Hoofdsponsor

1/35 Pz Kpfw I Ausf B Bizon [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@InFlandersFields : Ik denk niet dat je deze tracks workable kan maken. Eens de lijm opgedroogd kunnen ze niet meer bewegen. Had dat van dat messingringetje ook al gezien :ohmy:. Wordt aangepast.

Jeanke
 
Kleine update,

De tracks zijn klaar. Nadat ze op de wielen uitgehard zijn heb ik ze er terug afgehaald en ze een basis verflaagje gegeven. De grondlaag is vallejo Leather belt en daarna gedrybrushed met Gun metal eveneens van vallejo. Ik gebruik voor de tracks altijd vallejo omdat dit op waterbasis is en de lijm niet aantast. Heb al voor gehad dat ik ze schilderde met Tamiya of humbrol en dat de tracks terug uiteenvalden.
attachment.jpg

De tank zelf heeft zijn primer gekregen. nl. German Panzer Grey surface primer van vallejo.
attachment.jpg

Ben nu aan het twijfelen ofdat ik er nu nog een laagje Tamiya ga opspuiten of de primer als basiskleur ga gebruiken.

Verder (niets te maken met de Bison) heb ik een kartonnen doos van binnen afgeplakt met wit papier om een soort van een fotostudio te creëren. Erboven een TL lamp geplaatst en klaar is kees. Zal het toch nog ietwat moeten verfijnen om de schaduwen weg te krijgen.

attachment.jpg

Groetjes,
Jean-Marie
 
Jeanke,
hierbij mijn box, ik zou boven je doos een stuk kalkpapier legen om een beter strooi effect te krijgen van het licht.

attachment.jpg

Ik volg de bouw van je model in stilte, daar ben ik namelijk een rookie in.

Grtx Jan
 
Hallo Grijze wolf. Dat van dat kalkpapier lijkt mij een goed idee en daarbij lichtbronnen vanuit verschillende hoeken. Ga het direct proberen.

Groetjes
Jeanke
 
Hallo iedereen,

Na de snelle bouw zijn de werken een beetje stilgevallen. Mag van mijn vrouw niet in huis airbrushen omdat ze bang is dat ik het hele huis ga onderspuiten :@. Daarom moet ik mijn toevlucht zoeken in de winter in de kelder en in de zomer in mijn tuinhuis. Daar het op beide plaatsen nogal koud is heb ik de werken maar een beetje uitgesteld :24: . Maar koud of niet koud, ik ben er toch maar aan begonnen want die vervloekte winter blijft maar duren.

Heb de eerste camokleur gespoten nl. in nato brown. Volgende stap is het bruin afplakken en overspuiten met German Grey.

attachment.jpg

Heb maar 1 foto genomen omdat er eigenlijk nog niet veel te zien is.

Groetjes :D:D
Jeanke
 
Hey Jeanke, mooie en duidelijke foto.
ook al is er volgens u nog niet veel te zien het is in ieder geval wel duidelijk.

Grtx Jan
 
Voila, alles is afgeplakt met Pritt. We kunnen hem nu een grijs kleurtje geven.
attachment.jpg
 
De tracks zijn klaar. Nadat ze op de wielen uitgehard zijn heb ik ze er terug afgehaald
Groetjes,
Jean-Marie

Toch een vraagje over de tracks
heb toen de tip gekregen van jou te doen zoals hierboven beschreven bedankt daarvoor nu heb ik de track in één deel gemaakt
en bij jou zijn ze in twee delen heeft dat een voordeel of reden?
Alvast bedankt!

Volg en leer hier in stilte mee :)
heb me ook al blu tack aangeschaft voor de camo.
 
@Frank,

Ik maak de tracks altijd in 2 delen, zodanig dat je ze nog van de tank kan halen om ze te schilderen. Als je ze in 1 stuk gemaakt hebt dan krijg je ze er volgens mij bijna niet meer af, behalve als de wielen nog los zitten. Heb ook ooit eens geprobeerd om tracks te schilderen die al op de tank bevestigd waren maar dat was niet zo evident. Daarom verkies ik om de tracks apart te schilderen.

Jean-Marie
 
Heb me misschien verkeerd uitgedrukt kan ze nog verwijderen maar ik moet de track op één punt nog lijmen ipv twee zoals de jouwe.

attachment.jpg
 
@Frank.

Als je de track nog kan verwijderen is het misschien beter om maar 1 lijmpunt te hebben. Door de morfologie van mijn tank is dit echter niet mogelijk.

Jean-Marie
 
Hallo,

De tank heeft terug zijn grijs kleurtje meegekregen. Het afgeplakte prit werd er afgehaald met veel moeite. Is niet aan te raden om dit te gebruiken want het geraakt er moeilijk terug af. Vroeger gebruikte ik Jumping Putty om af te plakken maar omdat ik er geen meer had, had iemand mij gezegd dat je met Prit Poster Buddies hetzelfde resultaat kon bereiken. Is dus totaal niet waar. Jumping Putty is veel gemakkelijker terug te verwijderen. Heb een beetje aan het googelen geweest en heb gevonden dat ze Jumping Putty verkopen bij Intertoys. Ga morgen direct eens kijken of ik er kan vinden.

Op de foto zie je in het midden van de panzerplaat een grijze vlek. Heb die ook opgemerkt maar ik zou bij god niet weten hoe ze erop komt omdat de vorige laag bruin was . Maar niet getreurd, ik ga het zo laten omdat juist op die plaats de decal komt.

Nu komt het leukste deel. Alles inkleuren en weatheren maar eerst de decals plaatsen natuurlijk


Groetjes

Jeanke

attachment.jpg
 
Halloh,

Alles is ingekleurd, de decals zijn geplaatst. Is precies of ons tankske komt juist uit de fabriek. Nu nog een beetje battle ervaring er aan toevoegen en het komt in orde.

Greetz
Jeanke

attachment.jpg
 
Al is dit een klein modelleke, het komt bepaald intimiderend over met dat stuk geschut erin !
 
Mooi model Jean.
Ik ben benieuwd naar de weathering.
Maar wat zit er tussen het eerste en tweede loopwiel?

Peter
 
Peter,

Bedankt voor de opmerking. Je hebt werkelijk een heel scherp zicht :wow:. Wat je ziet tussen de 2 wielen is een stuk van de vering. En nu ik het nader bekeken heb en vergeleken met het plan kom ik tot de vaststelling dat het omgekeerd geplakt is :angry:. Vering die zo kort bij de tracks komen is niet echt realistisch. Ondertussen heb ik het losgemaakt en in de andere richting geplakt (met de hoek naar boven). In ieder geval bedankt:D :D, had het zelf niet opgemerkt :|.

Jeanke
 
Je hebt werkelijk een heel scherp zicht :wow:.
Praat er eens over met mijn opticien, ik heb -3,75 (links) en -2,75 (uiteraard dus rechts), beide met cilinder. Ik vond het er vreemd uitzien en het is makkelijker herstellen/bekijken voor de tracks erop gaan.

Peter
 
Hallo,

Even een kleine update. De tank heeft nu een lichte wash gekregen met Burnt Umber.
Jullie zien dat de panzerplaat een beetje scheef staat. Dat is omdat het nog maar een dryfit is. Eens aaneengelijmd staat ze hoo ik recht.

De bedoeling nu is om hem een in een wit kleedje te steken zoals de duitsers vaak deden in besneeuwde zones.

@Gunit : Voor de witte laag ga ik uw methode proberen toe te passen met hairspray en grof zout.

Groetjes,

Jeanke

attachment.jpg
 
Hallo,

Hier ben ik weer.
Heb voor de eerste keer de haarlak + grof zout methode toegepast (bedankt Gunit voor de uitleg).

Omdat het de eerste keer was heb ik het eerst getest op een reserve onderdeel. Gelukkig waren er 2 pantserplaten voorzien in de kit.

Wat heb ik gedaan :

1) laagje German grey XF63 gespoten, half uur laten drogen.
2) laagje haarlak gespoten.
3) grof zout op gestrooid.
4) laagje wit XF2 verdund met water op gespoten, uur laten drogen.
5) grof zout met tandenstoker er terug afgehaald.
6) met nat penseel (water) hier en daar witte verf terug afgehaald.

Ben nogal redelijk blij met het resultaat :D, dus test gelukt. Nu op het model proberen alleen ga ik iets minder grof zout gebruiken en misschien iets meer witte verf afhalen. Alleen een beetje bang dat de decals gaan loskomen. Ze zijn wel met set en sol geplaatst en er is een matte vernis overgelegd.

Tot de volgende, :wavey:
Jeanke


attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan