Hoofdsponsor

1/35 Sd Kfz 253 Leichte Gepanzerte Beobachtungskraftwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooi hoor flip het potje pigmenten zal nu ook wel leeg zijn ;)
 
Ziet er lekker modderig uit.
 
Mooi resultaat.
Ik zie ook dat je Famo zijn tip ter harte hebt genomen om de binnenkant niet in een whitewash te zetten :)
Echter je luiken bovenaan ben je vergeten :O
Modder ziet er goed uit, vooraan en de wielen mag iets donkerder naar mijn bescheiden mening. Er is een verschil van kleur tussen je tracks en de voorkant, daar ziet het er helemaal droog uit, terwijl het waarschijnlijk wel iets natter mag zijn zoals op je rupsbanden...
Een beetje donkerdere modder zal ook meer diepte geven aan het geheel...
 
Mooi gedaan, ik treed Beyond wel bij in zijn tips. Ook zou ik de decals een beetje inwerken in het geheel, nu vallen ze een beetje te veel op. Zeker al je weet dat de crew de camopainting zelf heeft gedaan.

Grtz Bart.
 
Hey collega's

Alvast bedankt voor de commentaren,

@Beyond:
De pigmentpoeders die ik gebruikte zijn Vallejo Pigments.....nr 73109 Natural Umber,73107 Red Ocre en 73110 Burnt Umber mischien dat de mengeling onderling ook parten speelt in het verschil ,maar je hebt zekers een punt de wielen vooraan een donkerder nattere behandeling te geven!Oké ,dan zal ik nog wat van de donkerste aanbrengen.
Wat de luiken betreft ,goeie opmerking ,was ik even uit het oog verloren ;)
@D-Day 1944:
Je hebt zéér zeker een punt,om de decals meer in te werken ,zien er te nieuw uit ,krijgt zeker nog een behandeling naar de volgende update toe ;)
@Camaro69:
tnx,voelde me precies een slijk-eendje met al die modder ;)
@Amazone,eigenlijk niet hoor ,want t'is een vat pigment poeder van 25kg lolzzzz ;)

Tot hoors ,Filip :)
 
Knap, zo'n whitewash werd er soms met een gewone veger opgesmeten, of met vodden. Misschien op de loopwielen en tracks hier en daar wat natte modder simuleren door wat glansvernis oid aan te brengen ? Komt wel in orde...
 
Natuurlijk zullen die tips hierboven dat beetje extra geven....maar het ziet er alvast al prachtig uit maatje.
 
Tijd voor de volgende update ,rekening houdende met de tips van collega bouwers is dit het resultaat.....

vandaag001.jpg

vandaag002.jpg

vandaag003.jpg

vandaag005.jpg

vandaag006.jpg
 
mooi vettig bakske aan het woren hoor.
michien achteraan ook slijk maken want dat ziet er nu nog droog uit

ziet er al wel heel goed uit
 
Dit ziet er lekker modderig uit nu, gaat een juweeltje worden (is het eigenlijk al)!
 
Ik treed wim bij, ziet er lekker smerig, maar netjes uit :wacko:

nice job!
 
Dank jullie voor de commentaren ,straks komt er nog een minimale verwering en enkele kleine washes op zodat dit op zijn einde loopt . :)
 
Ga je hem op een dio plaatsen ?
 
Prachtig gedaan maatje. Maar de zelfde vraag als Famo.....zou mooi staan op een klein diootje
 
@Famo en Pierke,voorlopig blijf ik hem vrijwaren van stof in de kast.En nu de lange donkere avonden er weer aankomen,zal ik inderdaad eens denken,in welke context ik het kan plaatsen.Plaats en tijdsstip zal natuurlijk Ardennen winter 1944/45 worden!Verder moet ik nog alles verder uitwerken..Natuurlijk maak ik er dan een nieuwe thread aan bij dio's.
 
Wat het aanbrengen van modder betreft zeggen velen "Less is more". Doch, dit is hier van geen tel.
Toen na het harde vriezen de dooi intrad hadden de wit-gekalkte voertuigen het niet makkelijk om zich door de modder voort te bewegen.
Zelfs de tanks met hun rupsen bleven steken. Het gevolg was natuurlijk dat het slijk bij het rondspinnen van de wielen én rupsen soms tot bovenop de voertuigen spatte.
Dit heb je hier wel prachtig weergegeven, Filip.

Mijn complimenten, prachtig gedaan!!



Droop
 
Ik ben dit draadje eventjes bijgebeend.

Mooi werk heb je inmiddels afgeleverd.

Echter, ik heb het wat moeilijk met de decals op de neus van het voertuig.
Ten eerste : zeker het divisie-embleem wat beter inwerken in de white-wash, zorg dat de zwarte achtergrond wat meer bedekt is met WW.
Ten tweede : het tactisch symbool droeg nooit de benaming van de afdeling. Waarschijnlijk stond deze benaming op je velletje decals om je in te lichten tot welke afdeling deze behoorde, je dient ze daarvoor niet op te brengen. In oorlogstijd wordt alles in het werk gesteld omdat de vijand niet zou weten tegenover welke divisies hij staat. Zo werden tijdens de slag om Koersk alle divisies voorzien van andere symbolen om de Russen te misleiden.

Verder vind ik je voertuig zeer geslaagd. Het contrast tussen WW en het modderige onderstel is heel mooi.

Groeten Rik
 
Beste Rik,

Van harte bedankt voor deze toelichting,tot betrekking van de decals.....het divisie-embleem ,de zwarte achtergrond zal ik zeker bewerken.
Wat het het tactisch symbool betreft,zal ik deze eraf halen.
Is inderdaad zo dat ik deze gebruikte, omdat ze op het decal-velletje bijgeleverd werden,maar in de eerste plaats door onwetendheid!
Ik apprecieer dan ook ten volle je terechtzetting met betrekking tot deze historische waarde.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan