Hoofdsponsor

1/35 Packard Twelve (Series 1408)

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 18/03/2024
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Carrossier examen meer dan geslaagd.
 
die plamuur ken ik :) gebruik hem zelf ook op van alles en nog wat
 
Ondertussen ook al gestart met de motor en het chassis:

Chassis.jpg

De motor moet nog bijgewerkt worden, het chassis zou volledig moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
De bodemplaat eens bekeken en het eerste wat je moet doen zijn de buitendelen van de spatborden achteraan verlijmen alsook nog een ander deel dat vermoedelijk zal aansluiten bij het chassis.

Spatbord achter 1.jpg

De carrossier zal dus ook hier zijn best moeten doen want er kan niets verstopt worden onder de body.
 
Mooi uitzicht al! De carrosseriehelften houden goed.
 
Altijd leuk om de bouw van zo'n type voertuig te zien, knap werk

Falco
 
Heel mooi zover, en helemaal niet meer te zien dat het koetswerk uit twee helften bestaat (y)
 
Het interieur is ook niet simpel, zeker niet als je de door de kit vooropgestelde kleuren vergelijkt met deze van de echte voertuigen.
De kit stelt voor het interieur te spuiten in "Military Brown", een kleur die wat weg heeft van donker hout. Die donkere kleur vind ik echter niet terug op foto's van echte voertuigen.
Meer nog: het deel van de chauffeur zou zwart moeten zijn. Nog een groter raadsel wan op foto' blijkt dat de zetels altijd in dezelfde kleur waren, zowel voor- als achteraan.
Afgaande op de foto's heb ik beslist om het interieur een soort beige te spuiten. Tevens heb ik gezien dat de raamomlijstingen wel afgewerkt waren in mooi hout. Heb dan ook een dergelijke kleur aangebracht.

Volgend probleem is dat de ramen zelf moeten aangebracht worden tussen te carrosserie delen van de buitenzijde en deze van de binnenkant. Heel logisch maar dat impliceert wel dat de ramen dus al geïnstalleerd zullen zijn voordat het spuitwerk van de carrosserie begint. Er zal dus veel gemaskeerd moeten worden.

Interior.jpg

Hier de binnen panelen in dryfit en dryfit is echt nodig want anders sta je met wijde openingen.
Geluk bij een ongeluk is dat je na montage van dit alles er niet veel meer van zal zien.

We doen rustig verder ...
 
Zijn de interieur delen dan niet los na het spuiten van de buitenkant te monteren?
 
Zijn de interieur delen dan niet los na het spuiten van de buitenkant te monteren?
Jawel maar dan riskeer je meer schade aan het verfwerk van de carrosserie want je hebt klemmen (kleine wasspelden) nodig om de panelen bij elkaar te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Respect voor je, Erwin, zelf zou ik er zelfs niet over denken om de randen aan de binnenkant al dan niet het juiste kleur te geven op schaal 1/35, toch niet van een gesloten voertuig.
Of ben je van plan één of meerdere deuren op en te laten ?
 
Of ben je van plan één of meerdere deuren op en te laten ?
Neen, de deuren blijven dicht.

Wat de ramen betreft: ook de voorruit en de achterruit moeten geplaatst worden van binnen uit. Meer nog, de voorruit moet er in voordat het dashboard kan geplaatst worden. Die voorruit heeft een speciale vorm aan de onderzijde welke deze in principe zou moeten laten aansluiten met de carrosserie voor het raam maar dat doet het niet en daarom is een kleine aanpassing nodig.

Interior 2.jpg.

Hier zie je nog de opening tussen voorruit en body, het dashboard staat nog in dryfit.

Interior 3.jpg

Maar ook aan de achterruit ontbreekt iets en dat verwonderd mij wel bij zo een kit. Er is namelijk geen hoedenplank voorzien en hierdoor heb je dus een open kofferruimte. We gaan hier dus ook weer iets moeten verzinnen en ik denk dat dik papier hier een oplossing kan vormen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan