Hoofdsponsor

Anders / onbekend Orc Hero Tabletop figuur Avatars of War [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knap schilderwerk en een zeer gedetailleerde uitleg.

Fred
 
Heb tussen het bouwen van de andere figuren nog een beetje verder gewerkt aan de Ork.
Vooraan heb ik de aders een beetje groener gemaakt en zijn lippen aangepast aan zijn gezicht.
Denk niet dat deze meneer lippenstift gebruikt, hiervoor heb ik terug sterk verdunt Green tail licht gebruikt en nog een klein beetje opgelicht met AV Game Color dead flesh.
de rechter foto is ongeveer de reële grote denk ik
attachment.jpgattachment.jpg

Aan de achterzijde heb ik de twee afgehakte hoofden en het touw geschilderd.
de reële grote is 5mm, door de sterke vergroting vind je natuurlijk ook fouten die ik stuk per stuk corrigeren zal.

attachment.jpg attachment.jpg

Als basis heb ik Light flesh genomen daarna een dunne laag dead flesh aangebracht
Daarna de basis gelegd voor de haren met AV 822 Cam Black Brown zeer dun in verschillende lagen, voor het rechtse hoofd wou ik de bruine kleur behouden. Voor het linker hoofd heb ik langzaam verschillende kleuren geel aangebracht.
De schedelbreuk en de wonden zijn met AV Model Air aangebracht.
Als laatste heb ik de neus en jukbeenderen nog een beetje opgelicht met Ivory.
Het touw is geschilderd in lederbrown, daarna werden er streepjes opgetrokken in orange brown gemengd met golden yellow en als laatste nogmaals kleine zwarte streepjes.
attachment.jpg

Enkele bemerkingen bij de verf die ik gebruik.
AV Game Color; goedkoopste uit de productlijn, heeft een grove pigmentering en laat zich maar tot op een bepaald niveau verdunnen.
bij sommige kleuren ziet men de korrels in de verf. is echt gedacht voor tabletop, persoonlijk gebruik ik het nog zelden enkel nog de restbestanden die ik heb.
AV Model Color; een goede verhouding tussen prijs en kwaliteit, fijne pigmentering en glad oppervlak.
AV Model Air; vind ik persoonlijk zeer goed en heb bepaalde kleuren die ik gebruik om gewoon te schilderen, zijn eigenlijk gedacht voor airbrusch. Indien men snel resultaat wil met een penseel is men beter met Model Color anders is men snel ontgoochelt.

Grtx Jan
 
jan dit zijn nu eens mijn favoriete topics... interessant, leerijk en tof om volgen....

Knap werk en bedankt voor de moeite die je in uw topic steekt....

Groeten Jonas....
 
Schitterende vorderingen weer Jan.
Prachtige nuances in je kleuren, je zou het niet zeggen dat het zo'n klein figuurtje is.
Zalig om te volgen en bedankt voor de toffe tips die je er steeds "gratis en voor niks" bijgeeft.
Zo leren we steeds weer wat bij.

Mark
 
ja alles is zowat gezegt he jan en ik kom tot de zelfde conclusie prachtig werk
 
Heb de linkse bijl geschilderd en grondverf aangebracht op de dwerg onder de voet van onze vriend

Voor het haar gewoon oranje, voor het gezicht light flesch

Daarna twee stukjes styrodor op elkaar geplakt en op een blokje hout, een beetje bewerkt met een soldeerbout en er lichtjes overgegaan met een koperenborstel met langhaar. Het figuurtje gemonteerd en een beetje aangepast gefixeerd met houtlijm en daarna het voetstukje een grondlaag gegeven met Gesso.

Klaar is het voetje, buiten de schilderwerken.



attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgd,

Grtx Jan
 
Ziet er erg goed uit Jan.
Vol bewondering en blijf met veel interesse volgen.

Mark
 
Heb de figuur ingewerkt in het voetje met magic sculp heb daarbij een klein beetje de haren bijgewerkt.

attachment.jpg attachment.jpg

Na het uitharden heb ik het voetje een kleurtje gegeven, de bedoeling was rood gele zandsteen.
Hierbij heb ik de techniek van nat in nat schilderen gebruikt.
De Basiskleur is Dwarf Skin Game color, rest bestand. Goed laten drogen (eventueel helpen met een haardroger als men geen geduld heeft :P) Daarna ga ik als volgt te werk
De gebruikte kleuren zijn Golden Yellow, Black Grey, Dark Rust ik verdun deze kleuren in de wedbox zodat ze bijna te gebruiken zijn als een wash. Daarna worden de kleuren door elkaar aangebracht op het voetje hierdoor verkrijgt men een transparante bovenlaag die onregelmatig geschakeerd is (hopelijk de juiste uitdrukking). Het ziet er dan na het drogen zo uit als op de volgende foto's. Ben niet ver af van mijn doelstelling denk ik. :O

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Nu nog alle kleine foutjes die ik op de foto's heb ontdekt bijwerken en nog een klein deeltje terug vastplakken en dan verdwijnt hij in de kast denk ik.

Tenzij nog iemand een idee of voorstel heeft natuurlijk.

Voor hij verdwijnt volgt nog een reeks foto's van het afgewerkt project, schilderwerken +/- 3 weken minus het schrijven en uitdenken van deze bijdrage natuurlijk.

Grtx Jan
 
Bangelijk gedaan Jan knap knap hoedje af!
 
Gewoonweg prachtig Jan. Schitterend werk een flinke beschrijving met veel tips en trick's, TOP.
Op naar de volgende.

Mark
 
Onze groene vriend is af, hij verdwijnt bij zijn collega's in de vitrine.

Ben nog een uurtje bezig geweest met alle kleine prullen weg te werken, stukjes die afgewreven waren enz.
Als laatste heb ik de twee schedels op zijn rug gemonteerd en geschilderd, deze waren een paar maal afgebroken tijdens het schilderen. Ik heb deze nu gestift.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Hiermee beëindig ik deze Topic, ik hoop dat ik iets van mijn ervaring heb kunnen verder geven.

Grtx Jan
 
Dit is zeer geslaagd als je het mij vraagt... Knap werk..
 
Heb een vraag over die wetbox, maak je die keuken papier ook nat ?
 
Als ik het zo lees is het juist het keukenpapier wat nat gemaakt is.
Bakpapier neemt volgens mij geen water op.
 
Het keukenpapier moet inderdaad vochtig zijn.
Het bakpapier laat heel traag het water door, waardoor de verf lang bruikbar blijft.
 
is echt wel een mooie figuur geworden jan
 
Prachtig jan, had niet anders verwacht van jou. ;)

Grt Nicolas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan