Hoofdsponsor

1/6 Sd.Kfz.167 StuG IV (Metal kit ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Droop, ben benieuwd hoe het er uit komt te zien!

Wel, hier heb je al een voorproefje, m'n waarde Kampfgruppe-collega:


Update


DSCN2308.jpg
Hier was ik begonnen met het snijden en monteren van de eerste Schürzen.


DSCN2309.jpg
En na een tijdje was de eerste kant klaar.







Nadat de Schürzen hun grondlaag hadden gekregen, heb ik dan de basiskleur aangebracht:

DSCN2312.jpg

DSCN2314.jpg

DSCN2316.jpg


Deze laklaag ga ik nu enkele dagen laten uitharden en dan wordt er de camo op aangebracht. ;)





Wordt vervolgd,



Droop
 
ziet er mooi uit. zorg je ook op enkele panelen voor afwijkende cammo, zoals van een vervangen paneel?
 
Dat ziet er erg stoer uit, ga je nog beschadigingen aanbrengen zoals gaten of stukken verbogen plaat?
 
Blijven die panelen demonteerbaar Luc?
Het zou zonde zijn om het moois erachter niet meer te kunnen zien.
 
@ Silenoz: Je hebt me wel op een ideetje gebracht i.v.m. afwijkende camo.
Ik vond het nu wel origineel om alle platen van een afwijkende camo te voorzien. :)


@ Johannes: zware beschadigingen ga ik niet aanbrengen.
Ik heb wel enkele platen van een lichte verfschade voorzien (daar moet ik nog een beetje aan verder werken).


@ Michel: De platen blijven inderdaad verwijderbaar. ;)



Update

Op de volgende foto's zien jullie de aangebrachte camo en de eerste stappen van de verwering van de Schürzen:

DSCN2320.jpg

DSCN2323.jpg


DSCN2324.jpg




DSCN2326.jpg
De commandant heeft nu ook een kaart van Bastogne.
Dit zal naar alle waarschijnlijkheid nog goed van pas komen.



Wordt vervolgd,



Droop
 
Suuuuuuuuuuuuper gewoon Droop maatje,je bent echt een kei in je hobby zeg.
Patje.
 
Weer eens even bij gelezen en wat een knap werk droop!

Fred
 
Ben nu helemaal mee Droop, die platen dienden dus als extra bescherming tegen panzerdoorborende granaten :wall:
 
@ Doomwad & Fred: Bedankt mannen.


@ René: Dit was eigenlijk in theorie de bedoeling. Maar eigenlijk was dit niet zo.
Die platen hielden in de praktijk helemaal niets tegen.
Meer hierover kan je hier lezen.

DSCN2330.jpg




Droop
 
Zeer mooi die camo, wat een bak is het nu, een echte Stug! Ik zit enkel steeds te kijken naar dat net, ik zou het een andere tint groen geven, een meer versleten look meegeven, maar da's muggenziften.
 
@ Roel: hartelijk dank voor 't leuke compliment!! ^^


Zeer mooi die camo, wat een bak is het nu, een echte Stug! Ik zit enkel steeds te kijken naar dat net, ik zou het een andere tint groen geven, een meer versleten look meegeven, maar da's muggenziften.
Dat net stoort me ook Guy. Maar ik zou echt niet weten hoe ik de kleur ervan kan veranderen.
Weet jij soms hoe ik dat het beste kan aanpakken?


Droop
 
Blijven die panelen demonteerbaar Luc?
Het zou zonde zijn om het moois erachter niet meer te kunnen zien.

Eerlijk gezegd Luc, ben ik van hetzelfde gedacht als Michel toen ik die shurtzen zag tevoorschijn komen. Persoonlijk zou ik er enkele van afnemen komt realistischer over.
Je zegt dat ze demonteerdbaar blijven is dat dan om dat effect dat ik bedoel te bekomen? Zo van vandaag neem ik die af en morgen eens die, enz....
 
Ik heb ook al met het idee gespeeld om één of twee Schürtzen te verwijderen maar eerlijk gezegd zie ik
de StuG liever met allemaal zijn schortjes om zich heen. Kwestie van smaak hé. :D:D


Enfin, van Schürtzen gesproken: momenteel ben ik bezig met het verweren van die dingen:

DSCN2331.jpg
Eerst heb ik met panzergrijs het metaal weergegeven en nu tracht ik met vermiljoen er een extra dementie aan te geven.
Op zo'n grote oppervlaktes is dit wel een werkje dat nogal wat geduld vereist. :8



Droop
 
In het verweren ben je een van de beste Luc dus ik twijfel er niet aan dat het zeer mooi wordt.

Het net, je kan misschien proberen om het te koken in een sopje van wasmiddel? Als je gekleurde was in de kookwas doet dan ziet gaat dat ook wat af. Het is maar iets dat zo in me opkomt hé dus het kan evengoed niet werken natuurlijk.
 
droop de verwering maakt de stug prachtig

wat de net betreft denk ik de je met de AB met bijvoorbeeld XF 15 en een beetje zandkleur of wit er in de net een stoflaag geven zodat hij er niet zo groen er meer uit ziet

tom
 
ziet er mooi uit, die schurtzen, geven het geheel een compleet andere look. Ik dacht wel dat ze effectiever waren in de strijd, maar blijkbaar niet. Hierbij stel ik me dan wel vragen bij de hedendaagse bar-armour en dergelijke... Klein vraagje, wat is de bedoeling van die vertikale strepen op de schurtzen?
 
@ Michel & Tom: hartelijk dank voor de tip i.v.m. het net.
Ik ga dat eens bekijken. ;)

@ Silenoz: Die strepen zijn nu opgewreven en het resultaat ziet er al heel anders uit. ;)


Eindfoto's

En met dit is er aan dit bouwverslag een einde gekomen.

Hier zijn dan enkele eindfoto's:

DSCN2337.jpg


DSCN2341.jpg


DSCN2339.jpg


DSCN2345.jpg


DSCN2347.jpg


DSCN2350.jpg


DSCN2353.jpg


DSCN2348.jpg


DSCN2351.jpg


EINDE
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi model geworden Droop!
Complimenten!!!

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan