Hoofdsponsor

1/35 Snellboot S100 [wip]

Bedankt swaken,dan toch nog een vraag,weet jij de originele kleur van de torpedos die gebruikt werden op de boot?
 
Hey,

Kassei, zelf zit ik zo ver nog niet met de bouw (kijk in de topic onder de jouwe), maar ik kan kijken in mijn boeken daarover. Ik hou je op de hoogte. ;)
 
Hey,

Ik heb gekeken in mijn boeken en je kunt gerust alle kanten opgaan ermee.
De torpedobody's zijn meestel in aluminium of gun metal te schilderen met de noodzakelijke verweringen erop of niet, dit laat aan jouw over. De koppen van die grote suppo's zijn verschillend, ik heb ze gezien in een blauwe kleur, koperen koppen en zelf in het neutraal tot donker grijs. Veel kan je niet misdoen ermee.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, anders, shoot he.... ;)
 
Ok. Swaken, dan ga ik voor allu met koperen koppen, bedankt voor de info:wavey:
 
eerste schilderwerken voltooid,het afplakken heeft wel effe geduurd,en dan schilderen met het penseel,de waterlijn een betje bijwerken en dan verweren.graag kritiek,tis men eerste boot eattachment.jpgattachment.jpg
 
Het ziet er niet slecht uit, al is het niet erg duidelijk. Zoek je een camera met flash die de details en belichting beter in orde krijgt. Ik zie een soort boeggolf in het grijze gedeelte, is dat de bedoeling?
 
@Steven vd,ja de fotos zijn onduidelijk,daar word aan gewerkt,de boeggolf zal ook te maken hebben met de kwaliteit van de fotos denk ik Grtz Staf
 
Ik zie hem wel erg opvallend op de voorlaatste foto, een lichtere kleur grijs op de eerste centimeter van de boeg.
 
ja,je hebt gelijk,bij nader te kijken is er wel en kleurverschil,ik heb de ganse romp nog eens licht overgedaan en het is opgelost. Bedankt Steven voor de terechte opmerking.Grtz. Staf
 
attachment.jpg
ik heb op een site gelezen dat op torpedoboten de meest verschillende afbeeldingen van dieren werden gebruikt en ook dat de panterdecal van revell veel detail mist, nu ga ik me wat dichterlijke vrijheid aanmeten en deze decal gebruiken op de snellboot;iemand die hem herkent? Sorry voor de wazige fotos mannen.
 
Een paar nieuwe fotos na een eerste verwering,de boeg attachment.jpg zen gat.....attachment.jpg Zijkant:attachment.jpg attachment.jpg
 
https://www.youtube.com/watch?v=4CDMyd_JTVY
Voor de liefhebbers, een van de weinige filmpjes van de machtige schnellboot in actie, een 35m. lange boot met een gewicht van 100.000 Kg. met een max. snelheid van 90Km. per uur;de muziek past er wel bij vind ik zo.Grtz. Staf
 
Even een kleine opmerking als ik mag, Kassei.
op je tweede foto is overduidelijk te zien dat je de boot met een penseel geschilderd hebt. Daar waar het mij op de romp bijna niet opvalt, valt het hier wel goed op. Ik zou je aanraden om dit deel even lichtjes af te schuren en het daarna te herschilderen met een platte borstel. Doe zoals bij het schilderen van een deur: van boven naar onder en van links naar rechts tot je geen strepen meer ziet.
 
Je hebt gelijk erwin, dit zal herdaan worden,bedankt en kritiek is altijd welkom. Grtz. Staf
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan