Hoofdsponsor

1/48 PBY OA-10 A Catalina [DONE]

Voila, de onderkant is afgeplakt. We kunnen weer verder.

attachment.jpg

attachment.jpg

See you :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Hallo,

Vandaag de bovenkant gespoten met XF18 Medium Blue van Tamiya waar een beetje wit is aan toegevoegd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Dat zijn ferme onderdelen om te spuiten :O
Maar het ziet er goed uit ;)
 
@dancooper : Welke kleur zou je dan gebruiken ?

Voor rubber banden zou ik persoonlijk eerder grijs dan zwart gebruiken, vooral ook omdat deze dames meestal ook met zeewater in contact kwamen.
 
Hallo iedereen,

de grote spuitwerken zijn achter de rug en dan volgt altijd een spannend moment nl. de afplaktape verwijderen en hopen dat er niet te veel verf onder de tape is gelopen.
Awel ik moet zeggen dat er maar een paar kleine retouchkes nodig waren.

Vervolgens een paar laagjes Parket Plus opgespoten om erna op de blinkende verf de decals te kunnen plaatsen.
attachment.jpg

attachment.jpg
Oeps de rechtervleugel is losgekomen. Zal ik rap even herstellen.
attachment.jpg
Hier is ook nog een klein retouchke nodig.

Voila dat is het voor vandaag. We kunnen de decals gaan plakken.

Groetjes :wavey::wave::23:

JM
 
Hallo iedereeen,

Ben begonnen met de decals te plaatsen. Daar de bouwdoos een rescue Catalina voorstelt en ik een gevechtscatalina wou maken kon ik echter niet veel van de decals gebruiken.
Besloot dan maar een paar extra zelf gemaakte decals toe te voegen. Daar op veel Amerikaanse toestellen een pin up stond vond ik het een goed idee om er okk een pin-up op te zetten.

Efkes gegoogeld en een paar mooie pin-ups gevonden, een beetje gephotoshopped en tot de juiste maat verkleind en afgeprint op clear decal papier. Toen ik de zelfgemaakte decals aan het plaatsen was zag ik tot mijn ontgoocheling dat ze veel te flets zijn. Zal nu mogen herbeginnen. Ik hoop dat ik de decals er nog afkrijg te meer omdat ik er al met Micro Sol heb opgezeten.

Ga de decals nu afprinten op wit decal papier in de hoop dat ze dan minder flets zijn.

De -foto-

attachment.jpg

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie
 
Oei, dat is jammer van de decals, maar je gaat dit wel weten te fiksen.

Mark
 
Oef, heb de decal van de Pin up er terug afgekregen, ga het nu op wit decal papier afprinten en dan zien we wel hoe het evolueert.

JM
 
Heb de decal terug afgeprint maar nu op wit decalpapier. Wat een miserie heb ik gehad om die decal te plaatsen. Hij ging ten eerste heel moeilijk van het papier en de plastieklaag is zo dun dat het direct opkrulde. Maar na veel gevloek heb ik er hem toch opgekregen.

Zie -foto-

attachment.jpg
Foto is wel met flits getrokken en de decal moet nog een behandeling krijgen met Sol.

Nu de tweede pin-up nog aan de andere kant en we kunnen weer verder.

Groetjes:wavey::wave::23:

JM
 
Hey,

JM, da's stukken beter m8. Komt scherper uit de hoek. Knap. :) ;)
 
Inderdaad veel beter, de kleuren zijn feller en komen meer tot hun recht..
Mag ik vragen met welk programma je deze decals bewerkt hebt?
 
@Beyond : gewoon pin-up gegoogeld, er een paar mooie uitgekozen, er een printscreen van gemaakt en in paint (deze die standaard bij windows bijgeleverd is) bewerkt. Het bewerkte beeld gesaved en dan in exel geimporteerd. Dan deze daar verkleind tot de gewenste grootte en afgeprint op wit decalpapier met een laserprinter.

JM
 
Bedankt voor de toelichting Jeanke, paint ken ik (en kan er zelfs een beetje mee werken ;) )
Ik vroeg het enkel omdat ik al eens gelezen had dat er andere programma's gebruikt werden waar maten in mm op staan, om zo de grootte te kunnen kiezen (maar dat wordt een totaal ander topic denk ik..)
Vliegertje ziet er anders al goed uit ;)
 
Jaaa Jeanke keigoe bezig man,zalig om da beest zo te zien evolueren..! Dit smaakt naar meer....

Grtz yves,
 
Ik krijg ook al zin om zo'n model te bouwen, goed bezig Jean !
 
Hallo iedereen. De Catalina is afgeraakt. Ben wel een paar keer vergeten foto's te maken maar hieronder de eindfoto's. Is wel nogal donker weer om goede foto's te trekken en ook om de realistische kleur te behouden geen flits gebruikt.

Ben wel niet 100 % tevreden met het resultaat. nl de rechteronderkant van de vleugel heb ik serieus verknoeid. Wat is er gebeurd. Ik had de panellines ingesmeerd met plakkaatverf om daarna met een vochtige doek de overtollige verf er terug af te wrijven. Ik had een deel gedaan maar omdat het toch al redelijk laat werd dacht ik om de dag erna ermee verder te gaan met in gedachte plakkaat verf is op basis van water en gemakkelijk te verwijderen. niet dus. De dag erna had de onderlaag een deel van de plakkaatverf geabsorbeerd met als gevolg lelijke vlekken:unsure::unsure:. Heb dus weer iets bijgeleerd. Onmiddelijk nadat de plakkaatverf droog is het overtollige verwijderen. Gelukkig is het maar de onderkant van het vliegtuig en is er weinig van te zien. Om alles terug te herschilderen had ik geen zin temeer omdat de decals er al opstonden.

Normaal ga ik hem volgende zondag mee nemen naar Putte voor de wedstrijd maar mijn zoon is van mening dat dit project geen wedstrijdniveau haalt. Wat denken jullie ?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
met flits
attachment.jpg
zonder flits
attachment.jpg

Ziezo dat was het dan.

Groetjes :wavey::wave::23:

Jean-Marie.

p.s. : kan een van de mods de eindfoto's publiceren aub
 
Ziet er toch mooi uit zo ;)
Jammer natuurlijk van de onderkant, hopelijk valt het niet te veel op tijdens de wedstrijd..

[Mod]foto's zijn geplaatst[/]
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan