Hoofdsponsor

1/12 Starwars Snowspeeder uit The empire strikes back [wip]

Dirk das toch echt gene k..k volgens mij dat scratchwerk. Het ziet er echt zo uit als in de film.
 
Zeer mooi Dirk.
Je gaat goed vooruit.
 
Onvoorstelbaar sterk scratchwerk, genieten is dit !
 
Ja mensen,

Al even een tijdje geen update geweest, de rede daarvan is dat ik de andere motor heb gemaakt en een uitleg daarvan overbodig is.

lenrmotor.jpg

Voila links en rechts

Alles zit er nog los op ik ga nu aan het achterraam werken en de cockpit dus er zullen weer regelmatig updates komen.

Gr
Dirk
 
Ok belofte maakt schuld :)

Ben begonnen met de cockpit, het leukste van het hele project lekker rommelen met ledjes en glasvezel YESSS.
Maar eerst de basis

cockpit1.jpg
cockpit.jpg

Gemaakt van 2mm styreen lekker stevig en makkelijk te bewerken.

cockpit3.jpg

Berekeningen waren goed het past.

cockpit2.jpg

En de rugleuning.

cockpit4.jpg

En hier de bestuurders stoel gemonteerd.
Let wel alles is dryfit ik berg alle onderdelen netjes op in een doos zodat als alles klaar is ik de boel als een normaal bouwpakket inelkaar kan zetten.


Ik heb al aardig wat bouwtekeningen en maak hier een pdf bestand van ook plaats ik wat speciale foto's voor montage en tips aan toe.
Dit alles is dan te downloaden als ik het model helemaal af heb. (geduld dus).

Tot de volgende update.

Gr
Dirk
 
Hij Gaat goed dirk !!! mooie update
 
Laatst bewerkt:
Dirk als deze klaar is zal ik al de eerste zijn de pdf te downloaden want dit ziet er in de eerste plaats niet alleen leerzaam uit maar ook machtig mooi.
 
Dirk, echt geweldig mooi. Ik zie echter maar 1 stoel en een snowspeeder was een duo-sitter, piloot en harpoenschutter, of stop je daar de electronica in?
 
Lightning,
Er komt ook een tweede stoel in doe eerst de voorkant om zo een beetje ervaring te krijgen met de bouw ervan, de achterste stoel is hetzelfde en alle maten staan genoteerd.
De electronica komt voorin en achterin dit van wegen de glasvezels.

Goed de update.

Het dashboard voor de piloot is best wel een klus zo met al die hoeken.
ben de hele avond bezig geweest om het goed te krijgen en na twee mislukte pogingen :( is het toch nog goed gekomen. :)

cockpit5.jpg

cockpit6.jpg

cockpit7.jpg

Ook nog even gekeken of de cockpitkap er nog op past.

cockpit9.jpg

Zijkant pilootstoel ook nog even aan gewerkt.

pstoel.jpg

Tot zo ver, morgen het instrumentenpaneel maken.

Gr
Dirk
 
erg netjes weer dirk ;) veel hoekjes en kanten het zal wel een hele puzzel zijn om dit alemaal netjes uit te snijden en te lijmen. maar het ziet er erg goed uit hoor
 
Dat wordt al een heel model, zowel de afmeting als de afwerking. Mooi hoor Dirk.

Fred
 
Blijf met verbazing volgen.
Mooi scratchwerk wat je hier laat zien.
Doe zo verder Dirk.
 
Mensen bedankt voor de leuke reactie's het geeft mij een flinke steun.

Nou gisteren wat met ledjes geexperimenteerd (wat een woord :) ).

Eerst de zij kantjes gemaakt.

dash1.jpg

dash2.jpg

Het dashboard moest ingekort worden was te lang.

dash.jpg

En hier wat glasvezel gemonteerd om even te testen of alles werkt.

dashver2.jpg

En het resultaat, ik heb wat schakelaars gemaakt daar gaatjes in geboord,ook de plaats van de stuurknuppel alvast bepaald.

dashver1.jpg

dashver.jpg

Ik heb ook een filmpje gemaakt http://www.youtube.com/watch?v=8-_PK-oOSRg het knipperen is voor het effect dus nog niet definitief.

Tot de volgende keer.

Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt:
Dirk,
Ik heb net eens je verslag volledig doorgelezen, man wat een kunst! ;)
Prachtig hoe jij alles fabriceert, het lijkt zo gemakkelijk, maar uiteraard weet ik dat het dat niet is.

nog veel succes verder, en vanaf nu zal ik zeker volgen!

groetjes
Thomas
 
Ha Dirk,
Cool. Heb geen ander woord voor het. Moet onthouden dat je met ledjes speelt. Ziet er erg gaaf uit.
 
mooi, vraagje gebruik je knipper leds? Of maak je gebruik van een elektronische schakeling

groetjes Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan