Hoofdsponsor

1/32 Opweg naar een meeting 1/32 [done]

Schitterend Marc,opstelling is volgens mij juist en komt tot leven zo.proficiat mateke weeral goed gedaan.
 
Het is een mooi reclamedio geworden voor je vrienden. Het is niet gemakkelijk om figuren aan te passen naar andere situaties dan waarvoor ze bedoeld zijn, de voorste figuur is voorzien om met zijn arm ergens op te steunen dus had die arm nog aangepast moeten worden aan de vorm van de auto. Als je dat probleem nog op kan lossen, is het helemaal af volgens mij, hij past misschien wel op het reclamebord? Hoe heb je zijn kapsel eigenlijk gemaakt? Is het iemand van de organisatie?
 
Steven die gast had een helm op en dat kon natuurlijk niet maar nadat die helm eraf was trok het op niks zo een kale kop daarom heb ik van een filter van een dampkap zo een plukje wol genomen dat uiteen getrokken en dat op zijn kop gekleefd en gewacht tot het droog is en dan heb ik voor kapper gespeeld en daarna een kleurke opgezet meer niet
 
Dit is HET GEZELLIGSTE DIORAMA van 2017 ! Proficiat maat ! IK heb dit draadje helemaal doorzwommen en ik heb genoten.
 
Beste Guy je doet me blozen dat had ik niet verwacht bedankt
Marc
 
Mhhh... ik weet niet hoe het komt, ma telkens ik deze topic tegenkom krijg ik goesting om ergens een fritje te gaan steken... raar... ;)

Mooi gedaan Coachke, je hebt de dio smaak wel echt te pakken heb ik de indruk...

Groetjes,
Kurt
 
Voor een eerste diorama en buiten je comfortzone. Nu als ik kijk wordt ik gewoon vrolijk, die gaan naar een meeting, kan ook modelbouwers zijn en zijn jolige oudere jongeren. Effe een vette hap en thuis vertellen ik heb vandaag alleen Quinoa gegeten
 
Weer mooi gedaan Marc, het lijkt allemaal zo simpel, tot je er daadwerkelijk aan begint.
 
Het mooie van jouw werk is dat je een bijzonder talent hebt om iets overtuigend neer te zetten binnen beperkte tijd. In een paar weken tover je zoiets uit de hoed, waar anderen maanden voor nodig hebben. Daarvoor zijn complimenten op hun plaats. Anderzijds mis ik de finesses in de afwerking, niet alleen bij dit diorama maar ook bij de 2CV waarbij sommige zaken op mij als haastig gedaan overkomen. Dat kan ook niet anders, gelet op de bestede tijd, tenzij je fulltime aan de modellen bezig bent. Ik heb eigenlijk ook geen tip om het anders te doen, want dit is kennelijk het bouwtempo en -resultaat waar jij je fijn bij voelt en ik kan me dat alleszins voorstellen. Zelf bouw ik oneindig veel langzamer en ik zou vaak willen dat er wat meer uit mijn handen kwam. Daarover heb jij niets te klagen en de voorstellingen zijn ook nog eens attractief en goed doordacht. Om terug te komen op waar ik begon... ik heb werkelijk geen idee hoe je zo veel werk zo snel voor elkaar krijgt. Idem wat je vorige diorama, met de andere kever, betreft. Ik geef je dus, samengevat, complimenten maar dan wel met de genoemde aantekening dat de verkregen kwaliteit -vanzelfsprekend- niet optimaal is. Daar gaat het ook niet altijd om, jij hebt nu bijvoorbeeld 80% kwaliteit in 100 uur waar een ander tot 95% kwaliteit in 300 uur komt. Met die rekensom, is het een kwestie van afweging wat je wilt in de modelbouw. Ik vind dat jij, voor jou, de juiste keuze hebt gemaakt en het is aan alles te merken dat je plezier hebt in wat je doet. Dat is het belangrijkste van alles.

Ik ben het overigens met Erwin eens (en je beaamt het zelf ook al wel) dat de roest iets minder zwaar had gemogen.

Ten slotte een opmerking over de niet-schuine plaatsing van het onderwerp op het diorama. Een van de meest gewaardeerde dioramabouwers van dit forum had daar een opmerking over, die ried aan om het diorama op de geijkte wijze vorm te geven. Ik schat in dat Swa verrast zal zijn door dit resultaat. Het onderwerp zoals je dat hebt vormgegeven, de frietkraam liggend aan de weg, een auto die vanaf die weg parkeert bij die frietkraam, leent zich meer dan uitstekend voor dergelijke vierkante plaatsing. Het iets schuin geplaatste reclamebordje verstoort die roostervorm in positieve zin. Dit diorama is een mooi voorbeeld van een geslaagde rechte opstelling, iets wat naar mijn idee meer aandacht zou mogen krijgen.
 
Wow Roy deze had ik niet zien aankomen van harte bedankt
Wat betreft de kwaliteit betreft 100% mee eens maar laat ik me het anders voorstellen ik heb nooit of nooit dit niveau bekomen zoals ik nu iets bouw ofwel slaat het tegen ofwel gaat het me niet goed af , ikzelf ben iemand die gewoon op mijn gevoel werk en bijna op het laatste wilde ik er zo snel mogelijk vanaf dat begon altijd mijn voeten uit te hangen en dan kon ik ook niet meer een mooi resultaat krijgen
Ik beschouw me ook niet als een ervaren of goede bouwer maar er is een maar ik doe mijn best en tegenwoordig heb ik meer geduld en kan me redelijk langer concentreren en dat laat zich wel merken
Ik ben ook wel zeer beperkt in mijn uitgaven daarom dat ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken en het frituurtje is iets wat mij een redelijke voldoening gaf maar geen volle 100% tenslotte bezie ik dit als een soort proefwerk omdat ik zulks nog nooit gedaan heb of had , de verroeste kever is dan wel redelijk goed meegevallen , ik weet het het kan beter maar in mijn positie vind ik het redelijk goed geslaagd
Bedankt voor uw eerlijke reactie en alle vrienden die hun reactie brachten ook het geeft me de kracht om misschien nog iets te bouwen maar dan weer beter
Thanks gasten
Marc
 
Hey,

Indd, het is een mooi afgewerkt diorama geworden en hoewel ik het voertuig toch iets liever in een schuinere plaatsing had gezien, breekt het geheel met het plakkaat aan de weg. Je hebt inderdaad een geweldige prestatie neergezet in een korte periode die ik je ook benijd, temeer omdat ikzelf ook een trage bouwer ben.....
Ik kan mij aansluiten bij de commentaar van Roy, temeer het jouw prestatie is waaraan je plezier aan hebt beleefd. Dit is het voornaamste doel van modelbouw. Goed gedaan Marc....;)
 
Swaken en Roy en mijn andere vrienden het kevertje heb ik bewust niet vast gezet en kan het nog zetten hoe ik wil daarom heb ik hem niet vastgezet
en mannen nogmaals bedankt voor jullie reactie
Marc
 
Ik kan me 100% bij Roy aansluiten... mooi gedaan, in en fors tempo, maar toch een deftig resultaat. Ik denk wel niet dat ie met deze roestvorming door de schouwing gaat raken, maar ik weet niet in welk een toestand zo'n auto's op meetings staan....
 
Beste vrienden zoals beloofd hier de foto's van rijdende voertuigen die bijna op elke meeting boven water komen soms met garageplaten of oldtimerplaten en het strafste van al is dat veel van die kerels ermee naar de Worthersee in Oostenrijk rijden om daar een jaarlijkse keverbedevaart mee te maken want daar staat aan het meer een in arduin uitgehouwen Golf 1 schaal 1/1 en iedere VW freak moet die aangeraakt hebben dat weekend zie je geen sprietje gras of groen of er staat een VW , Audi of iets van dat slag duizenden Vw tjes staan daar te blinken ( ? )

OPGELET de volgende beelden zijn enkel ter voorbeeld en geenenkele andere reden bij enige vorm van klacht zullen ze ogenblikkelijk verwijderd worden

de eerste foto heb ikzelf in 2015 gemaakt op de meeting van BBT waar ik mijn modellen in juni ga showen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
trouwens een mooi diorama Marc, proficiat

Eric
 
Jazeker en ze verkopen nog ook nog en niet goedkoop
thanks
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan