Hoofdsponsor

1/24 Porsche 962c Leyton House

Schaal 1/24 - 1/25
De vernis moet, net als het chroom, volgens mij in heel dunne laagjes worden aangebracht. Maar ikzelf zie het probleem niet zo, het ziet er voor mij perfect uit. Erg strak afplakwerk, knap; en het spuitwerk is prachtig. Je bent echt de laatste drie jaren ongelooflijk gegroeid als modelbouwer, dusdanig dat je je kunt meten met de besten.
Wel ik ben begonnen met dunne laagjes maar dan vormde er zich een appelsienenhuid dus ben dan overgestapt op 1 natte laag.
 
Michel je zal het zien bij mijn Chevy ik heb de hele auto gespoten in de Alclad Aqua wel heel zuinig spuiten en goed laten drogen voor de volgende lagen heb zo goed als geensinaasappel huid en blinkt zeker zo goed als clear lak ben er zeer tevreden over
Heb die Aqua vroeger als eens gebruikt en altijd veel tegenslagen gehad , aflopers , niet blinken of sinaasappel maar nu bijna perfect omdat perfect niet bestaat he :winking:
 
Ok merci, zal volgende keer wat dunner blijven spuiten dan.
 
Toch wel mooie werken.
In mijn onervaren ogen wat vooral auto's betreft ziet dit er toch zeer strak uit.
 
Merci Pascal.

Stap 4 van het bouwplan is af zijnde een deel van het interieur.

Ik ben nieuw in auto modelbouw dus het is niet hoogstaand maar ben tevreden.

Zo ik heb kunnen lezen op google is er voor de klasse waarin deze bolide reed er een regel was om 2 zitplaatsen te hebben. Dat bestaat hier gewoon uit een schaal zonder gordels enz... om er aan te voldoen. Er is dus maar 1 echte plaats natuurlijk.

De radiatoren zijn PE en de gordels is ook aftermarket spul gecombineerd met rood lint.

Ik heb de gordels vereenvoudigd tov de handleiding waar ik niet zo goed aan uit kon. Ik heb het uiteindelijk gedaan zoals in dit filmpje:

[video=youtube]

Ik denk dat als je achteraf door de raampjes kijkt het wel een goede imitatie van een gordel weergeeft.

Zo nu dan de foto's:

Lelijke sinkmark in de metaalkleur maar had het pas gezien na het spuiten van de metaalkleur en heb het dan maar zo gelaten.
Er kan altijd een bluts zitten in het echt denk ik dan maar :rolleyes:







De foto's zijn met daglicht lamp genomen en de kleur van de stoel is meer zo:



Bedankt voor het kijken en op naar stap 5...
 
Michel je zal het zien bij mijn Chevy ik heb de hele auto gespoten in de Alclad Aqua wel heel zuinig spuiten en goed laten drogen voor de volgende lagen heb zo goed als geensinaasappel huid en blinkt zeker zo goed als clear lak ben er zeer tevreden over
Heb die Aqua vroeger als eens gebruikt en altijd veel tegenslagen gehad , aflopers , niet blinken of sinaasappel maar nu bijna perfect omdat perfect niet bestaat he :winking:
Ik heb die Alclad ook een paar gebruikt, maar het probleem bij mij was dat het bleef 'plakken'. Zelfs weken erna nog... Zullen waarschijnlijk ook te dikke lagen met te weinig droogtijd geweest zijn...

Ivm de wielen, ik zie er ook niks mis aan! Ze zien er heel realistisch uit!!
 
Merci Kulgan. Blijven plakken deed het niet bij mij.

Ik heb het instrumentenpaneel klaar. Ik heb de kleurtjes gebruikt volgens het bouwplan + een paar extra om het wat visueel interessant te maken.
Ook al ga je er achteraf echt niet veel meer van kunnen zien maar toch een glimpje vanuit de juiste hoeken.

Het zijn macrofoto's dus neem dat mee in je gedachten als je ze bekijkt.







De decal achter het stuur rechts is eigenlijk iets te groot. De wijzer markeringen staan op de zijkant van de ring die errond zit maar daar kon ik niets aan veranderen. Ik kon ze uitponsen zoals Roy maar dan waren de wijzeraanduidingen dus mee weg geponst.

Het kan zijn dat ik er nog een druppel vernis in ga doen om glas na te bootsen maar dat weet ik nog niet.

Het interieur is nu klaar dus kan ik beginnen om de body te plamuren en te schuren want daar zitten lelijke sinkmarks in.
 
Mooi dashboard geworden Michel. IK zal er zelf wel een druppel vernis op aanbrengen voor het glas dat is is niet het meeste werk denk ik :winking:
 
Idem Ron. We zijn het wel vaak met elkaar eens tegenwoordig, apart :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ok zal ik morgen doen. Eerst de decal goed laten drogen.

Was me niet om het werk te doen maar vind dat soms iets te glanzend overkomen daarmee.
 
Ok ik doe er wel een druppel vernis in of parketglans of iets dergelijks. Het klokje zie je achteraf wel nauwelijks maar dan is de decal ook beschermd.
 
Idem Ron. We zijn het wel vaak met elkaar eens tegenwoordig, apart :D

Zal wel komen dat ik griep heb :ROFLMAO: :winking: Beloof volgend jaar weer mijn best te doen om oneens te zijn met elkaar anders word het zo saai 🙂 Grapje uiteraard en je weet als ik ergens niet mee eens ben dan laat ik dat wel weten.
 
Zelfs in macro vind ik het zeer proper werk.
 
Dashboard ziet er heel goed uit.
 
Merci mannen.

Ik heb de body in de kleur gezet en de decals geplaatst.

De decals vond ik van slechte kwaliteit.
Redelijk dik maar dan ook nog eens breekbaar.

De grote decal op de spoiler brak bij het verwijderen in 3. Gelukkig deze nog redelijk goed kunnen aanbrengen.
Dan bij het aandrukken van een decal aan de zijkant kwamen er stukjes decal af. Dit was wit en heb ik dan maar wat met witte verf behandeld. Je ziet het wel maar zag geen andere optie.







Deze is bijgewerkt:



Hopelijk wordt het iets minder zichtbaar na de clear coat.

Ik heb nog veel te leren ivm decals aanbrengen maar weet nu alvast dat ik moet opletten met Hasegawa decals.
 
Normaal breng je voor het decallen van een racewagen eerst een clear laag aan ivm het tegengaan van silvering. Ik zie dat dit hier zeer geslaagd is ook zonder die clear laag , zeer goed gedaan Michel
Heb nog nooit een Hasegawa kit gebouwd dus kan niet oordelen over hun decals
Die witte verf ga je altijd wel een beetje blijven zien , maar het perfecte model bestaat niet hè denk ik dan.

Greetzzzz Modest.
 
Altijd jammer dat slechte decals in een kit zitten, zet je een mooi resultaat neer dan verpesten de decals het feestje. Ben het wel met Modelforest eens eerst een glanslaag voor de silvering tegen te gaan maar ik vind dat de decals ook iets makkelijker te verschuiven zijn maar dat kan aan mij liggen.
 
Tja zal ook wel een deel onkunde zijn van mijn kant want heb nog niet veel decal ervaring.

De decals van mijn vorige build, de ducati, waren wel beter vond ik. Die waren van hobby design.

De verflaag was niet grof en semi gloss dus vond ik een vernislaag niet nodig. Maar je hebt wel gelijk dat ze dan beter schuiven.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan