Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi Fred, steeds meer detail. Maar eens moet je ophouden, ik zou bijv. geen zand over je schip gooien om de grafheuvel na te bootsen :laugh:.
 
Gewoon een vraag voor de experts. Het patroon op de schilden is wat fantasieloos. Hebben die een bepaalde betekenis zoals clan kleuren?
 
De naam zegt het al "familiewapen" Iedereen schild had dus zijn eigen vorm, kleur en versiering.
Op dit schip heb ik gekozen voor dit "simpele" patroon dat veel gebruikt wordt. De schildjes zijn 30 mm groot en om daar nu allerlei figuren op te gaan schilderen....:nowink:

De geschiedenis van dit schip is nog mooier trouwens, op dit schip waren alle schilden zwart/geel gemaakt. Daaruit is afgeleid dat het schip koninklijk was.
Zeer waarschijnlijk was de vrouw die in dit schip begraven was koningin Asa, de moeder van Erik Mooihaar ( Erik the Red)

Fred
 
Ha Fred. Mooi verhaal. Heb je een site over de opgraving? Lijkt me wel leuk om te kijken.
 
Ha Fred. Mooi verhaal. Heb je een site over de opgraving? Lijkt me wel leuk om te kijken.

Ik ben in het museum geweest Paul waar dit schip te zien is, daar heb ik veel geleerd.
Kijk ook even naar post #8 van dit topic, daar staan veel interessante links;)

Fred
 
Ziet er goed uit Fred. zal de techniek met ecoline onthouden als ik straks ga schilderen bij mijn Wasa.

het einde komt nu echt in zicht.
 
Ziet er mooi uit Fred.
Vond het op de ledendag al een beauty, maar de aanpassingen zijn inderdaad een verbetering.
Knap vikingschip zene.
 
Gefeliciteerd voor je moed om er een hele boel af te halen en te verbeteren. Het is voor de volle 100% gelukt. Knap werk, Fred!!!
Ook die wash op de schilden is zeer OK, want die kleuren waren echt wel scherp. Nogmaals proficiat met dit werkstuk.

Grtz,
Joost
 
De vorige keer had ik ze in sterke thee gezet maar dat gaf niet het gewenste resultaat, daarom nu in de Ecoline, gewoon proberen!

Fred
Ja fred, thee is goed voor lichte tinten, koffie voor iets donkere, maar als je echt roodbruine tot donkerbruine kleuren wil dan moet je kreurstoffen gebruiken.
groetjes
Ward
 
De laatste stap;)

nadat alle touwen waren verwijderd deze allemaal opnieuw op maat geknipt van de dunnere soort.
Deze allemaal gekleurd met ecoline en maar eens begonnen om het schip op te tuigen.

IMG_6463.jpg

IMG_6465.jpg

IMG_6471.jpg

Om de wind in de zeilen te suggereren had Billing Boats wel een goed idee, er stond op de tekening een klein houtje maar dat stond verder nergens beschreven:
IMG_6474.jpg

Met dit houtje kan je een mooie "bolling" in het zeil maken.
IMG_6475.jpg

En toen was ze klaar:
IMG_6476.jpg

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de in-put die jullie gaven en die mij hebben gedreven tot het creëren van dit mooie schip.:You_Rock_Emoticon::You_Rock_Emoticon:

En dan nu de eindfoto's:

Fred
 
De eindfoto's van de Oseberg:

IMG_6476.jpg

IMG_6477.jpg

IMG_6478.jpg

IMG_6479.jpg

IMG_6482.jpg

IMG_6486.jpg

IMG_6488.jpg

IMG_6489.jpg

IMG_6493.jpg

IMG_6500.jpg

Nogmaals bedank voor jullie inbreng allemaal!!!!

Fred
 
Laatst bewerkt:
goed hé Fred,
er mee bezig zijn is al een hele opgaven, maar de kroon van uren werk is toch het begin van het volgende project.
Fred heel goed resultaat.
groetjes
ward
 
Hoi Fred,

Pracht van een schip geworden, zekr nu het veranderd is, mijn complimenten.Applaus
 
Het is een mooi schip geworden en de details geven er een goede meerwaarde aan.Zit er trouwens nog een standaard bij?
 
Hey Fred,

Het is een juweeltje geworden.....straalt zijn schoonheid uit!
Zeker de touwen zijn geperfectioneerd...klasse.
Als slot een dikke proficiat Applaus
 
Ja Bert, maar die is niet hoog genoeg:angry:. Maar dat is maar een bijzaak:laugh::laugh:

Fred
 
zeer mooi gedaan , ik "hoop" dat mijn boot een beetje in de nabijheid komt maar dat zal zeer moeilijk zijn .
U hebt bij deze bewezen dat een ogenschijnlijke simpele boot tot iets speciaals kan verheven worden.
echt een zeer mooi resultaat .
PROFICIAT
Johan
 
Heel mooi geworden Fred, wees blij met het de uitgestelde eindsprint :).
Het wekt wel verwachtingen voor een volgend schip ;)
Heb je daar trouwens al een idee bij?
 
Heb je daar trouwens al een idee bij?

Ja Wim, maar dat blijft even een verrassing, maar het wordt wel weer een schip waar ik een "binding" mee heb;)
O ja, en ik wacht nog steeds op de Karel Doorman in papier, die komt eerst zodra die geleverd wordt:laugh::laugh:

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan