Hoofdsponsor

1/25 SdKfz 234/2 PUMA - Modelik

ERVARING
redelijk ervaren, maar door de onderbreking weer even wennen
BOUWWIJZE
Rechtstreeks uit het boek, zonder franjes
BOUWBUDGET
veel tijd
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Doe maar!
Dat schiet er gelijk goed in Joost, netjes hoor.
Modelik is natuurlijk super gedetailleerd dus niet gelijk de makkelijkste maar je bent goed bezig!

Fred
 
Een korte update.
We zijn al een tijdje zoet met alle onderdelen van de ophanging:

PUMA 037.jpg

Nu nog de bladvering snijden en plakken en dan kunnen we gaan assembleren:

PUMA 038.jpg

Dit was het voor nu...
 
Nette voorbereiding, daar kan ik nog een lesje van leren :)
 
Ondertussen is de ophanging in elkaar gepuzzeld en gemonteerd.

PUMA 039.jpg

PUMA 040.jpg

PUMA 041.jpg

Nu kunnen we verder met de wielen. Reservewiel incluis zijn dat 9 stuks, dat zal ook effe duren...

Tot later.
 
Alweer een grote stap vooruit en veel kleine stukjes verwerkt.
 
Ziet er super netjes uit Joost.
De wielen, zijn die ook zo gedetailleerd?

Fred
 
Bedankt voor de complimentjes.
Ondertussen zijn de verstevigingsringen voor de wielen gesneden. Nu de rest nog.
@ Fred: de wielen zijn vrij gedetailleerd, ja. Dus veel snijwerk en bijgevolg ook snijkanten bijkleuren. We zullen er even zoet mee zijn...

PUMA 042.jpg

Ik hou jullie op de hoogte :winking:
 
Lang geleden maar nog steeds bezig, zij het wat minder frequent de laatste tijd.
Alle onderdelen van wielen en banden zijn gesneden en bijgekleurd. dat laatste was toch wel tijdrovend.

PUMA 043.jpg

PUMA 045.jpg


Het reservewiel heb ik al mekaar geprutst:

PUMA 044.jpg

Nog 8 volwaardige wielen te gaan...
 
Dat reservewiel ziet er al super uit. Weet je toevallig uit het hoofd uit hoeveel onderdelen dit ene wiel gemaakt is ?
 
Hey Dany,
Zoals ik ze bouw is het reservewiel uit 16 onderdelen gemaakt. De volwaardige wielen uit 20 onderdelen.
Ik heb dan wel per wiel 2 spacers gemaakt die ik tussen de 2 kartonnen ringen zet. Dit geeft meer stevigheid en houvast. PUMA 046.jpg

Nadien leg ik aan beide kanten een stuk touw rondom op de ringen zodat ik die ronding aan de zijkant van de band gelijkmatig kan meegeven.
PUMA 047.jpg

Een truukske van de foor...:winking:
 
Er zit veel werk in die banden maar ze worden dan ook heel stevig en vooral mooi.

Fred
 
wow wow wow uw werkjes lonen altijd om te volgen en te kijken en dan te zeggen dat het gewoon papier is
Geweldig
Marc
 
Dat is een handige truc, die zal ik zeker onthouden voor als ik ooit eens wielen moet maken.
 
Ondertussen wat verder zitten prutsen aan die wielen. De buitenrand ligt er ook al rond.

PUMA 050.jpg

Voor dat we de rest van de banden aanpakken eerst de basis van de velgen inbouwen.

PUMA 051.jpg

PUMA 052.jpg

PUMA 053.jpg

Het is maar de basis, hoor. Er komen nog 5 onderdelen op de buitenzijde van de velgen.
Maar eerst de rest van de banden nu. Tot later.
 
De banden...

Eerst de zijkanten op de lichtbak zodat ik een potloodlijntje kan trekken waar er gerild moet worden. Niet met een scherpe punt maar eerder met de iets dikkere bol. Het moet echt geen strakke hoek worden, eerder een ronding.
PUMA 055.jpg

Hieronder al iet of wat voorgevormd zodat het plakken achteraf wat makkelijker gaat.
PUMA 056.jpg

Allemaal mooi dichtgeplakt...
PUMA 057.jpg

... en op de wielen. Ik plak eerst de de binnenkant vast, nadien vouw ik de buitenrand over het touw. Nu kan het profiel er op.
PUMA 058.jpg

PUMA 059.jpg

Zo, de banden liggen er op...
PUMA 060.jpg

... nu nog de velgen afwerken met de resterende onderdelen.
PUMA 061.jpg

PUMA 063.jpg

En de wielen kunnen er op.
PUMA 068.jpg

PUMA 065.jpg
PUMA 066.jpg

PUMA 067.jpg

Het begint vorm te krijgen...
 
Dat is nu eens een mooie, duidelijke tutorial om wielen te maken, top Joost (y)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan