Hoofdsponsor

1/72 Schnellboot S-100 flak 38 (Revell schaal 1/72) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ho Tom, mooie vorderingen. Fijne detaillering van het dek.

Mark
 
Mooi resultaat man, echt een prachtige boot.
Juist jammer van de achterboeg, zou nog wat putty gebruiken en het opschuren. Ben er zeker van dat je dit ook in orde kunt krijgen.
Tenzij je een dio maakt waarbij hij op een woeste zee zit en dat er een golf op de achterboeg slaat, dan zie je het niet.
Voor de rest is het een pareltje met mooie details op hert bovendek.
Is er hier shading in gestoken of is het de lichtinval, het ziet er in elk geval heel realistisch uit (heb het over het voordek).
 
Mooi resultaat man, echt een prachtige boot.
Juist jammer van de achterboeg, zou nog wat putty gebruiken en het opschuren. Ben er zeker van dat je dit ook in orde kunt krijgen.
Tenzij je een dio maakt waarbij hij op een woeste zee zit en dat er een golf op de achterboeg slaat, dan zie je het niet.
Voor de rest is het een pareltje met mooie details op hert bovendek.
Is er hier shading in gestoken of is het de lichtinval, het ziet er in elk geval heel realistisch uit (heb het over het voordek).

Het voordek is met modulatietechniek gespoten. De verwering met inwerking van olieverf moet nog gebeuren.
 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh 't is nie waar he, mijn schip heeft de pokken gekregen :D

sized_DSC06425_zps5e5175bb.jpg

sized_DSC06426_zps16c2c472.jpg
 
De zeepokken dan toch, Tom ?
Mooie verwering ingewerkt.

Mark
 
En we gooien er nog een updatje tegen.

Het frontale machinegeweer is niet naar mijn zin, maar dat krijg je als je altijd vanalles wil proberen natuurlijk :D (al doende leert men). Dit zal nog worden bijgewerkt tot het naar mijn zin is.

De rest is al vrij goed naar mijn zin. De verwering hier en daar zit al goed. Het hout krijgt mooi zijn kleuren zoals ik ze wil. Het dek daar wil ik toch nog wat extra verwering van het zoute water in krijgen, het zit al wel goed maar nog niet genoeg...

sized_DSC06427_zpsc8b17ea3.jpg

sized_DSC06428_zpsfc49017e.jpg

sized_DSC06429_zps8b3465eb.jpg

sized_DSC06430_zps6f988857.jpg

sized_DSC06431_zps71d887f9.jpg
 
Ja zeg Tom, daar echte plankskes voor gebruiken, dat telt niet hé :laugh::laugh:
Schitterende schilderwerken makker. Ziet er goed uit, net echt.
Ben benieuwd welk konijn je nu uit je hoed gaat toveren ;)

Mark
 
Knap resultaat man. Een pracht om naar te kijken.
 
Het houtwerk ziet er goed uit hoor Tom,geef je hier en daar er nog een groene wash aan? Hiermee bedoel ik de groene aanslag van het zeewater.
 
Het houtwerk ziet er goed uit hoor Tom,geef je hier en daar er nog een groene wash aan? Hiermee bedoel ik de groene aanslag van het zeewater.

Daar had ik nog niet aan gedacht PeiperJ, zal dat eens bekijken.

Ondertussen nog wat verder gedaan met de railingen, het bovendenk toch nog wat onder handen genomen en de commandopost bijgewerkt.
De trappen en de (tja die witte blokken in't midden??).

Voor de rest de foto's genomen met nog wat onbeschilderde onderdelen als proefopstelling.

sized_schnellboot_zpsa1635b8b.jpg

sized_DSC06437_zps88ba8128.jpg

sized_DSC06438_zpsb380dd95.jpg

sized_DSC06439_zpsa1ef533e.jpg

sized_DSC06441_zps780f54de.jpg

sized_DSC06442_zps7812881f.jpg
 
Ziet er al heel mooi uit Tom goe bezig!
 
Merci mannen, het is een continu proces. Elke keer als ik haar terug ter hand neem zie ik wel iets om bij te werken of een effect om nog sterker te maken. Zoals ik al zie het is een geschenk voor mijn grootvader en deze moet af zijn met al mn kennis van de hobby die ik tot op heden heb geleerd.
 
u grootvader zal blij zijn tom mooi werk .
gr soetkin
 
Mooi model, goed geschilderd.
Een voorstel; waar mensen lopen is zelfs goed onderhouden hout lichtjes afgewreven (lichter)
Mos verschijnt eerst bij slecht onderhoud of langdurig niet gebruik (denk ik)

Inderdaad grootvader zal content zijn.

Grtx Jan
 
Ondertussen niet echt stilgezeten, alleen kwam het er niet van tot op heden om foto's te maken. Dus nu ff een update:

sized_DSC06482_zps1a05674c.jpg

sized_DSC06483_zps63bc0643.jpg

sized_DSC06484_zps09984cdf.jpg

sized_DSC06485_zps8af15371.jpg

sized_DSC06486_zpsfb72c1ea.jpg

sized_DSC06487_zps9b627a18.jpg

sized_DSC06488_zps6c1b2599.jpg

sized_DSC06489_zpsc771fb4a.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan