Hoofdsponsor

recyclage plug ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kiel in bulb gelijmd en naden opgevuld met epoxy

001.jpg

003.jpg
 
die kist ziet er in elk geval professioneel uit.

de bulb en kiel passen zo te zien netjes in elkaar, nog wat schuren vermoed ik en dan klieft hij door het water.

vgr
Marc
 
mooie opberg kist rené 8)

als nu het weer nog wat mee wil kan je onderhand de grote plas op ;)
 
Gisteren eerste poging gedaan om met het spuitpistool te werken, omdat het de 1 ste laag was een oude pot verf gebruikt, verdund met 25 % withspirit, resultaat was :tongue: lopers en pistool verstopt, klonters in de oude verf.
Vandaag alle kleine putjes geplamuurt en alles nat geschuurd tot alles terug strak was.
Om geen klonters in de verf te krijgen een oude neylonkous gebruikt om vef te filteren (vrouwtje zat er niet meer in :laugh:), had ik 40 jaar geleden eens een carrosserie spuiter zien doen om zijn verf te filteren die ook uit een niet meer zo frisse pot kwam

Vers in de verf, nog geen water afscheider tussen ketel en spuitpistool

004.jpg
 
gelukkig dat de vrouwkes zo nu en dan graag eens iets nieuw kopen :)

ziet er in elk geval netjes strak uit.

vgr
Marc
 
Nu we toch bezig zijn, romp gespoten.

003.jpg

002.jpg
 
Mooi kleurtje, ziet er strak uit René. Bulbkiel blijft gewoon wit? mooie combi die twee kleuren.

Mvg, Folkert
 
Blink als een zonnetje Rene, strak gespoten hoor!

Fred
 
Thx Fred, heb nog wel zeer kleine puntjes, stof of pollen? ga de volgende keer 1 zijde van mijn carport een zeil hangen, zo is er minder luchtcirculatie.
Thx Folkert, kiel en roer blijven wit zo zie je beter als er planten blijven hangen, nadeel van zo een kiel en roer, pikt alles op :huh:
 
Mooi gedaan. Ik heb ook altijd stof in m'n schilderwerk en ik heb het opgegeven om daar iets aan te doen.
Ik lig er niet meer van wakker :)
 
THX Michel, een echte spuitcabine is een hele investering is als amateur niet te doen maar als je echt strak wil werken moet je doen als een kennis van mij, 8 kg verf op een old-timer laten spuiten als alles uitgehard was nat schuren met 1200 tot heel de auto mat was, en dan polijsten allemaal voorzichtig met de hand vooral op de hoeken was opletten geboden, weet niet meer hoe lang hij er over gedaan had, maar wat een resutaat :O:O
 
Dat is een optie René :)
Ik heb een kleine afzuigkap gemaakt voor te airbrushen en dat lukt stofvrij maar grote dingen spuit ik ook altijd buiten en dan moet je dat erbij nemen.
 
ziet er netjes uit , en een leuk kleurtje.

ik spuit alles in de garage , grote plastiek op de grond , gasmasker op , kantel poort op een kiertje , en zodra alles gespoten is poort helemaal open om de nevel te laten wegtrekken. is volgens mij de enige manier om geen stof op je verf te krijgen.
vgr
Marc
 
Bij het verplaatsen van de natte romp na het schuren met korrel 800 slipt de romp uit mijn handen :aargh4:,
resultaat dek en naad tussen dek en romp gebarsten.

Beschadiging viel nog mee na het schuren was dit het resultaat

003A.jpg

Met plakband alles op zijn plaats gezet en aan de binnenzijde met epoxy dicht gegoten.
Met een spiegetje en een spuitje de epoxy aangebracht

002A.jpg
 
Dan had je de romp te glad geschuurd René :D

Als dat de enige schade is dan valt het inderdaad goed mee, dat is een teken dat het een stevige romp is!
 
Dan had je de romp te glad geschuurd René :D

Als dat de enige schade is dan valt het inderdaad goed mee, dat is een teken dat het een stevige romp is!

Glad was ze zeker, sterk? dek was toch gelost over een lengte van 50 cm, was volgens mij een zwakke plek, dek was niet gelijmt over de volledige opp van de dekweger heb dit gelijk ook aan de andere zijde verbetert.
Bij het opspannen van het dek tijdens het lijmen is dit wat bol komen staan en daardoor alleen op de uiterste rand gelijmd, en zo was er een ruimte ontstaan tussen dek en dekweger.
Kon daar mijn vinger nagel insteken, het is deze spleet die ik nu heb laten vollopen met epoxy, 27 gr aan iedere zijde, romp weegt nu 54 gr meer :D
 
Ach zo, het zal nu wel stevig zijn, dan vijl je maar wat van je bulb :)
 
dat is wel een nare ervaring , maar ik merk dat je het netjes hebt opgelost .

volle moed opnieuw verder met de opbouw.
vgr
Marc
 
Thx mannen, is allemaal zo erg niet, heb daar wel een abonement op " nieuw gebouwde dingen beschadigen " , toen mijn 1/1 bootje strak in de lak zat klaar om naar het water vervoert te worden ben ik daar achteruit met de auto tegen gereden.
Auto niets , waS met de hoek van koffer deksel, de romp een deukje dat je nauwelijks zag maar binnen een stringer ( langslat ) over 1,5 m gebarsten, heb dat ook op de zelfde wijze hersteld wacko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan