Hoofdsponsor

1/24 Renault 4 CV "Sport" 😂 1955

Schaal 1/24 - 1/25
ERVARING
😳
BOUWWIJZE
😇
BOUWBUDGET
😨
BOUWSTATUS
wip
COMMENTAREN
👍
Gaat lekker vlot.
 
Hij is gereed.
Helaas niet echt goed uit de verf gekomen, zitten wat aparte vlekken in waarvan ik niet weet hoe dat nu weer komt, weer een raadsel om op te lossen.

Even een plaatje dat ook ik weleens problemen heb met de afwerking, bekend mannen :unsuree: .

20221212_131539-01.jpeg

De Renault 4cv Sport Rordini

20221212_131158.jpg20221212_131212.jpg20221212_131220.jpg20221212_131229.jpg20221212_131239.jpg
 
Dat weet ik niet Ron, kan het niet duiden.

Vraag me wel af wat jouw workflow van polijsten is, want zo blinkend als jouw model krijg ik mijn werk niet. Nu hoeft dat ook niet per se, want ik ben op zoek naar een satijnen look, maar ik ben wel erg nieuwsgierig.

P.s. ondanks de onvolkomenheid, vind ik het model erg goed gelukt.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er in mijn ogen (op foto) toch heel goed uit hoor Ron.
 
Dat is het resultaat na wat polijsten op een schroeiplek en toen snel in de Dasty gegooid en over gespoten 🙂

@Roy vd M. Zoals bekend werk ik met Tamiya vernis, spuitwerk gebeurd in de badkamer, klein huisje, dus meestal stofvrij. polijsten doe ik met korrel 4000.6000,8000,12000 daarna poetsen en na het poetsen even met een zachte kwast met wat afwas wassen. De meeste poetsmiddelen laten een iets vettige laag achter wat de glans beïnvloed Ik gebruik mijn spul van Micro-mesh.

@Erwin Inderdaad het ziet er op de foto`s wel aardig uit maar ik zie genoeg kleine dingetjes waar ik me aan erger, Mag misschien weleens lastig zijn bij anderen maar ben het voor mezelf ook zo niet erger 🙂
 
Spuitwerken in de badkamer ? ! Dat zou hier niet mogen van mijn madam 😂
Jammer die rare vlekken , anders wel een leuk karretje

Greetzzzz Modest.
 
Ja ok maar hoe gebruik je die middelen precies? Nat / droog? Model afspoelen tussendoor om stofdeeltjes weg te laten vloeien? Bij mij komen krassen terug tijdens het polijsten, lijkt het wel. Best raar.
 
@Roy Schuren uiteraard nat en veel schoonwassen tussen het schuren door, ik Maar ik heb meestal een natte doek naast het model liggen om telkens het oppervlakte schoon te maken. Na elke wisseling van schuurpapier, dus van korrel 4000 naar 6000 verander je de schuurrichting haaks op de oude schuurrichting dit om de krassen van de korrel 4000 weg te werken. En dit blijf je herhalen bij elke stap totdat je lakwerk zo glad is als baby billetjes.
 
Spuitwerken in de badkamer ? ! Dat zou hier niet mogen van mijn madam 😂
Jammer die rare vlekken , anders wel een leuk karretje

Greetzzzz Modest.

Ik ben vrijgezel dus dan mag het wel Modest :ROFLMAO: En nog bedankt voor je reactie.
 
ferm karretje , het zal wel aan naamspeling zijn met uw naam R ( G ) ordini he (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Dank je wel Ron, dat haaks schuren om te controleren of alle krassen weg zijn, doe ik ook. Maar dan komen de krassen op enig moment dus terug... ik denk dat het te maken heeft met dat nat / schoon houden. Daar ga ik dus op letten, dank je wel!

O ja nog een ding: is 'nat schuren' bij jou ook volledig nat? Of een beetje bevochtigd?
 
@Roy vd M. Nee echt nat Roy anders is de kans groot dat je slijpsel gaat klonteren en dan ....krasjes dus echt goed nat houden ook een kwestie van aanvoelen of je nat genoeg bezig ben, als je voel dat je schuurpad, als je daar ook mee werkt gaat plakken na even schuren dan moet je het natter maken. Allemaal lastig uit te leggen omdat het veel op gevoel werken is vind ik. Zo weer genoeg lettertje voor een week neer gezet :ROFLMAO:
 
Ja problemen met afwerking is mij alleszins niet onbekend.

Mooi model geworden in hoeverre ik het kan zien van hieruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Michel en Jan ook bedankt voor jullie reacie.
 
Tof autootje en weer mooi af geleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Knap wagentje geworden Ron.
De scheuren in de lak (of wat het ook mag zijn)
is dit over heel het model of plaatselijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
@Camaro69 Die scheuren hoe je ze noem zijn schroeiplekken, een reactie tussen twee lagen verf waarvan de onderste niet goed is uitgehard. Ik hoopte dat ik er nog iets van kon redden door het te schuren maar het was tot aan de primer toe weg gevreten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan