Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat word inderdaad een hele zaak, je gaat waarschijnlijk driedubbel moeten controleren. Ik duim alvast op een goede afloop :p
 
wat is de beste manier om de relingen te bevestigen zonder dat je lijmsporen ziet en dat ze er toch stevig aanhangen?
 
Het schiet al aardig op. Je kunt hiermee zien dat de details toch altijd de doorslag geven bij een project. Het model gaat hiermee leven. In ieder geval ziet het er allemaal strak uit.

Ron.
 
wat is de beste manier om de relingen te bevestigen zonder dat je lijmsporen ziet en dat ze er toch stevig aanhangen?

Ik lijm de relingen en trapjes met secondelijm. Ik doe dat op de manier die Rik (Furioza) me geleerd heeft: wat lijm op zilverpapier druppelen en dan met een prikkertje een druppeltje maken en daarmee de relinkjes aanstippen. Met voldoende geduld werkt dat prima.

Groeten, Rinie
 
Het schiet al aardig op. Je kunt hiermee zien dat de details toch altijd de doorslag geven bij een project. Het model gaat hiermee leven. In ieder geval ziet het er allemaal strak uit.

Ron.

Dank je Ron.
Het eind komt inderdaad in zicht, nog een maandje of twee denk ik.
Ik moet eens na gaan denken waar ik dit model ga neerzetten...met 1.35 meter zal het niet meevallen om een mooi plaatsje te vinden...

Groeten, Rinie
 
net het prijskaartje van dit pronkstuk gezien! Ik viel bijna achterover!
 
net het prijskaartje van dit pronkstuk gezien! Ik viel bijna achterover!

Tja, op dit moment kost de complete kit 700 euro. Dat is een flinke pot geld.
(en daar komt de PE set nog bij...)

Maar je bent wel 2 tot 3 jaar van de straat. :D

Cheers, Rinie
 
Tja, op dit moment kost de complete kit 700 euro. Dat is een flinke pot geld.
(en daar komt de PE set nog bij...)

Maar je bent wel 2 tot 3 jaar van de straat. :D

Cheers, Rinie
Hah, mja dat kan ik inderdaad wel geloven, het is dan ook een pronkstuk hé waar je best je tijd in steekt en niet snel even overvliegt want bij zo'n stukken is het detail dat telt hé ;)

mvg
 
De schoorstenen staan vast.
Het viel nog niet mee om ze netjes recht achter elkaar, op dezelfde afstand en in dezelfde hoek op het dek te krijgen.
Maar ik ben tevreden met het resultaat.

Foto's natuurlijk...

DSC_0017-13.jpg

DSC_0015-15.jpg

DSC_0019-6.jpg

DSC_0016-14.jpg

DSC_0020-6.jpg

Vervolgens ben ik verder gegaan met het afronden van de sloepen.
In de PE set zitten de volgende onderdelen:

DSC_0021-9.jpg

De boogjes vind ik niet mooi, want die zouden natuurlijk van touw moeten zijn, maar dat is me te klein.
Maar de randjes gebruik ik wel, dus de schaar erin:

DSC_0022-3.jpg

DSC_0023-4.jpg

DSC_0024-2.jpg

Deze strips geven net wat meer detail aan de sloepen.

Cheers, Rinie
 
wow die touwtjes zien er niet makkelijk uit, je gaat nog wat werk hebben die in vorm te krijgen? En heel mooi gewerkt met de schoorstenen. Ze staan, zoals het moet, recht op een lijntje :D
 
Hoi Rinie,

De schoorstenen zitten er netjes op en in het geheel ziet het er mooi en verzorgt uit.:wow:
 
hoi,

bedankt voor de info. Is het geen optie om de lussen te maken van dunne koperdraad? als je bvb een coax-kabel (van de tv) ontmanteld, en je neemt 3 of 4 van de draadjes die aan de buitenmantel zitten, kan je op een eenvoudige manier zelf "touwtjes" maken, die gemakkelijk in vorm te brengen zijn. gewoon de strengen netjes naast elkaar houden en voorzichtig ronddraaien. Ik gebruik dit soms ook om staalkabels te simuleren die op pantservoertuigen komen 1/72.
 
wow die touwtjes zien er niet makkelijk uit, je gaat nog wat werk hebben die in vorm te krijgen? En heel mooi gewerkt met de schoorstenen. Ze staan, zoals het moet, recht op een lijntje :D

Met die touwtjes worden de sloepen aan de davits bevestigd. Dat wordt inderdaad nog een interessant klusje. ;)

Cheers, Rinie
 
hoi,

bedankt voor de info. Is het geen optie om de lussen te maken van dunne koperdraad? als je bvb een coax-kabel (van de tv) ontmanteld, en je neemt 3 of 4 van de draadjes die aan de buitenmantel zitten, kan je op een eenvoudige manier zelf "touwtjes" maken, die gemakkelijk in vorm te brengen zijn. gewoon de strengen netjes naast elkaar houden en voorzichtig ronddraaien. Ik gebruik dit soms ook om staalkabels te simuleren die op pantservoertuigen komen 1/72.

Dat is een goeie tip. Die buitenmanteldraadjes zijn inderdaad handig om touwtjes mee te maken.
Ik ga dat voor dit model niet gebruiken, want er zijn 20 sloepjes en dat wordt me te veel monnikenwerk...:O
Maar ik onthou de tip voor een volgend model!

Cheers, Rinie
 
Vandaag ben ik begonnen met het maken van de davits.
Zoals vrijwel alles in dit model zijn de davits ook van hout.
Het is een priegelwerkje. Ik heb de davits voor acht sloepen gemaakt, nog acht extra sloepen te gaan.
(de Titanic had 20 sloepen, maar vier sloepen stonden los op de dekken)

Foto's volgen...er is nog niet veel te zien.

Cheers, Rinie
 
Hoi, ik had dan wel niet zulke mooie pe enzo. En ook heb ik de gehele opbouw zelf gemaakt, maar ik heb het zo gedaan. :)

titanic2.jpg
 
amai zeg ik zit al uren te kijken naar uw bouw fases en zit met mijn mond open van het resultaat.
Heb van het begin gekeken,mijn vrouw heeft er ook eentje staan,weet enkel niet welke schaal.
Maar volgens ik zo zie moet die ongeveer een goeie 90 CM worden.
We zullen veel naar uw fases kijken om zo juist mogelijk details te verwerken.

Schitterend gedaan.
 
Hoi, ik had dan wel niet zulke mooie pe enzo. En ook heb ik de gehele opbouw zelf gemaakt, maar ik heb het zo gedaan. :)
Dat ziet er netjes uit Rik.

amai zeg ik zit al uren te kijken naar uw bouw fases en zit met mijn mond open van het resultaat.
Heb van het begin gekeken,mijn vrouw heeft er ook eentje staan,weet enkel niet welke schaal.
Maar volgens ik zo zie moet die ongeveer een goeie 90 CM worden.
We zullen veel naar uw fases kijken om zo juist mogelijk details te verwerken.

Schitterend gedaan.
Bedankt voor dit mooie compliment!
Als er vragen zijn, schroom niet om ze te stellen, misschien kan ik helpen.
Voor meer informatie over het bouwen van een Titanic model kan ik deze site zeer aanbevelen: http://titanic-model.com/

Cheers, Rinie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan