Hoofdsponsor

1/72 Schnellboot S-100 flak 38 (Revell schaal 1/72) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn primer is doorzichtig:

Schmincke 50 601 aero grund

Het droogt op tot een gewone doorzichtige film.
 
Ondertussen verder gedaan met de bouw, het resultaat:

Sommige stukken worden uitgeboord en bijgewerkt. Hier en daar sinkholes en flash...

sized_DSC06379_zps22662c7e.jpg

sized_DSC06378_zpsae393deb.jpg

sized_DSC06388_zps60c56bc7.jpg

sized_DSC06389_zps395357b7.jpg

sized_DSC06390_zpscc7cf40e.jpg

sized_DSC06391_zpsd4cdc44d.jpg
 
Ja dat zijn weeral flinke vorderingen Tom.
Mooi om volgen. Toch blijf je bij Revell meer sinkholes vinden dan bij andere merken, niet ?
Dat was althans mijn ervaring vroeger. Is nu weer lang geleden dat ik nog eens een Revell kitje heb gebouwd.
Ik kijk al uit naar het vervolg.

Mark
 
@ Mark: kmoet zeggen dat het best nog wel meevalt de flash, alleen wanneer er flash is te zien, dan is er ook wel FLASH ;)

De bouw loopt op zn einde en vandaar nog een update met wat fotomateriaal (let niet op de omgeving, daar had ik het beste licht :D )

sized_DSC06392_zps7c8bdddb.jpg

sized_DSC06393_zps629bf962.jpg

sized_DSC06394_zps0a4c8448.jpg

sized_DSC06395_zpsc1cb059c.jpg

sized_DSC06396_zpsef73916a.jpg

sized_DSC06397_zpse4650334.jpg

sized_DSC06398_zpsd85d4a46.jpg
 
mooi werk !!! ik dacht eerst een waterproof test ^^
 
Tom.....mooie verzorgde bouw,die uitgroeit tot een heuse schoonheid.Plaats er je straks nog bemaningsleden op?
 
Hey,

Indd, zeer verzorgde bouw, en het zal mooi worden met die figuren erbij, zeker weten.
Heb die ook liggen, en moet zeggen dat figuurtjes schilderen een prettig ding is als afwisseling...;)
 
Goadvardamma die ziet er strak uit ! Mooie kit, heerlijk fijne details.
 
Hey Tom ,

Dit zien er figuurtjes uit van van goeie kwaliteit en afwerking ,toppie ;)
 
De onderzijde is afgeplakt en ze is voorzien van een grondlaag om op verder te bouwen.

sized_DSC06415_zps5b98a512.jpg

sized_DSC06414_zpsdadb73b6.jpg

sized_DSC06413_zps50342b3c.jpg

sized_DSC06412_zps24b3c5db.jpg
 
Amai Tom, dat ziet er strak spuitwerk uit. Volgens mij lucht - verf - lucht en dunne laagjes...;):D.
Ziet er goed uit Tom. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Amai Tom, dat ziet er strak spuitwerk uit. Volgens mij lucht - verf - lucht en dunne laagjes...;):D.
Ziet er goed uit Tom. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark

Hehe, lol Mark, dunne laagjes inderdaad, maar geen lucht verf lucht, gewoon een spuitbus voor dit stuk.
 
Zéeéer mooi resultaat met de spuitbus Tom.
Bepaalde reden voor gebruik van de "bus" of gewoon nog een restant ?

Mark
 
Ja inderdaad, die stond er nog dus dacht ipv alles uit te halen voor de ab gewoon de spuitbus gebruiken.
 
Vandaag wat verder gewerkt aan onze lieve dame.

De zijkant heeft een laag wit gekregen van Hansa Pro Color. Na het zien van de topic van GUnit met zijn kleurmodulatie dacht ik waarom proberen we dit niet met het wit bovenop het grijs. En ja, een eerste vorm van schaduwen en eigenlijk al verwering was gelegd.

Nadien hebben we met een wash (Vallejo) voor grijze ondergronden de verdere verwering en schaduwen erin gebracht. Deze wash is met de AB gespoten als een filter.
Had dit eerst met een breed penseel gedaan, echter het resultaat was omwille van de witte ondergrond niet naar mn zin dus alles eraf. Met de AB is het resultaat veeeeeeel beter.

Kzou zeggen aanschouw en laat de kritiek maar komen. (der is wel een stukje wat moet geretoucheerd worden)

sized_DSC06416_zps2171c233.jpg

sized_DSC06417_zpsf73bfc20.jpg

sized_DSC06418_zps838ce830.jpg

sized_DSC06419_zps3cb4af73.jpg

sized_DSC06420_zps0a3953ee.jpg

sized_DSC06421_zpsfb595157.jpg
 
Wel een beetje jammer van die vertikale naad op de achterkant, niet ?
Voor de rest alleen maar goeie punten !!!

Btw, is dat dat type die een beetje mee ging gaan stoeien met de geallieerden toen die aan het trainen waren op zee voor de landing in normandie ? of was het een ander type schnellboot ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan