Hoofdsponsor

1/72 Sd.kfz.164 "Nashorn"

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Enkele verbeteringen aanbrengen + diorama met figuren
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Aan bezig
COMMENTAREN
Ja
Bouw van dit voertuig en verfwerk ziet er heel goed uit.
Net zoals Pascal stel ik mij vragen bij het cynisme dat speelt, afgaand op de tekeningen waarmee dit soort voertuigen soms werd versierd.
Het zal wel zijn dat de grenzen van het fatsoen na verloop van tijd vervagen... (zie naar de evolutie in de conflicten in Syrië en Oekraïne...).
Ik denk dat het gebruik van de kaart symbolen diende om gemakkelijk de verschillende peletons van een compagnie te onderscheiden. Werd ook gebruikt bij de vliegtuigen in wereldoorlog I en wereldoorlog II zowel bij de Fransen , Duitsers ,Amerikanen. Willy.
 
Ik denk dat het gebruik van de kaart symbolen diende om gemakkelijk de verschillende peletons van een compagnie te onderscheiden. Werd ook gebruikt bij de vliegtuigen in wereldoorlog I en wereldoorlog II zowel bij de Fransen , Duitsers ,Amerikanen. Willy.
Herkenbaarheid van vriend en vijand vinden we in de loop der eeuwen op alle slagvelden terug (kleur uniformen en uitrustingsstukken, blazoen op middeleeuwse schilden…).
Maar ik blijf de afbeelding van het hartje in deze een bijtend-sarcastisch embleem vinden.
 
ik heb een kleine opmerking
De meeste onder ons weten dat ik vroeger in een fabriek gewerkt heb bals ik juist van school kwam te Wilrijk
Nu daar restaureerde ze de M113 en die werden daar tot de laatste vijs uit elkaar gehaald nu de vloerplaten daar stond geen verf meer op van de vuile schoenen van de soldaten
En aangezien het hier om een verweerd voertuig gaat lijkt me de vloer behoorlijk nieuw of proper , het is maar een opmerking dat soms overgeslagen , b.v. met een potlood een kleurtje aanbrengen alsof het bloot metaal is
Verder vind ik het wel knap gedaan en natuurlijk is het uw beslissing he
Knap werk
Marc
 
ik heb een kleine opmerking
De meeste onder ons weten dat ik vroeger in een fabriek gewerkt heb bals ik juist van school kwam te Wilrijk
Nu daar restaureerde ze de M113 en die werden daar tot de laatste vijs uit elkaar gehaald nu de vloerplaten daar stond geen verf meer op van de vuile schoenen van de soldaten
En aangezien het hier om een verweerd voertuig gaat lijkt me de vloer behoorlijk nieuw of proper , het is maar een opmerking dat soms overgeslagen , b.v. met een potlood een kleurtje aanbrengen alsof het bloot metaal is
Verder vind ik het wel knap gedaan en natuurlijk is het uw beslissing he
Knap werk
Marc
Bedankt voor de opmerking over de vloerplaat! Ik zal de vloerplaat nog bewerken met een potlood, dat zal een groot verschil maken 👍
 
Herkenbaarheid van vriend en vijand vinden we in de loop der eeuwen op alle slagvelden terug (kleur uniformen en uitrustingsstukken, blazoen op middeleeuwse schilden…).
Maar ik blijf de afbeelding van het hartje in deze een bijtend-sarcastisch embleem vinden.
Bedankt voor de extra info 👍. Het hartje is inderdaad appart, maar ik vond het persoonlijk wel een komisch en uniek aspect van deze camo optie. Een echte blikvanger.
 
Hoeft niet van mij mag je het zo laten maar dat is toch normaal een militair voertuig in gebruik ziet af he
Tof dat je er over nadenkt ik wil alleen maar helpen he
succes makker
Marc
 
Een zeer geslaagd model hier altijd leuk dat er opschriften te vinden zijn op voertuigen, op sommige Marder3 panzers vind je soms het opschrift Paula. Waarschijnlijk iemand zijn geliefde 😉..
Het hartje zou ik persoonlijk iets meer chippen met een wat verlichte basis kleur om een meer verweerde look te geven..
De bodemplaat zou ik ook iets meer verweren kan je gemakkelijk met wat pigmenten doen...
 
deze roept herinneringen van 40 jaar geleden op, was wel een andere fabrikant als ik me goed kan herinneren.
mijn schilderwerk was toen zeker minder geslaagd te noemen als ze naast elkaar zouden komen te staan.
proficiat alvast en succes met de afwerking
 
Even een update.
Ik heb door middel van een fijne borstel en een fijn stukje spons roestkleur aangebracht.
Ook heb ik de voorste bepanzering van de geschutskoepel bevestigd.

20221201_203456.jpg

20221201_203513.jpg

20221201_203604.jpg

20221201_203640.jpg

20221201_203702.jpg

20221201_203735.jpg
 
man man dees is echt knap gedaan ik doe u het zeker niet na het benaderd de werkelijkheid
echt goe
Marc
 
En ik sluit mij aan bij de vorige schrijvers,

Heel mooi gedaan en ik blijf mij nog altijd verbazen wat er op deze kleine schaal mogelijk is.

Grtz.

Luc :cool:
 
Ik ben nog eens gaan piepen om zeker te zijn welke schaal dit was.
1/72 en dergelijk resultaat, je mag meegaan met Swaken, prachtig schilderwerk!
 
Even een update: het model is bijna volledig geassembleerd (op de achterdeuren, tracks en enkele extra's na). De extra tracks vooraan op de tank werden door middel van een mix van roest verven en pigmenten van Lifecolor en AK. Ook heb ik een ijzerdraad aangebracht.

20221213_211709.jpg

20221213_211557.jpg

20221213_211734.jpg

20221213_211917.jpg

Zoals je misschien al hebt opgemerkt heb ik een zeil op de achterzijde van het kanon aangebracht. Deze is gemaakt uit zilverfolie en was zeker niet gemakkelijk om realistisch te plooien. Ik heb er een zwarte primer op aangebracht en zal proberen deze groen te schilderen (primer gebruiken als schaduw).

20221213_213233.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan