Hoofdsponsor

1/200 RMS Titanic (1:200) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die foto op de tafel geeft zeker een hele inpressieweer.Zo blijkt pas hoelang dat ze is.

Zeer fraai gezicht.

Ron.
 
Even een korte update.
Deze week heb ik de romp een laagje verf gegeven.

DSC_0002-44.jpg

DSC_0003-51.jpg

De verf glimt nog omdat het nog nat is en ik met flits gefotografeerd heb.
Nu heel lichtjes schuren en nog een laagje verf!

Groeten, Rinie
 
ziet er strak uit mega . doe lekker voort want dit word een mooi schip hoor.

tog een vraagje hebben jullie kabouter tafeltjes of is het schip werkelijk zo groot 8)
 
Hey Mega, dit schip ziet er erg.....mega uit ;)

Vraagje, het bovendeel die er nog moet opkomen, kan dit afzonderlijk gemaakt worden en daarna op het schip geplaatst worden?
Lijkt mij anders wel een beetje onhandig om deze groooooooote romp te bewerken zonder schade te krijgen....

Doe rustig verder en blijven posten, ik geniet van je werk :))

Grtz,
Beyond
 
Bedankt voor de complimenten mannen!

tog een vraagje hebben jullie kabouter tafeltjes of is het schip werkelijk zo groot
Tja, ik woon in Nederland he. We zijn hier klein behuisd, dus hebben we kleine tafeltjes :D Het tafeltje is niet zo groot, maar de Titanic is ook niet klein: 135 cm lang.

Vraagje, het bovendeel die er nog moet opkomen, kan dit afzonderlijk gemaakt worden en daarna op het schip geplaatst worden?
Lijkt mij anders wel een beetje onhandig om deze groooooooote romp te bewerken zonder schade te krijgen....
De bovenbouw is inderdaad demontabel. Dit model is ook in RC uitvoering te bouwen, dus de bovenbouw is afneembaar zodat je als RC-er altijd goed bij de elektronica in de romp kan. Ik bouw haar statisch, maar het is inderdaad wel handig dat de bovenbouw los te bouwen is.

Groeten, Rinie
 
Vandaag ben ik begonnen met de afwerking van de well-decks: de verschansing moest nog in de verf gezet.
Daarnaast ben ik begonnen met de beplanking van het midden-dek en heb ik de eerste stap gezet met de opbouw.

Natuurlijk weer wat fotootjes :D

DSC_0003-52.jpg

DSC_0002-45.jpg

DSC_0004-41.jpg

DSC_0009-25.jpg

DSC_0011-27.jpg

Wordt natuurlijk weer vervolgd!

Groeten, Rinie
 
als je weet dat zo één verdieping 2.5 /a 3 m hoog is kan je tog mooilijk geloven dat zoon groooooooooooooooooooooooooot schip gebouwt hebben.

als echte landrot kan ik daar niet bij :D
 
Ik denk dat het pas heel duidelijk wordt hoe groot dit schip is als er figuurtjes zouden opgezet worden....

Wat was de schaal weer van dit schip? 1/400?
Misschien eens kijken of Preiser figuurtjes maakt in deze schaal???

En de Titanic wordt groter en groter... ;)

Grtz,
Beyond
 
als je weet dat zo één verdieping 2.5 /a 3 m hoog is kan je tog mooilijk geloven dat zoon groooooooooooooooooooooooooot schip gebouwt hebben.

als echte landrot kan ik daar niet bij :D
Het is inderdaad ongelooflijk Dirk, vooral als je je bedenkt dat ze dat bijna 100 jaar geleden voor elkaar kregen.

Ik denk dat het pas heel duidelijk wordt hoe groot dit schip is als er figuurtjes zouden opgezet worden....

Wat was de schaal weer van dit schip? 1/400?
Misschien eens kijken of Preiser figuurtjes maakt in deze schaal???

En de Titanic wordt groter en groter...

Grtz,
Beyond
De schaal is 1:200. Ik heb een zakje 1:200 figuurtjes waarvan ik er ook een paar bij m'n Smit Nederland gebruikt heb. Als je die erbij zet zie je inderdaad wat een gigantische dame het is.

Groeten, Rinie
 
Effe een vraagje over die figuurtjes. Dit is de schaal 1 op 200. Ik ben ook op zoek naar een bepaalde schaal. Denk aan 1 op 150. Dit is ook zo´n afwijkende schaal. Ze moeten er wel zijn. Maar kan ze niet vinden. Weet jij misschien waar deze te vinden zijn?

En kun je de maat een vertellen van deze figuurtjes. Dus de exact gemeten lengte maat? Misschien is 1 op 200 ook wel te gebruiken. En waar heb je deze dan vandaan?
 
De figuurtjes heb ik van ebay, een zakje met 100 mannekes voor een paar euro uit China ;)

Ik zag dat er nu een paar in Duitsland te vinden zijn: ebay.

Mijn figuurtjes zijn een millimeter of 8 a 9. Dat is dus zo'n 1.60/1.80 meter.
Dus wat aan de kleine kant voor 1:150...

Groeten, Rinie
 
En hoeveel van deze minimensjes ga je er uiteindelijk op plaatsen?? :laugh:

Hopelijk zijn ze reeds geschilderd ;)

Grtz,
Beyond
 
Rinie,

Het ziet er weer netjes uit!

De figuurtjes ga je toch gewoon even schilderen :ohmy:
 
@Beyond & Wim: de mannekes zijn al geschilderd, maar de kleurtjes zijn wat te modern voor 1912...dus ze zullen toch een likje verf nodig hebben. Hoeveel het er worden moet ik nog even bekijken.

Groeten, Rinie
 
Vandaag heb ik met extra veel plezier geknutseld. Het werken aan de opbouw is bijzonder leuk, het model begint met iedere stap meer op de Titanic te lijken.

Vandaag dan ook extra veel foto's :D !

DSC_0009-26.jpg

Een foto met mijn trouwe macbookje, zodat de grootte van het model wat beter in te schatten is.

De achterkant van de opbouw:

DSC_0001-45.jpg

DSC_0003-53.jpg

En de voorkant, let op de kleine Jack die de bouw op de voet volgt ;)

DSC_0005-45.jpg

DSC_0007-28.jpg

DSC_0008-32.jpg

Tenslotte ben ik bezig met allerlei detail onderdelen, zoals het roer, de belettering op de achtersteven en de bolders:

DSC_0012-18.jpg

DSC_0013-17.jpg

DSC_0014-13.jpg

Die komen straks op het voor- en achterdek. Ik zet ze eerst in de verf zodat ik straks niet mijn hout bevuil ;)

Groeten, Rinie
 
Mooi die raampjes zo. Ik heb dit destijds helemaal met de hand moeten maken, bij die van mij zat een papieren opbouw. deze opbouw heb ik dus niet gebruikt, en helemaal opnieuw gemaakt. Man ben bijna een jaar bezig geweest met snijden van al die raampjes. :wacko:

Maar ook in jou romp een fout gevonden, is nu niets meer aan te doen, jammer dat wel. Maar wil het wel vermelden voor een volgende bouwer van dit schip.

1_DSC_0008-32.jpg
Zoals je op deze foto ziet, loopt de boeg van bol naar hol. Ik heb de lijn wat overdreven getekend maar dat is puur om duidelijk te maken van wat ik zie. De lijn zou dus eigenlijk niet bol mogen lopen, maar alleen maar bol. ;)
 
Mooi werk,ziet er ook allemaal goed strak uit.
Tja,en als je zo goed werkt,krijg je ook niet direct veel kritiek Wink .

En met Jack erbij geeft het een mooie dimensie.

Ron.
 
Er is niets wat aan jouw adelaars ogen ontsnapt Rik :D

Ik denk dat je gelijk hebt, maar je moet wel heel goed kijken om het 'defect' te zien. Gelukkig lijkt de romp voldoende op de echte ;) :

913.jpg

(Bron: TRMA).

Bedankt voor de nauwkeurige review, zeer leerzaam!

Groeten, Rinie
 
Ook hier is te zien dat het toch iets bol ipv hol loopt.

Maarrrr,,,,,, ik twijfel of dit de Titanic is en niet de Britanic...... Zie circel....

1_913.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan