Hoofdsponsor

1/35 Sd Kfz 253 Leichte Gepanzerte Beobachtungskraftwagen [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schoon machien !

Kemels moet je schieten zo leer je het best.
Misschien de krassen van het schuurpapier proberen weg te werken met nog fijner schuurpapier, want als je je verflaag er op spuit en het zijn fijne lagen zal je die krassen er zeer goed zien uitkomen. Als je er nog een wash zou opzetten springen ze direct in het oog.
Het zou toch jammer zijn voor dit model
 
Ziet er goed uit. (vanuit het oogpunt van een autobouwer;))
 
@ filip: misschien een nuttige tip wat betreft het aanbrengen van de lasnaden met putty. Het deel waar je geen lasnaden wil afplakken met Tamiya-tape. Daarna de putty aanbrengen; afwerken met een scalpel om het typische "las-effect" te verkrijgen. Daarna kan de tape verwijderd worden en je zal dus enkel putty overhouden waar jij het wil. Dus geen schuurwerk meer achteraf!
 
@ mad ice : ik denk dat PeiperJ die putty gesmeerd heeft om de naden te dichten en niet om lasnaden te leggen
 
Mooi werk tot hier toe, hoewel ik het jammer vind dat er zo weinig van het interieur zichtbaar zal zijn...

@Famo, over welke korrel van schuurpapier spreken we dan? want ik heb hetzelfde probleem.. Ik krijg de krassen niet geheel weg, en ik vrees dat deze zichtbaar gaan zijn bij het spuiten.
 
@Dave : voor het grove schuurwerk gebruik ik korrel 240, als tussenmaat een korrel 600 en voor het fijne werk, om de laatste krassen te verwijderen een korrel 1200.
Dit (1200) staat ook gekend als waterschuurpapier, omdat je dit kan gebruiken met water waardoor het nog fijner werkt.

Groeten Rik
 
@Famo, over welke korrel van schuurpapier spreken we dan? want ik heb hetzelfde probleem.. Ik krijg de krassen niet geheel weg, en ik vrees dat deze zichtbaar gaan zijn bij het spuiten.

korrel 420 of tegen de 500 dat zal al veel helpen. Gewoon bij het aankopen eens goed voelen aan de schuurzijde en als het zacht aanvoelt (bij manier van spreken) zal het goed zijn.
Als ik zulke krassen weggewreven heb ga ik er nog eens over met een zachte glasvezelpen en dan is alles weg mag je zeggen. Ik wrijf dan wel met mijn glasvezelpen in cirkelbewegingen zodanig dat de putty niet uit de opgevulde naden weggewreven word
 
ik dacht ook met dit fijner schuurpapier de krassen op m'n spitfire mkXIV weggewerkt te hebben tot ik hem in zilver zette (op primer niets te zien!).

hetgeen je ook kan doen (doe ik voor m'n vliegtuigen en de geschuurde delen) is hierover zeer vloeibare lijm dun aan te brengen (genre tamiya of microscale micro weld). De eigenschappen van deze lijm zijn zodanig dat je de microkrassen vult met lijm, de plastic wordt even vloeibaar en zal dus er een glad oppervlak komen.
 
Hier zijn we weer eens met een update......(t'werd ook eens tijd lolzzzz)
na het nodige opvul en schuurwerk was er de grondlaag en z'n kleurtje German Grey 167 vallejo,om daarna een soort witte wash/wintercamo aan te brengen.De binnenkant heb ik bewust tot een héél minimum afgewerkt.Op deze foto's wijken de kleuren soms afdoor de licht inval.


007-2.jpg

009-1.jpg

012.jpg

015.jpg

010-2.jpg

009-2.jpg
 
Mooi :)
Is de whitewash met de haarlak-methode aangebracht?
 
Is eigenlijk een soort Drybrush die ik op z'n standaardkleur plaatste,ivp een wash zoals ik het noemde :P
De manschappen waren veelal op zichzelf aangewezen bij het toepassen van hun wintercamo per plaatse en te velde,vandaar ook de ruwe Drybrush die ik hier weergeef :)
 
mooi flip ik had dit draadje nog niet gezien dus ff doorgelezen ;)
ben benieuwt naar je winter camo omdat ik daar ook nog voor kom te staan, dus ga ik zeker blijven volgen ;)
 
Netjes Filip.
Word een schoon machientje.
 
Mooie weergave met die drybrush, komt goed tot zijn recht dat het door de bemanning zelf is aangebracht.

Grtz Bart.
 
mooie vorderingen , dat is altijd wat he , van mooi strak naar using look
 
Winterwash is geslaagd volgens mij want op het terrein werd dat toch meestal letterlijk en figuurlijk met de grove borstel aangebracht.
Wat de binnenkant van de luiken betreft denk ik niet dat die mee gewinter-washed werden of het zou me verbazen.
 
Hier terug een update,het aanbrengen van slijk,modder en vuiligheid op en rond te tracks en wielen.Straks nog wat washes en minimale verwering aanbrengen.

nieuwe007.jpg

nieuwe006.jpg

nieuwe005.jpg

nieuwe004.jpg

nieuwe003.jpg

nieuwe002.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan