Hoofdsponsor

1/72 Sd.kfz.164 "Nashorn"

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Enkele verbeteringen aanbrengen + diorama met figuren
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Aan bezig
COMMENTAREN
Ja
Prachtig. Hoe heb je de camo aangebracht ? Is dat met de haarlak techniek?
 
Heel knap gedaan...

enige wat ik een beetje mis na het vele werk zijn de twee radio's. De bemanning is heel knap gedaan. enige opmerking daar is eventueel het kleur van de neus van de granaat
 
Mooi werk Jelle.!
Bedankt voor de complimenten, maar ik denk dat je je vergist. Ik ben de oudste zoon van Jelle, maar we noemen allebij Camaro op het forum dus ik begrijp de vergissing 🙂
 
Prachtig. Hoe heb je de camo aangebracht ? Is dat met de haarlak techniek?
De paintjob werd gedaan met chipping fluid van ak (of ammo). Maak komt overeen met wat men kan bekomen met de haarlakmethode.
 
Heel knap gedaan...

enige wat ik een beetje mis na het vele werk zijn de twee radio's. De bemanning is heel knap gedaan. enige opmerking daar is eventueel het kleur van de neus van de granaat
Ja inderdaad, goede opmerking ook over de granaat, ik ga de correcte type eens nagaan zodat ik deze eventueel kan bijwerken om een correcter resultaat te bekomen. 👍

Iedereen is trouwens bedankt voor de complimenten.
 
Dat is echt wel prachtig werk Camaro, ik ken niet veel van pantzers behalve de voertuigjes die ik in World of Tanks (Blitz) bestuur, maar ooit ga ik me er ook nog eens aan wagen... al kan ik me niet indenken dat het resultaat net zo mooi zal zijn als het uwe.
 
Heel knap gedaan...

enige wat ik een beetje mis na het vele werk zijn de twee radio's. De bemanning is heel knap gedaan. enige opmerking daar is eventueel het kleur van de neus van de granaat
Ik heb de kleur van de neus van de granaten aangepast met bronsgroen van revell (dit leek redelijk goed overeen met wat ik online kon vinden).

20240313_143858.jpg

20240313_143926.jpg

Dit oogt weer iets beter👍. Bedankt voor de opmerking.
 
Eerste stappen in het dioramawerk zijn gezet. Met een strook foam en klei heb ik de basis gevormd.

20240315_192455.jpg

20240315_192508.jpg

De met witte klei bedekte gedeeltes zouden een soort plattelandstuk worden waar dus een modderige weg door loopt. Sporen van voorgaande voertuigen vormde ik met een grof schuurpapier.
Na de klei voldoende droogtijd te geven bedekte ik alles met een laag "Muddy Ground" van AK. Een zeker aan te raden product aangezien je het modderproduct makkelijk kunt verdunnen met water om zo je gewenste resultaat te bekomen. Bovendien kan de kwast gemakkelijk met water uitgekuist worden 👍.

20240315_195149.jpg

20240315_195134.jpg

Eenmaal dit droog is zal ik met de airbrush te werk gaan om wat detail in de modder en grond te bekomen.
 
dat is hier weer een knap staaltje hoor , ,kan bijna niet wachten tot het af is :LOL: :LOL:
suc6 verder
Marc
 
Mooi stukje modder. Komt me realistisch over.
 
He volgens mij had ik jou nog niet eerder een diorama zien maken… maar dit ziet er goed uit! Ik vind zo’n stukje omgeving en context altijd een grote toegevoegde waarde.
 
He volgens mij had ik jou nog niet eerder een diorama zien maken… maar dit ziet er goed uit! Ik vind zo’n stukje omgeving en context altijd een grote toegevoegde waarde.
Dit is inderdaad mijn eerste deftige diorama, dus het is vaak een beetje zoeken hoe ik alles moet aanpakken. Maar met wat geduld en wat opzoekwerk geraak ik er wel.

Verder is de diorama eerst in een zwarte primer gezet en daarna had ik het hout met zwart zijdemat gespoten (de primer gaf daar geen mooie gelijke oppervlakte). Daarna kon ik de zijkanten afplakken.

20240328_151632.jpg

De oppervlakte is gespoten met een mengeling van dark earth en zandkleur (allebij van Revell). Als laatste deed ik wat drybrushen met flat earth van tamiya om wat imperfecties bij te werken en ook iets meer variatie te krijgen in het oppervlak.

20240328_180923.jpg

20240328_202131.jpg

Volgende stap zal zijn het toevoegen van natte modder waar de tank heeft ingereden en wat gras voor wat kleur.

Iedereen is sterk bedankt voor de complimenten en het volgen 👍.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan