Hoofdsponsor

1/25 SdKfz 234/2 PUMA - Modelik

ERVARING
redelijk ervaren, maar door de onderbreking weer even wennen
BOUWWIJZE
Rechtstreeks uit het boek, zonder franjes
BOUWBUDGET
veel tijd
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Doe maar!

PaperShaper

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 nov 2011
Berichten
557
Zoals onlangs geschreven ben ik na een lange bouwstop een nieuw avontuur begonnen:
PUMA 001.jpg

OOB (= Out Of the Book voor papierbouwers :winking:), geen extra's. We zien wel waar we eindigen, want eindigen op zich is een mooie uitdaging op dit moment.

Hier nog de bouwplannen en onderdelen:
PUMA 002.jpg PUMA 003.jpg
 
Veel plezier en volg mee.
 
Blij je terug te zien Joost en uiteraard volger bij.
 
Deze zal ik zeker weer volgen Joost, veel plezier ermee.
 
Joost ik ga dit weer volgen , omdat ik uw werkjes ken en het zal weer betoverend mooi worden
Succes maat
 
Dit is wat er de voorbije weken al bij elkaar werd gebouwd:

Het frame met interieur. Heel wat snijwerk... Volgende keer misschien toch eens opteren om er de laser-cut onderdelen bij te halen.
PUMA 006.jpg

PUMA 008.jpg

Pasvorm van het interieur is niet 100%. Maar daar zal op het einde niet echt veel van te merken zijn, denk ik. Niks van aantrekken...
PUMA 011.jpg


PUMA 014.jpg

Nadien het volledige frame bekleden:
PUMA 015.jpg
Hier en daar toch wat moeten rekken en trekken om het aanvaardbaar te houden. Er zijn 2 hoeken waar de pasvorm net iets te veel te wensen overlaat. Of het frame net niet secuur genoeg gesneden/geplakt. Wie zal het zeggen? Enfin, ik ga voorlopig niet te veel inzoomen op die hoeken en doe gewoon verder.

PUMA 016.jpg

PUMA 021.jpg

Al de eerste aanzet voor de vering en ophanging:
PUMA 024.jpg

De volgende onderdelen van de ophanging en vering steken te veel uit. Daar ga ik voorlopig even mee wachten anders is er te veel risico op schade. Eerst ga ik de wielkassen assembleren en toevoegen. En dat is waar ik momenteel mee bezig ben. Foto's volgen binnenkort.

Tot de volgende :wave:
 
Het gaat goed vooruit Joost, mooie vorderingen.
 
Dat ziet er al heel erg goed uit, ik kijk al uit naar de wielen.
 
mooie vooruitgang alvast, en uit ervaring van vorige projecten kan ik me herineren dat de fouten die jij opmerkt en beschrijft door mij en nog anderen niet eens te zien zijn :) PRACHTIG WERK voor ons is dit weer gewoon genieten van je snij, plooi en rol kunsten.
 
Wel, hier heb ik nu echt veel respect voor als je zoiets kan bouwen in papier/karton.
Ik volg ook aandachtig mee

Falco
 
Tijd voor een update.
De wielkassen zijn in elkaar gezet. Enkele foto's van de opbouw:

PUMA 025.jpg

PUMA 026.jpg

PUMA 027.jpg

En ze zijn ook al bevestigd aan de carrosserie. Dat ging eigenlijk makkelijker dan verwacht.

PUMA 028.jpg

PUMA 029.jpg

Nu ga ik eerst al die witte vlakken verder opvullen.

Nog even een beeld van onderuit:

PUMA 032.jpg

Tot de volgende.
 

Bijlagen

  • PUMA 031.jpg
    PUMA 031.jpg
    124 KB · Weergaven: 3
  • PUMA 030.jpg
    PUMA 030.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 3
Mooie vorderingen. Hoe groot gaat die worden ?
 
@ Erwin: 27 cm x 9,3 cm x 9,5 cm

Een beetje verdere afwerking

PUMA 033.jpg

Nog eens het verschil tussen snijranden en gekleurde snijranden

PUMA 034.jpg

PUMA 036.jpg

Nu gaan we verder bouwen aan de ophanging en vering.
 
Strak werk, van je overgangen en hoekjes die niet naar je zin waren is niet veel te zien..
 
Magisch, heb er hier ook nog 2 liggen, maar krijg kramp als ik aan al dat snijwerk denk.
 
Ziet er toch wel goed uit dat model zover.
 
Dat ziet er al fantastisch uit, doet me ook zin krijgen om me eens aan een pantserwagen te wagen :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan