Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, natuurlijk, zover had ik alweer nie gedacht zie, lol :D
 
Mooi werk fred ,, het zal een plaatje de eind foto,s
 
Hoi Fred,

Het is prachtig geworden je schip, het resultaat mag er zker wezen, mijn complimenten.
 
Weer knap gemaakt Fred . Ze is klaar om uit te varen naar het stad vandaag ;-)
 
Toch niet helemaal tevreden met het resultaat zal het zeil en de touwen deze week weer verwijderd worden.
Voor de touwen ga ik een dunnere kopen omdat de huidige gewoon te dik zijn.
Ook het zeil zal aangepast worden qua vormgeving en kleur.

Ben zeg maar doorgeschoten in de eindsprint:@:@

Fred
 
Heel wijs Fred, het zal de kers op de taart worden :).
 
Ondanks deze gebreken, allee, gebreken, een zeer mooi schip om live te bewonderen Fred.
 
Dat is zo modelbouwerke, stond er ook toch wel met open mond naar te zien op de ledendag. Tevens ook nog een heel boeiende historische uitleg gekregen van Fred.
 
Lieve vrienden de schaar gaat erin!
IMG_6409.jpg

Open Case Again.....

Het zeil en de touwen zijn verwijdert:
IMG_6410.jpg

IMG_6412.jpg

Vandaag in de lokale brijwinkel gaan kijken voor dunnere katoenen draad en dit gevonden, links uit de kit en rechts de dunnere:
IMG_6414.jpg

En gelijk op een bol van 500 mtr..... kan ik wel even mee door!!
IMG_6415.jpg

En in bij de schildersboetiek een potje bruine Ecoline gekocht:
IMG_6416.jpg

Dus wordt vervolgd!

Fred
 
Benieuwd hoe de nieuwe situatie eruit zal zien Fred, de touwen zijn alvast veel geschikter.
 
"das klappen zig" zeggen ze in w-vlaanderen. ...........vrij vertaald: dat is de juiste ingesteldheid.
 
Dappere actie Fred, het ziet er gelijk al beter uit zonder zeil en touwen;).

Dit gaat helemaal goedkomen nu :).
 
vond hem al knap met het zeil en de koorden op de ledendag , en het gaat nu nog beter worden,
ben al benieuwd naar de update en hoe je zeil er gaat uitzien.

vgr
Marc
 
Daar gaan we dan met het vervolg!

Eerst maar eens een foto van de poster die op mijn kamer hangt:
IMG_6425.jpg

Hierop staan 2 dingen die ik ook op mijn schip wil hebben en die Billing Boats er niet bij stopt:angry:

1. Het zoet watervat. Dat staat achter op het schip en was natuurlijk essentieel want niemand kan zonder zoetwater.
Ik heb een cirkel van triplex gezaagd en daar heb ik "planken" tegenaan geplakt. Niet mooi maar juist grof van structuur:
IMG_6418.jpg

IMG_6422.jpg

En gebeitst ziet er dat zo uit:
IMG_6429.jpg

2: Het anker. Bij het schip is een anker van 10 kilo gevonden. Dat is niet echt zwaar voor zo'n schip......
Ik heb een anker gekocht maar daar zitten bladen op:
IMG_6420.jpg

Als je naar de poster kijkt dan zie je onderan het anker staan zonder bladen dus..... schuren:
IMG_6421.jpg

IMG_6428.jpg

Ondertussen een test gedaan met de Ecoline op het touw en ik vind dit echt veel mooier!!!
IMG_6427.jpg

Een voorbeeld hoe het moet worden:
IMG_6430.jpg

Fred
 
anker ziet er mooi uit zo fred maar 10 kg lijkt me nu niet echt zwaar voor een anker.

op het watervat mag mischien nog een deksel op ;) en hand vaten om het te kunnen dragen
 
Heel leuk dat scratchwerk Fred.

Een anker van 10 kg mag dan wel niet veel zijn, maar dit schip is toch eigenlijk ook nooit gebouwd om te varen?

Verder even een puntje: Op foto's van de Oseberg zie ik inderdaad het (water)vat, maar die heeft horizontale ringen.
 
Ik heb op de ledendag van je geleerd dat het een begrafenisschip was en dat er daarom geen bankjes voor roeiers nodig waren. Dan is het anker ook niet nodig ...... Of denk ik nou te rechlijnig? :$ :dry:

Maarre mooi bedacht en gemaakt cute
 
Van een deksel heb ik geen informatie Dirk.;)

De horizontale ringen zal ik morgen erop maken. Daar heb ik inderdaad niet goed naar gekeken Wim.
( Moet nog goed leren kijken als ik scratch bouwer wil worden ;) )

Toch is er een anker bij het schip gevonden Jan, weliswaar een kleintje van slechts 10 kilo.

Fred
 
( Moet nog goed leren kijken als ik scratch bouwer wil worden )

je kan onmogelijk alle detaes zelf zien fred. daarom is het goed dat je referentie materiaal post op het forum zodat anderen kunnen mee kijken of je alles wel gemaakt hebt.

en dan krijg je wel eens ( kritiek ) van dit is langer of dit ziet er tog wel anders uit als je hier of daar naar kijkt, en soms komt dat hard aan want je hebt zo je best gedaan om alles te maken zoals jij het zag en dan krijg je opmerkingen .

die moet je dan leren te laten bezinken en er eens rustig voor te gaan zitten , en afwegen bij je zelf wat je met die tips gaat doen. en of je het gaat veranderen .

ik heb al dikwijls gemerkt dat ik bij anderen beter zie wat ze (vergeten ) zijn dan ik bij me zelf zie.

dus van alle tips (comentaar) dat je nu gekregen hebt ga je zelf afwegen wat je gaat doen of veranderen zodat het voor JOU goed is.
iedereen te vreden stellen gaat toch niet want dan geraakt een project als een schip nooit af want er is altijd wel iemand die iets ziet dat in zijn ogen niet juist is.
 
hallo fred,

ik vind de touwen formidabel goed geslaagd, wat de barrel betreft denk ik ergens gelezen heb dat die open bleef om regenwater op te vangen omdat die te klein was om aan een volledige reis te voldoen.
ook het anker is groot genoeg omdat de boot altijd op het strand gesleept werd en hij enkel diende om niet meegesleept te worden van eb en/of vloed.in die tijd stonden er bomen genoeg om te verankeren).
grts
johan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan