Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, altijd balen als je mis gaat, maar gelukkig is het houtwerk dus is het op te lossen. :)

Verder ik blijf je met grote belangstelling volgen.... :)
 
Na het nodige geschuur en geplak:
IMG_4275.jpg

En met het gebruik van de nodige klemmen:
IMG_4280.jpg

is de ruwbouw van de romp klaar ( het liniaal is 50 cm lang :O ):
IMG_4283.jpg

IMG_4287.jpg

Nu verder met de opstaande zijkanten. Dit is wat meer werk omdat er eerst een latje op de laatste romp plank gemaakt moet gaan worden:
IMG_4288.jpg

Fred
 
Wat een schip :wow: en heel netjes gebouwd Fred!

Heb je nu het 'ergste' gehad met de huidbeplanking?
 
fred ziet er heel goed hoor heel mooi beplankt
 
Petje af Fred...wow...zo strak...maar een vraagje..was het normaal bij de vikkingen dat de verbindingen van de romp recht op recht waren...helemaal anders dan de scheepsbouw van de europese scheepsbouw..maar echt maatje ik bewonder het...:8:8:8:8
 
Netjes hoor. ik vind het jammer dat de delen zo opgedeeld zijn allemaal in het midden. Daar kan jij niets aan doen.

Maar je hebt het wel heel strak geschilderd.
 
Netjes hoor. ik vind het jammer dat de delen zo opgedeeld zijn allemaal in het midden. Daar kan jij niets aan doen.

Maar je hebt het wel heel strak geschilderd.

Is nog niet geschilderd Rik....
Moet eerst nog schuren en dan 3 lagen beits.:laugh::laugh:

Fred
 
"Eric de Rode", alléz die beroemde Noorman, zal wel heel blij zijn geweest met zo'n scheepsbouwer.;) Fred
Ik denk ook dat het zenwerk van de beplanking verweg achter de rug is.
Nu het leukste......en in die zelfde trant, 't zal nu wel niet mislukken
groetjes
Ward
 
Tussen het maken van de nageltjes, de roeispanen en het beplanken nog wat tijd gevonden voor het volgende studie object. :D

De schilden, volgens BB moeten die als volgt:
In een zakje zitten koperen spijkertjes en wat kraaltjes.
Het is de bedoeling om een kraaltje over een spijkertje te schuiven en dit in het midden vast te maken..... :(:(
Het zakje met inhoud dus naar de kliko verhuisd :8:8
IMG_4301.jpg

Vervolgens koperen spijkers met een bolle kop gekocht en spelden wat korter geknipt:
IMG_4302.jpg

Het schildje geschuurd en er gaatjes in geboord ( 0.4 mm) en daar de speldjes in gelijmt.
IMG_4303.jpg

Het schildje geschuurd en in de grondverf gespoten en het koperen bolkopspijkertje even in de Brass Black gelegd.
IMG_4306.jpg

Beetje verven en zie daar:
IMG_4307.jpg

Het schip wordt redelijk donker en de schilden moeten er gewoon uit springen.
Ik wil ook 15 verschillende kleurcombinaties gaan maken zodat aan 1 kant van het schip geen dezelfde schilden zitten.
( Tip van Rik, Furioza.)

Fred
 
Prachtig werk! Fred
Een streling voor het oog
groetjes
Ward
 
Zeer knap gedaan hoor, dat geld stuk komt me bekend voor :)
 
Mooi schild Fred.
Enkel het bolkopspijkertje zit niet helemaal in het midden :P :)
 
Nu alle studie objecten naar tevredenheid gemaakt zijn kunnen deze in massa productie gemaakt gaan worden;)

Fred
 
Prachtig gemaakt Fred en die tip van Rik...heel verstandig...maar ik zie op het munt dat er geen schilden op staan, ben je wel juist bezig maatje...:P:P:P:P
knap maatje...;););)
 
...maar ik zie op het munt dat er geen schilden op staan, ben je wel juist bezig maatje

Nu je het zegt Swa, in het museum zag ik die ook al niet:wub::wub:
Zal ik ze er maar af laten dan......
Nee hoor, ze komen er gewoon op.:P

Fred
 
Die zien er wel heel goed uit. Jammer dat dat nagels zo groot zijn, maar het oogt wel mooi... Lekker laten zo... :)
 
Die zien er wel heel goed uit. Jammer dat dat nagels zo groot zijn, maar het oogt wel mooi... Lekker laten zo... :)

En 0,8 mm vind jij groot....;);)
( schaal 1 op 25 = 2 cm)

Dank voor de complimenten zo gaan ze dus worden:laugh:

Fred
 
Hier zit ik met bewondering naar te kijken.
Toen ik nog schepen bouwde heeft zo'n Vikingschip ook lang op m'n verlanglijstje gestaan maar ik durfde er nooit aan te beginnen. :$

Het is een waar genot om te zien hoe dit model beetje bij beetje tot leven komt... . 8)




Droop
 
Fred, de schaal van 2 cm is juist wat ik dus groot vind.... Zo'n klinknagel is nog geen cm breed. Vandaar dat ik het jammer vind. Maar zoals ik als schreef, geeft dit wel een mooie indruk. Dus wel laten zo.. ;)
 
op schaal is het mischien wat groot maar als je ze nog kleinder gaat maken ga je ze ook niet meer zien en brengen ze ook geen meerwaarde aan de schilden , wat nu denk wel het geval is. zeker zo laten fred ik vind het zoals de NL zeggen hartstikke mooi :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan