Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Man, man, wat ben je toch een geweldige bouwer Rinie ! Ze ziet er prachtig uit !!

Diep respect :yup:

Groeten

Pascal
 
Vandaag heb ik de laatste details op de bootdek gezet (hekjes en laddertjes):

P1000424.jpg

Ik ben begonnen met de afwerking van het achterdek (dry fit):

P1000420.jpg

En ik heb de voorste rij reddingsboten geplaatst:

P1000430.jpg

P1000431.jpg

P1000433.jpg

Wordt weer vervolgd!

Cheers, Rinie
 
De reddingsloepen nemen inderdaad perfect de ogen uit het zicht. Erg mooi Rinie!

Fred
 
wel mooi gedaan hoor Rinie...(als de mijne half zo mooi gaat worden, zal ik al heel tevreden zijn hihihi)
 
Dank Petra en Fred!
De oogjes vallen inderdaad mooi weg. Meten is weten...;)

Cheers, Rinie
 
Weinig meer toe te voegen aan de vorige posters Rinie.
De details maken het schip helemaal af, mijn complimenten hoor.
 
Weinig meer toe te voegen aan de vorige posters Rinie.
De details maken het schip helemaal af, mijn complimenten hoor.

Dank je Wim!
Het is nu een leuke fase waarin alle puntjes op de i's gezet moeten worden.
Er zijn alleen nog zoveel i's...:D

Cheers, Rinie
 
Dit is mijn eerste update van 2012, het jaar waarin ik het model hoop af te ronden en ook het jaar waarin het 100 jaar geleden is dat de Titanic haar eerste en laatste reis beleefde.

De reddingsboten zijn geplaatst en ik het eerste deel van de reling van het achterdek is geplaatst.

Foto's!

P1000441.jpg

P1000440.jpg

P1000439.jpg

P1000437.jpg

P1000436.jpg

P1000435.jpg

Cheers, Rinie
 
Je zet hier toch wel erg goed werk neer hoor,het ziet er allemaal even strak uit. Vooral de spandraden van de schoorstenen heb je mooi strak gekregen. Heb je daar een speciale techniek voor?.

Inderdaad is het nu bijna 100 jaar geleden dat ze is gezonken (April 1912) en nog blijft ze tot de verbeelding spreken van alle scheeps liefhebbers. Er wordt zelfs momenteel een nieuwe missie uitgevoerd naar haar rustplaats om haar in 3D te gaan filmen zodat ze voor de eeuwigheid bewaart zal blijven en ook dat deze 3D beelden gebruikt kunnen worden voor een replica te gaan bouwen eventueel. Wederom een gedurfde onderneming.

En jij maakt met dit project evenzo goed een voorbeeld. Top werk.

Ron.
 
Je zet hier toch wel erg goed werk neer hoor,het ziet er allemaal even strak uit. Vooral de spandraden van de schoorstenen heb je mooi strak gekregen. Heb je daar een speciale techniek voor?.

Inderdaad is het nu bijna 100 jaar geleden dat ze is gezonken (April 1912) en nog blijft ze tot de verbeelding spreken van alle scheeps liefhebbers. Er wordt zelfs momenteel een nieuwe missie uitgevoerd naar haar rustplaats om haar in 3D te gaan filmen zodat ze voor de eeuwigheid bewaart zal blijven en ook dat deze 3D beelden gebruikt kunnen worden voor een replica te gaan bouwen eventueel. Wederom een gedurfde onderneming.

En jij maakt met dit project evenzo goed een voorbeeld. Top werk.

Ron.

Bedankt voor het mooie compliment Ron!

De spandraden van de schoorstenen zet ik strak door het draadjes klem te zetten met het puntje van een sate prikker. Met de sate prikker fixeer ik het draadje in het oogje en kan ik vervolgens een knoopje leggen. Sate prikker eruit, druppeltje lijm op het knoopje en klaar!

Cheers, Rinie
 
Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan het achterdek:

P1000444.jpg

P1000442.jpg

P1000443.jpg

Het enige wat nu nog rest zijn de masten en de tuigage.
De laatste loodjes!

Cheers, Rinie
 
Dit is toch wel één heel nette bouw hoor Rinie.
Je doet haar 100 jarige ,korte, bestaan eer aan.
De laatste loodjes kunnen wel de zwaarste zijn hoor maar zet hem op, het gaat je lukken!

Fred
 
Mooi hoor Rinie...Ging al net vragen waar de masten waren gebleven tot ik je tekst erbij las hihihi...
(allé, nu nog ikke hé, hoipelijk net zo mooi als de jouwe....)

groetjes
Petra
 
Mooi hoor Rinie...Ging al net vragen waar de masten waren gebleven tot ik je tekst erbij las hihihi...
(allé, nu nog ikke hé, hoipelijk net zo mooi als de jouwe....)

groetjes
Petra

>w @Petra, Rinie is al 2 jaar aan dit model bezig, zolang krijg je niet in de wedstrijd:D:D:D:D >w

Fred
 
hahahaha Fred...
denk dat hout ook wat langer duurt dan plastiek hé....dus ik doe mijn best om het op tijd af te krijgen.... we zien wel....
 
Vanmorgen bezorgde de postbode een leuke verrassing!
Begin vorig jaar heeft Peter Davies Garner (auteur van RMS Titanic: A Modelmaker's Manual) mij gevraagd om een artikeltje over mijn model te schrijven en wat fotootjes op te sturen voor een nieuw Titanic boek/tijdschrift.

Ik heb dit natuurlijk gedaan maar had hier verder niets meer van gehoord, totdat het tijdschrift vanmorgen werd bezorgd!
Het is een heel mooi boekje geworden waarin de Titanic geschiedenis kort wordt beschreven en waarin een reeks van Titanic modellen wordt besproken en er worden een aantal gebouwde modellen getoond en beschreven, waaronder die van mij.

P1000445.jpg

P1000446.jpg

P1000447.jpg

Ik ben natuurlijk zo trots als een aap!

Cheers, Rinie

PS. Het tijdschrift is hier te bestellen. :D
 
Proficiat Rinie, dat is écht iets om trots op te zijn.
Zowel de bouw als de publicatie van jouw verslag / foto's in een boek da's pas de max.
 
Natuurlijk ben je zo trots als een aap, je zou voor minder! Ik ga het tijdschrift in elk geval bestellen. Ik volg jouw project al een tijdje in stilte. Het is 'mijn natte droom' om ook 'ooit' een mooie versie van de Titanic te maken... maar eerst moet ik nog vele jaren oefenen!!!
Prachtig wat je ervan maakt...echt!!!:35:

groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan