Hoofdsponsor

1/35 Snellboot S100 [wip]

kassei

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 feb 2014
Berichten
613
attachment.php


Gegroet jongens,ik kom uit het peleton militair rollend materiaal even naar hier afgedaald omdat ik een boot wil bouwen.Waarom deze? Ik ben gewoon om op kleine schaal te werken(1/35) en daarom dacht ik van ook een boot op kleine schaal te bouwen,mijn eerste keuze ging uit naar de destroyer fletcher class schaal 1/144,maar deze wordt spijtig genoeg niet meer gemaakt.Ook deze snellboot S100 wordt door revell niet meer gemaakt maar Ingelberts had er nog ene op stock steken,zodoende.het is de schuld van Mister Artex dat ik perse een boot wil maken,hij is namelijk een dukw aan het ombouwen tot een camper waarin getrouwd kan worden,dus ik dacht;een andere kruising kan zijn een boot en een tank dus een aanvalsboot !! Mannen alle tips zijn welkom,het is mennen eerste e.Grtz Kassei
 
:-D Applaus Dat vind ik een super idee. Ben benieuwd naar het resultaat. (Ik zie de foto niet)
 
Laatst bewerkt:
attachment.php



Ik hoop dat het nu is gelukt? Als ge op de foto klikt zie je hem helemaal.
 
Nog steeds een blauw vierkantje met een vraagteken ipv een foto. Misschien ligt het probleem bij mij?
 
Ik weet het niet, ik kan hem nog steeds zien maar dat kon ik daarstraks met de eerste ook?
 
attachment.jpg

nog een poging deze heb ik zonder schroom gecopieerd van het wereldwijde net
 
Laatst bewerkt:
Yep, daar is de boot. Ik zie die nu zonder probleem.
 
Toch ne stiel apart die boten zenne !!
Daarom veel succes gewenst kassei..!!!

Grtz yves,
 
Dank je Yves, ik zal het nodig hebben denk ik.@ mr artex,ik had ergens iets fout gedaan met uploaden,waarna de foto na een uur weg was.Ik kom met mijn schoonmoeder beter overweg dan met men p.c. Grtz Staf
 
Amai, gij moet echt wel een zeer moeilijke PC hebben...:laugh:.

Alvast veel succes met de bouw.

Grts,
Joost
 
Bedankt joost,ik denk meer dat het aan mezelf ligt.............
 
Even een vraag aan de ervaren scheepsbouwers, als ik het plan voor de boot bekijk zou ik eerst de dekken en debovenbouw moeten assembleren. kan ik de romp en de dekken niet eerst bouwen en dan de rest of is dat not done? Mij lijkt dat gemakkelijker maar ja, het is mijn eerste boot, ik ben tankbouwer? Alvast dank voor komende tips. Staf.
 
Bij mijn DUKW heb ik eerst de bovenbouw gebouwd en dan de onderbouw, boven past perfect op onder heb ik gemerkt tijdens de dryfit. Is het een houten of plastieken kit die je hebt?
 
Het is een plastic kit schaal 1/76 . Heb je niets beschadigt als je onder en bovenbouw samenbracht? Grtz.
 
Nee, geen beschadigingen. Het klikt perfect in elkaar.
 
Hey,

Momenteel ben ik ook bezig met de s100.
Ik heb enkel het voorste dek gemonteerd toen de twee helften samen moesten komen. Het achterdek kan je gerust later inbrengen als de romp al gekleefd is.
Droogpassen is wel een must ;)
 
O.K. Swaken,bedankt,kan ik best al kajuiten, bewapening en andere afzonderlijke setjes bouwen en schilderen of best wachten en gewoon het plan ala lettre volgen? ik ben wel modelbouwer maar dit is men eerste boot,daarom. Grtz. Staf
 
Ikzelf volg het plan à la lettre en schilder eigenlijk alle kleine onderdelen nadien. Eerst spuit ik alles in de gewenste eindkleur, het is dan wel wat prutswerk maar ik kan niet zo goed overweg met de lijm en daardoor lukt het me niet om eerst alle kleine onderdelen te schilderen.
Het is een beetje zoeken denk ik, kijken welke manier je het beste ligt.
 
Hey,

Mr Artex werkt zo, ik niet. Da's het spannenste van modelbouwen, je hebt verschillende wijzen om je doel te bereiken. :)
Wat ik doe, is gelijk dat je zelf voorstelt. Bouw alle stukken afzonderlijk op om nadien ze te kunnen plaatsen op de boot. Werk ze ook allemaal al af, maar let wel op dat alle stukken goed passen, dus zoals als gezegd, droogpassen is noodzakelijk. Werk alle onderdelen af alsof het afzonderlijk modellen zijn, nadien sta je versteld van het resultaat als alles tesamen komt en beschik je over een zeer mooi model. :)
Veel succes, en bij vragen, stel ze.... :) ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan