Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is weer een mooi stuk bij in je verzameling, al die detais je commandant ziet er relax uit in je tuin sigaretje bekertje koffie het is weer af ApplausApplausApplaus
 
Het is een mooie stug geworden Droop en met die afwijkende camo op de schürtzen is het echt iets speciaals. :)
 
@ Fred: Hartelijk dank!!

@ Michel: Bedankt maatje!!

@ René: Het was de bedoeling om het model in een ontspannen sfeer weer te geven. Daarom ook dat ik de vuurmond heb afgedekt.
Dat ziet er al minder agressief uit hé. :D
De commandant van de StuG heeft me net meegedeeld dat hij wacht tot de Tiger I arriveerd. Maar ik vrees dat hij een kleine 2 jaar zal moeten wachten eer dat model klaar zal zijn.
Misschien is dit een goeie naam voor de voorstelling van deze StuG IV: Warten auf einen Freund. :)

@ Johannes: Dank je wel Kampfgruppe-collega.

@DJs: Ik vond die afwijkende camo ook wel een origineel idee. ;)


Hier nog enkele foto'tjes van het model:

DSCN2338.jpg


DSCN2342.jpg


DSCN2349.jpg


DSCN2346.jpg
Warten auf einen Freund



Droop
 
Ja Droop maatje dat is het he,bruno is schitterend ge worden man.Proficiat zeg.
Patje.
 
ie is machtig mooi geworden, nu maar hopen dat de commander er zijn koffie niet op morst...
 
Yep, tis in orde zou ik zeggen. Een mooi beestje.

Enige opmerking, wat je mee doet dat je wilt natuurlijk, maar ik zou hier en daar nog enkele andere roest-tinten aan brengen op "sommige" roestvlekken ,zodanig dat er een beetje leven in de roest komt, versta je Luc ? Bleke roest heb je meestal op de randen van je vlek daar waar de roest de verf wegvreet of waar een roestvlek ontstaat.
Het blanke ijzer zal weer eerder een donkere roesttint hebben (allez niet altijd é).
 
Mooi stuk(je) werk geworden Droop
 
Hey,

Yep, da's indd een heel schoon stuk geworden.
Ge kunt bijna uwen tuin volzetten met van da schoons ;)
 
Prachtig model Droop, een plaats in de eregalerij zeker waard ;)
 
Kan daar een grasmaaier aan bevestigd worden?
Lijkt me wel handig.
Nee, effe serieus, mooi gedaan Droop.
Prachtige tank.
 
@ Patje: De commandant van Bruno laat je danken. :dry:

@ Silenoz: Hartelijk dank. Het is dank zij jouw idee van een afwijkende camo op de Schürzen dat 'den Bruno' iets speciaals over zich heeft. ^^

@ Famo: Bedankt voor de tip i.v.m.het roest. Zal ik voor een volgende onthouden. ;)

@ Ron: Jij ook bedankt hoor. :)

@ Swaken: Mijn tuin ga ik hiermee niet vol zetten hoor. We moesten met twee man zijn om die StuG daar überhaubt te krijgen en dat is niet voor herhaling vatbaar. :laugh:

@ Beyond: Hartelijk dank. Ik zal eens een 10-tal foto'kes uitzoeken en die dan doorspelen. ;)

@ Modelbouwerke: Je kan er altijd een grasmachine aanhangen. Maar of dat iets gaat opbrengen met een statisch model is een ander paar mouwen. :laugh::laugh:



Droop
 
Droop,

Felicitaties met je "Bruno". Knap stukje werk, zoals gewoonlijk mooi spuitwerk en oog voor detail. ApplausApplausApplausApplausApplaus

Ik zou bijna zeggen : "Auf zum nächsten", maar in het Vlaams zal het ook wel goe zijn zeker...:laugh::laugh:

Mark
 
Hier wordt je gewoon stil van.... En dan nu feeeestje!!!! Meesterwerk!
 
Ja droop , je hebt een subliem eindresultaat geboekt.

je eindfoto's in open lucht en van uit verschillende hoeken genomen tonen een prachtig beeld van de stug


knap gedaan


tom
 
Bruno is een rasechte schoonheid geworden Droop.

Heb even zitten kijken naar de site van Field of Armor, de prijzen lijken in verhouding met Armortek nogal mee te vallen. Is er een verschil in kwaliteit tussen beide merken ?
 
heel mooi geworden Droop
echt pracht van een werk
Groetjes
Roel
 
Mooi is het.
Dit voertuig is eventjes te zien op een filmpje over het verzet in Parijs.
De serie betreft de Nederlandse uitgave: de oorlog van de eeuw.
Mits het geen you-tube uitgave is, kan ik hier geen link van plaatsen.
Maar het had nog de platen kompleet aan de zijden.

Johan.
 
Iedereen die hier met bloemeke's heeft staan gooien wil ik van harte danken.
Dit was m'n eerste grote metalen tankproject en het doet goed dat er toch van enige appreciatie sprake is.
Merci'kes allemaal! thank_you.gif


Bruno is een rasechte schoonheid geworden Droop.

Heb even zitten kijken naar de site van Field of Armor, de prijzen lijken in verhouding met Armortek nogal mee te vallen. Is er een verschil in kwaliteit tussen beide merken ?

Hoi Selderken,

Inderdaad, voor een fraktie van de prijs van een Armortek koop je een F.O.A. tank.
Maar... er is wel degelijk een groot verschil hoor.
De F.O.A. tanks bestaan uit metalen platen die je zelf moet gaan plooien. Je kan het als het ware vergelijken met een reuze PE.
Die platen worden dan door middel van rivets aan elkaar geklonken (die heb ik dan weer door de Zimmerit weten te camoufleren).
Waar de platen samenkomen zijn er naden (soms grote) die je moet gaan dichtstoppen (hier kwam ook de Zimmerit weer goed van pas).
Verder zijn er ook veel resin parts aanwezig.

Bij Armortek is alles uit metaal vervaardigd. Niets, maar dan ook niets van kunststof is aanwezig.
De dikte van het metaal bij Armortek Panzers is op 1/6 van hun grote voorbeeld (daardoor ook hun zware gewicht).
Van rivetten is er hier geen sprake. Alles wordt op vakkundige wijzen door middel van bouten aan elkaar gezet.
Geen naden en kieren. Alles sluit perfect aan elkaar aan.
De Armorteks zijn gereed voor rc en kunnen met alles en nog wat uitgerust worden (geluid, zware motoren, rook, een afvuurmechanisme (zie ook topic Tiger I )
Qua detaillering is er bij Armortek alles op en aan, daar ik bij de StuG veel zelf heb moeten maken (gelukkig heb ik een draaibank!)
Bij foto's van een goede afgewerkte Armortek zal je goed moeten kijken of het hier over een model of over een origineel exemplaar gaat.

Tja Selderken, het prijsverschil zit ergens in hé. ;)


Kortom: Field of Armor heeft mooie modellen maar je zal alles uit de kast moeten halen om er echt iets toonbaars van te maken.


Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan