Hoofdsponsor

Polystyreen bouwen, zo maar.

haha kent u de twee broers goed van SMB rompen swake

De wereld is in dat geval ook heel heel klein. Woon ook maar op een kattepiske van hen vandaan.
Vader André en zoon Sven die kennen we al jaar en dag. Ze zijn zelfs lid bij onze nieuwe modelbouw afdeling.
Sven komt heel graag in de Jachthaven, André ook, maar is meestal te vinden op het terras :-)
Sven had me gevraagt om een mal aan te maken voor hun nieuw project. Shht ! Stillekes, niks verklappe Swake.
1 - het is een sleepboot.
2 - niet van de minste.
3 - land waar het in de vaart is, dichtbij :-)

Pfft, voor de rest, mondje toe :-)
Het is wel een pracht van een sleepboot en daarop ben ik al jaar en dag stikjaloers , dat mag ik nog kwijt.


Mvg,
Swake
 
De wereld is in dat geval ook heel heel klein. Woon ook maar op een kattepiske van hen vandaan.
Vader André en zoon Sven die kennen we al jaar en dag. Ze zijn zelfs lid bij onze nieuwe modelbouw afdeling.
Sven komt heel graag in de Jachthaven, André ook, maar is meestal te vinden op het terras :-)
Sven had me gevraagt om een mal aan te maken voor hun nieuw project. Shht ! Stillekes, niks verklappe Swake.
1 - het is een sleepboot.
2 - niet van de minste.
3 - land waar het in de vaart is, dichtbij :-)




Pfft, voor de rest, mondje toe :-)
Het is wel een pracht van een sleepboot en daarop ben ik al jaar en dag stikjaloers , dat mag ik nog kwijt.


Mvg,
Swake[/QUOT

ik heb er eens een romp gekocht van een sleper 1/50 waarvan ik de waker heb gemaakt naar mijn mening was hij iets te vlug ofwel op een maandag gemaakt want er zaten zeer veel lucht bellen in hier een foto in aanbouw attachment.jpg
 
Heb je dat destijds Sven gemeld.
De afgelopen jaren heeft hij ook een pak meer ervaring. Net zoals wij.

Had hier van Alfred Maes onze oud voorzitter nog een romp van de Jean Marie Gerline gekregen. Ook vol luchtgaten (denkelijk een jaar of 13 geleden aangemaakt)
Die romp ligt hierook nog. En had die laatst nog aan Sven laten zien. Zeker weet ik het ook niet of die van bij hen kwam. Zal het een van de dagen eens aan Alfred vragen, dan weet ik meer :-)

Mvg,
Swake
 
Heb je dat destijds Sven gemeld.
De afgelopen jaren heeft hij ook een pak meer ervaring. Net zoals wij.

Had hier van Alfred Maes onze oud voorzitter nog een romp van de Jean Marie Gerline gekregen. Ook vol luchtgaten (denkelijk een jaar of 13 geleden aangemaakt)
Die romp ligt hierook nog. En had die laatst nog aan Sven laten zien. Zeker weet ik het ook niet of die van bij hen kwam. Zal het een van de dagen eens aan Alfred vragen, dan weet ik meer :-)

Mvg,
Swake
alles is op zijn pootjes terecht gekomen het is een zeldzaamheid dat ik een romp koop of ik moet er geen plan van hebben als hij dan al bestaat in polyester .
 
Heb hier al meer van die foute scheepjes in handen gehad Dirk.
Dikwijls te wijten aan, geen inzicht, verkeerd starten, slechte indeling, vergeten opstaande randen te zeten onder de bovenbouw, enz.
En als we een romp kopen, is het meestal een redelijk afgewerkt schip dat aan een restauratie beurt toe is.
 
Heb het je reeds voorgesteld, Afkomen Evel-tje.
 
Is best wel een niet alledaags bouwmateriaal. Maar wat bedoel je met propyleen ? Polypropyleen ? HD of LD ?

En waar heb je de platen gevonden / gekocht ?
 
Sorry gasten,

Ouder worden, djuu toch.
Is ook al een paar jaartjes geleden. En ben maar eens terug in de facturen gedoken.
De platen zijn Polystyreen , in de war geslagen (waarschijnlijk nog van de cementdampen)
Komen van bij Imatex Vaartstraat Schoten.
Sorry gasten,

Swake
 
Ja en na de jaren slaat een mens al eens de bal mis.
 
Bedankt voor de toelichting, styreen is het materiaal waaruit bijna alle plastic kits zijn vervaardigd. De platen die ge gebruikt worden ook plasticard genoemd. Is perfect lijmbaar met modelbouw-lijm en bijvoorbeeld aceton.

Low Density polypropyleen heb ik ook wel eens voor modelbouw gebruikt (een lege doos waar vanille-ijs in zat). Maar dat materiaal is redelijk "vettig" en moeilijk schuur- en schilderbaar.
 
polystyreen is ook verkrijgbaar in hubo en brico etc .....
 
Bedankt voor de toelichting, styreen is het materiaal waaruit bijna alle plastic kits zijn vervaardigd. De platen die ge gebruikt worden ook plasticard genoemd. Is perfect lijmbaar met modelbouw-lijm en bijvoorbeeld aceton.

Low Density polypropyleen heb ik ook wel eens voor modelbouw gebruikt (een lege doos waar vanille-ijs in zat). Maar dat materiaal is redelijk "vettig" en moeilijk schuur- en schilderbaar.


Heb hier aceton getest jaren gelden, lijmde voor geen meter deze platen Pascal.
Enkel Mek-Pak cementlijm. De Belgische variant heb ik hier ook nog niet getest.
Epoxy houd er prima op, dus.
Mvg,
Swake
 
nee nee ik ga nog iets af wachten om aan zo iets te beginnen
gr dirk d

Zo iets van een meterke of vier-vijf-zes. WAAR ZIJN DE PLANNEN ?
Eigelijk moet je eerst vragen wie er op welke schaal viegtuigdinges op overschot heeft liggen.
Zo een schip en dan geen vliegdinges er op, ook zonde.

Mvg,
Swake
 
De USS Enterprise, de nucleaire versie ofwel de "Big E" is op schaal 1/72 zo om en bij de 4 meter lang... reken maar uit dus op 1/48 of 1/32... :D
 
een romp maken op deze grote zou geen probleem zijn de plaats hebben er voor dat is wat anders .
gr dirk d
 
Zender/ontvanger/ servo (zware) liggen hier al klaar se.
Mvg,
Swake
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan