Hoofdsponsor

RC Skûtsje [DONE]

  • Onderwerp starter mijn-kotter
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Schitterende update weer Ron! Prachtige details, ook het deksel van het laadruim is heel mooi geworden.

Groeten, Rinie
 
Mooi mooi, knap werk. Dat dak van het laadruim is zeer mooi.

Grt Tom
 
bedankt allemaal,voor de complimenten.

en nog even een foto van het luik dat open kan



1_IMG_2420.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ron,

zo te zien ben je ver klaar of is er toch nog iets wat je er nog bij aan wilt zetten?
 
Hallo allemaal.

Het is er dan toch van gekomen ,het ijs was er eindelijk uit en ik ben weer redelijk genezen.
En kon het skutsje dan toch haar eerste vaart (zeiltocht) maken.
Foto's staan in het album ik weet niet hoe ik ze hier moet krijgen.:wacko:
Ben lang weg geweest zo te zien.
Je kan niet meer ziek zijn want dan snap je niet meer hoe het forum werkt.:nowink::@
 
mooie foto s ron en ze ligt goed op het water

heel mooi en een dikke profisiat met afgewerkte schuit het ziet er echt top uit
 
Hoi Ron,

leuk te horen dat je weer een beetje de oude bent.
Na dat ik je stukje gelezen had ben ik even terug naar de fotogalerij gaan kijken.
-fck--fck--fck- schitterend zeg !!!!
Jammer dat je zo een eindje vandaan woon, ik had best daar willen zijn.:8:8
Maar wat nu ? Wat is je voorkeur gemotoriseerde of zeilschepen?
 
Ik zou niet weten hoe ik de foto's in een album moet zoeken. :(
 
Hallo John


Ik heb geen voorkeur ,alle beide is heel erg leuk om te doen ,alleen zeilen vergt meer concentratie dan met een kotter varen je bent meer afhankelijk van de weers factoren.
En je moet het eerst ook even onder de knie krijgen.
Zeilen met het skutsje is ook niet te vergelijken met een safier want dat reageerd toch echt anders.
En het skutsje wil ook echt heel snel als ze de wind goed in de zeilen krijgt.
En aanzienlijk sneller dan de safier.
Het is en blijft een lust om met je eigen modelschepen te varen
 
het is gelukt om de foto's te plaatsen dus bij deze







 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ron,

Niet bang dat hij omgaat ?????:unsure:
Als hij vol in de zeil gaat.;)
Zal niet leuk zijn als hij kapseist !!!:ohmy::ohmy:
Maar als ervaren vaarder zul je toch wel iets bij de had hebben om hem terug te halen ??
Als wij gaan varen gaan we eerst proberen ze terug recht te duwen of meteen een vishengel boven halen.
Vooraan hebben we een tennisbal aan gemonteerd !
Kun je het snel mogelijk binnen halen. Je veel wel water en elektronika gaan niet samen!!!:(
 
ja en nee ze is al een paar keer om gegaan maar dat is alleen lastig om dat ze dan gelijk vol met water zit ,en ja als de ontvanger in het water komt dan kan hij stuk gaan met de servos gebeurd niets mee die zijn waterdicht.
Ze is gelukkig erg licht en wanneer ze vol is met water keren we haar om en kunnen binnen 5 minuten weer varen.

gr ron
 
we hebben op 2de paasdag een show gehad daar waren ook andere skûtsjes deze hadden wel een zwaard met 2.5kg lood eronder en die konden wel varen en ik niet om dat het een dikke windkracht 6 was met uistoten tot 7 door de zwaard kwamen ze weer rechtop alze toch omgingen ik heb nog wel met een skutsje van hun gevaren en daarna heb ik besloten om er dan toch maar een zwaard onder te maken zodat ik ook met hele harde wind kan varen zeker gezien hier in friesland het vaak een windkracht 5/6 is en zelden 3/4






en dat vaart dan zo met wintkracht 5/6




tip voor de mensen die ook een zeilboot bouwen en met redelijk harde wind zouden willen varen ,de zeilen goed vast moeten want bij mij ging de fok aan het eind van de vaart los en wou mijn skutsje alleen nog tegen de wind in varen en dat betekende de andere kant van het meertje je krijgt hem dan niet meer voor de wind.
 
auws gelukkig was het niet het ijselmeer waar je ging varen ron :laugh:

maar ze ligt lekker strak zo met die wind .

dus zeker een goede beslissing die je genomen hebt 8)

als je kan een vidio tje van een paar minuten zou tof zijn
 
Hoi Ron,

inderdaad een wijze beslissing dat je genomen hebt.
En dan nog een tip erbij !!Applaus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan