Hoofdsponsor

Samoerai arquebusier, 90 mm, Pegaso

ERVARING
ik bouw al iets langer hoe goed ik ben hangt van het project af.
BOUWWIJZE
out of the box (denk ik)
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
eerste delen zijn af
COMMENTAREN
ik heb een dik vel

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.442
uit schrik dat ik een deel van mijn vaardigheden verlies, nog eens een figuur begonnen :winking:
Na het posten van de eerste foto's, direct door enkele vakmensen op mijn vingers getikt dat dit geen Ashigaru is zoals op de box art wordt vermeld maar een echte Samoerai. (Kledij, kleuren enz)

Gezien ik gewoon fun heb aan het schilderen zal ik hem dus maar zo noemen. Valt onder de categorie, ik hou wel van een uitdaging waarbij de grootste uitdaging het voetstuk wordt. Niet zozeer mijn comfort zone.

Begonnen met het hoofd, best grappig het is bijna zo groot als de VBL die ik onlangs gebouwd heb

IMG_20240218_150832.jpg IMG_20240218_150840.jpg IMG_20240218_150847.jpg

Gezien ik op een paar kleinigheden na tevreden ben met het resultaat, ben ik daarna aan de binnenzijde van de figuur begonnen.
Het is later een deel waar ik bijna niet meer aankan.
Arquebusier-004.jpg Arquebusier-005.jpg

Arquebusier-006.jpg

nog een eind te gaan, wordt vervolgd
 
Lijkt me niet direct een begin (is al flink gevorderd).
Wel al een mooi resultaat. Ik volg van nabij.
 
Dat zie je toch zo dat het een samoerai is 😄 maar mooie start en je maak me nieuwsgierig naar het voetstu.
 
Die Japanners zijn precies je specialiteit aan het worden. Sterke start.
 
De kleuren zijn weer knap gekozen.
 
de setting waar ik heen wil
Arquebusier-007.jpgArquebusier-008.jpgArquebusier-009.jpgArquebusier-010.jpg

Duurt nog wel effe, ondertussen nog wat dingen uitproberen
 
Mooie basis zo met die boom. (y)
 
We hebben een beetje verder gewerkt, blijkbaar is hij historisch niet correct.
Ik zal het dus effe laten bezinken of ik herbegin of luister naar de historiek fanatiekelingen.

IMG_20240225_200707.jpg
 
Volgens enkelingen kan blauw en groen niet voor de beschermplaten, voor de koorden en versiering wel maar niet voor de platen.
Maar die zelfde enkelingen spreken ook over metalen platen, terwijl de meesten en volgens het geen ik gelezen heb deze platen gemaakt zijn uit gelakte bamboe. We zullen zien, hij staat tenslotte in mijn kast.
 
Wist dat ik nog een boek had liggen met wat info.
Als dit een bestaande muurschildering is dan zou ik toch even wachten met opnieuw te beginnen.

P2260001.JPG

P2260002.JPG

P2260003.JPG

P2260004.JPG

P2260005.JPG

P2260006.JPG
 
Heel mooi schilderwerk. Ik had nog niet eerder een samurai met een geweer gezien.
 
Goed bezig en geloofwaardig.
 
Ziet er niet slecht uit.
Tactisch gezien misschien meer bescherming zoeken bij de boom maar zo'n samoerai is niet vlug bang hé en je moet tenslotte een vrij schutsveld hebben ook.
Zal weer mooi worden.
 
Wow, die schoenen met dat touwwerk ... om van de rest nog maar te zwijgen ...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan