Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je schiet al aardig op Rinie.

Ik ben al benieuwd naar het eindresultaat van het beplanken.




Droop
 
Vanmorgen heb ik een paar uur zitten schuren aan de bips van de Titanic. De één na laatste spant moest vooral flink worden aangepast om te voorkomen dat de achtersteven veel te 'dik' wordt. Verder zijn er een aantal balsa blokjes aangebracht zodat de romp latjes daar tegenaan bevestigd kunnen worden.

Foto's!

DSC_0001-31.gif

DSC_0002-33.gif

DSC_0006-29.gif

DSC_0008-22.gif

Zoals te zien is moet het schuurwerk nog verder afgewerkt worden en dan kunnen de eerste latjes erop!

groeten, Rinie
 
Hoi Rinie

Waarom zitten er gaten in de laatste 5 spanten , is dat een
voorbereiding om het schip eventueel RC te maken ??

Henny
 
ziet er strak uit mega
blijf je zeker volgen8)
 
Hoi Rinie

Waarom zitten er gaten in de laatste 5 spanten , is dat een
voorbereiding om het schip eventueel RC te maken ??

Henny

Dat zijn gaten voor de roer-assen, inderdaad nodig voor de RC versie, maar ik ga voor dit statische model natuurlijk ook gewoon de roer-assen in die gaten bevestigen ;)

groeten, Rinie
 
Vandaag heb ik weer een paar stapjes gemaakt met het beplanken van de romp. Het gaat langzaam, maar geduld is nu eenmaal belangrijk bij modelbouw ;)

Het beplanken van de achtersteven is een hele uitdaging vanwege de scherpe krommingen, maar latje voor latje en met steeds goed kijken en passen komt het vast voor elkaar.

DSC_0001-32.gif

DSC_0002-34.gif

DSC_0003-39.gif

DSC_0005-38.gif

DSC_0006-30.gif

DSC_0008-23.gif

DSC_0009-19.gif

Gelukkig heb ik heeel veel spelden :D

groeten, Rinie
 
netjes tog een klein vraagje zaag of snij je de latjes al direkt in een verstek aan de voorboeg ? en beplanken is nu éénmaal een werkje van lange adem maar eens het af is :laugh::laugh:
 
Dank voor de complimenten heren!

netjes tog een klein vraagje zaag of snij je de latjes al direkt in een verstek aan de voorboeg ?

Jazeker, ik heb de latjes meteen in verstek gevijld. Je ziet op de foto's dat het nog niet helemaal naadloos aansluit, maar dat schuur ik straks wel netjes recht.

groeten, Rinie
 
Latjes, latjes, latjes. Ik zie overal latjes ;)
Het beplanken van de romp is bijna halverwege, dus hoog tijd voor wat fotootjes:

DSC_0001-33.gif

DSC_0008-24.gif

DSC_0009-20.gif

DSC_0006-31.gif

DSC_0003-40.gif

DSC_0005-39.gif

DSC_0007-25.gif

Morgen weer verder!

groeten, Rinie
 
Weddan dat Rinie in z'n slaap nog latjes ziet?
gaan_slapen.gif



Petje af voor zo'n klus! Applaus





Droop
 
Het beplanken gaat best snel bij u Rinie, tot hiertoe loopt het precies gesmeerd. Komt helemaal goed zo ;)
 
Ik heb inderdaad van latjes gedroomd Droop :D. En vandaag: nog meer latjes! Maar ik ben nu op de helft met de romp dus de moeite wordt beloond.
Natuurlijk weer een paar fotootjes:

DSC_0001-34.gif

DSC_0002-35.gif

Je ziet precies welke rijen ik vandaag heb toegevoegd, deze latjes moet ik bij de boeg nog verder afwerken. Maar dat doe ik pas als de lijm een nachtje heeft kunnen drogen.

DSC_0005-40.gif

DSC_0006-32.gif

DSC_0008-25.gif

Ook de achtersteven moet natuurlijk nog worden afgewerkt, maar de typische Titanic 'kont' begint al zichtbaar te worden.

DSC_0012-13.gif

Lang schip he! :D

DSC_0014-9.gif

Morgen weer werken, dus kan ik even afkicken van de latjes ;)

groeten, Rinie
 
Altijd jammer he,als je er niet meer verder aan kunt wegens overmacht.
Gaat in ieder geval erg snel,al zie ik op de eerste foto een kleine inwaartste knik midscheeps ongeveer?.

Ron.
 
Mij er toch even mee bemoeien. Ik zie dat je de ankerkluis in de boeg hebt gefineerd. Dit is in het echt wel wit geschilderd en van staalplaat gemaakt. Dan komt er een soort van rekwerk in waarop je kunt staan. Dat is een soort van draadpateau. Deze is dan weer zwart geschilderd.
 
)

Altijd jammer he,als je er niet meer verder aan kunt wegens overmacht.
Gaat in ieder geval erg snel,al zie ik op de eerste foto een kleine inwaartste knik midscheeps ongeveer?.

Ron.

Ik wou dat ik van mijn hobby mijn werk zou kunnen maken...
Jij bent daar aardig op weg mee ;)

DSC_0001-34.gif

Op deze foto lijkt het inderdaad net of er een inwaartst knip in de romp zit.
Maar dit ligt (gelukkig!) aan de foto.

groeten, Rinie
 
Mij er toch even mee bemoeien. Ik zie dat je de ankerkluis in de boeg hebt gefineerd. Dit is in het echt wel wit geschilderd en van staalplaat gemaakt. Dan komt er een soort van rekwerk in waarop je kunt staan. Dat is een soort van draadpateau. Deze is dan weer zwart geschilderd.

Dank voor de tip Rik!
Peter Davies-Garner heeft de ankerkluis zwart geverfd, inclusief de plateau's:

128_2811.gif

Blijf je er vooral mee bemoeien ;)

groeten, Rinie
 
Mij er toch even mee bemoeien. Ik zie dat je de ankerkluis in de boeg hebt gefineerd.
Rik, bedankt voor de uitleg.
De kit die ik heb liggen heeft namelijk ook een gefineerde ankerkluis.
Ik dacht altijd dat de fabrikanten wisten wat ze deden. Niet dus:nowink: :nowink: :@

Grtz Erik.
 
Met elk latje komt er een beetje meer titanic te staan ,Erg mooi Rinie

Henny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan