Hoofdsponsor

1/12 Porsche 934 turbo rsr (Tamiya) [DONE]

Dit is er eentje om met heel veel aandacht te volgen. Ik heb die namelijk ook nog in mijn stash zitten.
Goede tip van die nylonkous. Dat was mij nog niet bekend.
Welke documentatie gebruik je als referentie voor je bouw ?
Knap werk in ieder geval wat je hier al laat zien.

Mark
 
doomwad


Hey Guy,mag ik een vragen hoe je zulk mooie lasnaden verkrijgt ,ik bedoel dus de oppervlakte die je verkrijgt als je het aan brengt.

Ik vrees dat ik hier geen antwoord (nog niet) op kan geven want ik begrijp eigenlijk niet echt wat je bedoelt ?
maar ik leg het even uit wat ik doe met die lasnaden.

Hobbydesign's weldlines (PE): ik plak ze er gewoon op :):)
Magic sculp: ik rol een super super fijn rolletje breng dit aan op mijn model dat proper moet zijn of het plakt niet,
en dan ga ik met de achterkant van een klein boortje (formaat is naar gelang welke schaal jij wil en jij goed vind)
druk ik daarin zodat je allemaal maantjes krijgt, dan laat ik dat drogen en ben ik daar op beginnen lichtjes te schuren met zacht schuurpapier 1000 of 1500 ofzo dacht ik.
Indien dit niet je vraag is kan je deze dan nog eens anders formuleren ? :)



Interceptor


Dit is er eentje om met heel veel aandacht te volgen. Ik heb die namelijk ook nog in mijn stash zitten.
Goede tip van die nylonkous. Dat was mij nog niet bekend.
Welke documentatie gebruik je als referentie voor je bouw ?
Knap werk in ieder geval wat je hier al laat zien.

Awel mark, weet je ik zit meer te kijken naar mijn model dan eigenlijk te bouwen,
en daar constant over te denken, als ik werk of ga winkelen met de madam, zo blijft het winkelen toch leuk voor mij
en ik weet zelfs soms niet waar we geweest zijn, maar wel dat ik nylonkous ging proberen als zetelbekleding ;)

Als referentie heb ik een paar maand naar fotos gezocht van porsche 934's en een paar van 935
heb er om en bij de 200 van elk aspect van de 934 van binnen en buiten.

Indien je deze graag zou hebben stuur me dan je mailadres ofzo dan wil ik ze gerust opsturen.


Meer dan die nylonkous ga je niet leren van mij ben juist zelf begonnen ik hoop iets van jullie te leren :)
dus tips en fouten die je ziet laat maar komen.

Mvg
 
Ah, awel Guy, dat komt dan heel goed uit. Ik stuur je mijn mail adres via PB. Die foto's kan ik ook altijd gebruiken. Wanneer je dit via je eigen email adres naar mij stuurt, zal ik eens zien wat ik nog heb van documentatie om aan jou te bezorgen.
Ik heb ondertussen ook op andere fora, zowat alle bouwverslagen, die ik van dit model kon vinden, doorgelezen en de foto's ervan bijgehouden.
Is jouw versie die met de PE-set ? Vraag dit maar omdat ik je precies aan de slag zag met P(hoto)E(tch). Op de foto van je doos zag ik dit niet vermeld.

Mark
 
Dat klopt mark,

Ik heb de versie zonder PE
maar heb de PE er wel apart bij gekregen en het plan met PE heb ik kunnen downloaden.

Ik ga eens kijken voor jouw mail, stuur mij maar alles wat je over deze hebt.

mvg
 
Wow! Zoveel beeldmateriaal heb ik nog zelden gezien. Ziet er allemaal prachtich realistisch uit! VET!!

Erwin.
 
Dank je Erwin !


die stoel bevestiging terug een foto genomen, wel wat onduidelijk maar soit

attachment.jpg



Roll bar : met 4 boutjes :)


attachment.jpg

attachment.jpg




dan nog wat verder gedaan aan dashbord (iets waar ik al lang mee rondliep en niet goed durfde,..
maar dus toch maar de stap gezet), verlichte wijzerplaten in dashbord.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Dit is gewoon voor een lamp gehouden, licht word nog feller met van die heldere leds, heb al getest maar geen foto van op de moment, moet ook nog de glasjes voor de wijzerplatan plaatsen, deze zijn nog aan het drogen met microSOL. (ook staat die linkse wijzerplaat een beetje sheef :( maar durf ze niet meer losmaken nu.)


Mvg
 
JIj bent dus de eerste die ik zie met dashboardverlichting.
 
Ja, voor mij hetzelfde Dominiek. Dat is echt wel knap gedaan Guy.
Ik heb al direct een paar vraagjes.
Heb je hiervoor de gewone decals van de kit gebruikt of apart besteld ?
Op welke ondergrond bevestig je die dan ?
Heb je misschien ook foto's van de bevestiging van je lichtjes ?
Of nog beter een How-To schrijven (in Word of OpenOffice) hoe je het hebt gefabriceerd en deze dan aan Dominiek sturen.
Hij giet je How-To dan in een mooie sjabloon en plaats hem op het forum, zodat iedereen er kan van meegenieten en/of gebruik maken (als je dat goed vindt natuurlijk).

Ik blijf deze zeer zeker volgen.

Mark

P.S. Bedankt voor de vele foto's. Ze zullen zeker van pas komen.
 
man guy... wat een kunstenaar ben jij man... is het de bedoeling dat deze effectief zal rijden ofzo..... man wat een knappe ideeën en tips geef jij hier aan de autobouwers...

Ik volg hoor.......er staat hier ook een ferrari op schaal 1/16 te wachten om eraan te beginnen maar zoek nog inspiratie en referentiemateriaal om te gaan detailleren....

Groeten Jonas...
 
Bedankt allemaal voor de leuke reacties !




Ja, voor mij hetzelfde Dominiek. Dat is echt wel knap gedaan Guy.
Ik heb al direct een paar vraagjes.
Heb je hiervoor de gewone decals van de kit gebruikt of apart besteld ?
Op welke ondergrond bevestig je die dan ?
Heb je misschien ook foto's van de bevestiging van je lichtjes ?
Of nog beter een How-To schrijven (in Word of OpenOffice) hoe je het hebt gefabriceerd en deze dan aan Dominiek sturen.
Hij giet je How-To dan in een mooie sjabloon en plaats hem op het forum, zodat iedereen er kan van meegenieten en/of gebruik maken (als je dat goed vindt natuurlijk).

Ik blijf deze zeer zeker volgen.

Mark

P.S. Bedankt voor de vele foto's. Ze zullen zeker van pas komen.



Ja ik wil dat gerust doen hoor die ''how to'' of toch proberen tenminste
om al effe snel te antwoorden:
ik ben nog bezig met die bevestiging maar heb gewoon een box gemaakt met styreen, ik post hier zeker nog fotos van.

Zijn de decals die bij de kit zaten, kort uitgelegd
gaatjes boren, als je goed kijkt op de tweede foto met de gaatjes die ik hier poste zie je dat ik daar een
template opgeplakt heb van transparant styreen langs de achterkant, langs de voorkant heb ik dan de decals geplakt.

Ik zal dit eens uitgebreid beschrijven in een office documentje.


Mvg
 
Guy, echt knap wat je allemaal maakt.
 
Amaai man, toffe build. Ben nie echt Porsche minded maar deze build ga k vanaf nu wel volgen...
 
wat een bouwverslag.
Zalig hoe je werkt
 
Vorige week en vandaag maar eens wat verder gedaan.


begonnen aan een stuk van de motor, die stangen eraf gehaald om dan nadien te vervagen door echt buisjes.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



Ook die inlaten hadden zo een vierkant stuk, wat er echt niet uitzag naar mijn goesting ;)

attachment.jpg

attachment.jpg


Dus vervangen door plastic buisjes:


attachment.jpg


attachment.jpg


staan alvast in de primer:


attachment.jpg


Deze komen nog vast met boutjes, die fiberglass kap is ondertussen ook al getransformeerd want die zag er echt niet uit maar ben ik nog volop mee bezig dit is niet het resultaat dat je hier ziet !


attachment.jpg


Aan de uitlaat staat zo een versteviging die was uit 1 stuk gegoten dus heb ik proberen opnieuw te maken
de zwarte is origineel, 1 uit koper en een uit plastic gemaakt ga nog zien dewelke ik ga gebruiken.


attachment.jpg

attachment.jpg


De verwarming.. niks van detail dus zelf maar (proberen) maken :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Tot zover dit,
 
Guy, eerst en vooral... knappe vorderingen aan de Porsche.
Je hebt wel oog voor detail en dan al die scratch stukjes, mooi gedaan, top werk.
Voor wat betreft de figuur, de dame in kwestie mag er zeker zijn.
Persoonlijk vind ik dat wanneer je de figuur in de wagen zet, je langs de buitenkant nog een figuur moet zetten, een fotograaf of zo.
Hiermee kan je dan uitbeelden dat er een fotoshoot aan de gang is...
Maar er valt zeker wat voor te zeggen voor die toevoeging.

Mark
 
eerste build op dit forum, maar het hoeveelste in werkelijkheid? Wow, toptalent. Heb je geen percentje talent dat je kan opsturen? :p
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan