Hoofdsponsor

1/32 Opweg naar een meeting 1/32 [done]

Coachke ,kheb uw topic eens doorlopen,man ge zijt er weer iets speciaal van aan het maken he, keileuke settings, da frituurke..zalig,kgaan blijven volgen!!Goe bezig maat..!

Grtz yves,
 
Coachke ,kheb uw topic eens doorlopen,man ge zijt er weer iets speciaal van aan het maken he, keileuke settings, da frituurke..zalig,kgaan blijven volgen!!Goe bezig maat..!

Grtz yves,

Zo denk ik er ook over ! :) , netjes Marc.
 
ik sluit me aan bij mijn voorgangers, toffe setting en prachtige uitwerking.
 
Beste vrienden en collega's nog maar eens bedankt voor jullie positieve reacties
Vandaag ben ik weer een stukje verder geraakt , ik heb een lukrake opstelling gemaakt , kevertje op het voetpad ( stoep ) 1 van de twee gasten is een friet aan het steken ( dialect voor friet nuttigen ) de andere hangt zomaar wat tegen de auto , maar ik vond dat er nog iets aan ontbrak . Onze vriend meesterbouwer ( 1 van de zovele hier ) Erwin zei me van er niet te veel op te zetten " Less is more " was zijn slogan , maar het was net iets te leeg zeker aan een frituurtje daarom heb ik besloten om er nog als laatste een houten tuinbank bij te zetten dat hoort er toch bij vind ik

Wederom met de houten latjes en lucifers snel de zitbank in elkaar gelijmd ( is nog niet helemaal af hoor ) en even gedryfit zoals het hoort om te kijken of ze niet te groot of te klein is en het ziet er redelijk uit

attachment.jpg

attachment.jpg ]

Heb nu even wat foto's gemaakt hoe ze komt te staan en een totaal overzicht

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


Het lijken avondfoto's maar ze zijn getrokken vlak onder een fel licht en daarachter brand geen licht en het heeft wel iets zo alsof het avond is
En ???????????
Marc
 
awel Marc hier geniet ik van om te volgen en vind het voortreffelijk wat je er van maakt top grt Pascal
 
As ik even mag: als ik dit goed bekijk vind ik dat de persoon die tegen de auto aanleunt er nogal een beetje onnatuurlijk bijstaat en de gasfles vind ik een beetje aan de grote kant.
Verder is het een mooi geheel geworden hoor, het vertelt een verhaal en de opzet is origineel.
 
Sam zoals ik daarvoor al schreef het is een proef opstelling de kerels staan nog niet vast het was maar om eens alles bij elkaar te zetten
De gasfles daarvoor heb ik de maten van een grote gasfles gezocht en die omgezet naar 1/32 dus het zal niet veel verschillen met een echte gasfles
In ieder geval bedankt voor uw commentaar
Marc
 
Het geheel in opstelling valt goed mee Marc, in het bijzonder omdat de VW wat schuin staat wat het geheel breekt.
 
Hoe hoog is de gasfles die daar staat?
Als ik hier thuis mijn hoge propaanfles meet kom ik op 137.5cm, omgerekend naar 1/32 wordt dat ongeveer 43mm terwijl een figuurtje op 1/32 54mm is.
Een dergelijke gasfles bevat 46.5kg vloeibaar gas en de hoogte ervan varieert tussen 133cm en 137.5cm naargelang de fabrikant.
 
Wel mijn fles hier op het dio is juist geen 4,2 cm ietsje te klein maar op 1 mm komt het niet op aan he
 
De gasfles ziet er groot uit maar dat kan ook door het perspectief van de foto komen. Misschien wat gezichtsbedrog?

De ketting van de gasfles zou je nog wat roestig kunnen maken of wat verweren. Die blinkt teveel vind ik.
 
Juist, ik begrijp het al: visueel bedrog op de foto.
Daar lijkt de fles veel groter tegenover de figuurtjes, hahaha!
Goed hoor: vergeet wat ik heb gezegd, het is prima zo.
 
Sam ik heb geprobeerd alles zoveel mogelijk op schaal te houden daar ik in het begin bij mijn modelbouw avontuur hier op dit forum nog al eens deftig in de mist ging bougiekabels b.v. die omgerekend bijna 10cm dik waren en dat kon niet he daarom op mijn werkplaats ligt als vast gereedschap mijn rekenmachine omdat ik absoluut geen rekenheld ben
Wat ik nu vind en dat is wel raar dat de mannekes ( gekocht voor 1/32 ) nogal klein uitvallen en daar zal je je op verkijken maar ja die kan ik niet groter maken ze waren al duur genoeg vond ik ( 27€ voor de twee ) en dan waren het nog soldaten waar ik serieus moeten aan veranderen heb om ze een beetje op iets te laten lijken
Marc
 
Er bestaan ook kleine mensen hé.

Je bent goed bezig met je diorama, hier en daar misschien nog een detail aanpassen. Het gaat zeker de goede richting uit en werkt inspirerend.
 
@ Sam geen probleem hoor reacties mag en moeten kunnen he , maar ze mogen niet negatief zijn ( in uw uitleg zeker niet hoor ) daarom ga je op een forum he om dingen te horen te krijgen die je soms zelf niet ziet
Even afdwalen ik herinner me nog in mijn schooljaren we kregen een dictee en zagen onze fouten niet tot we onze dictees moesten verwisselen maar dan zag men de fouten van iemand anders wel raar he
Nu Alain zoals ik al schreef het is maar een proefopstelling er moet nog het een en ander gedaan worden zoals reclame borden het rare is dat ik gisteren een affiche gevonden heb waar die gasten van BBT in juni naartoe gaan die komt er zeker nog ergens op
 
Ik heb er maar één woord voor en dat is PRACHTIG.
Marc S
 
haha Marc hier net binnen gewandeld !!! ziet er verdomd goed uit , ga dit zeker blijven volgen .
 
Mannekes ik bedoel vrienden en mijn beste collega's ik denk dat ik ermee ga stoppen ....................................................Nee nee niet met modelbouw zeker niet hoor maar met mijn frituurke voor mij is het genoeg , het is te zeggen ze is af ik kan er nog veel aan toevoegen maar zoals Erwin het schreef " Less is More " dus heb ik er geen drukke dio van gemaakt nu hoop ik alleen dat het jullie smaakt het uitzicht want de frietjes zijn van hout gemaakt ( kleine schilfers hout ) het frietzakje is van gewoon papier gemaakt , de rest is zoals jullie van mij gewoon zijn van alles wat men zoal in en rond het huis vind en wederom heb ik mijne beste vriend zijn roerstokjes gebruikt .Het frituur is gescratcht van plasticard , de gasfles heb ik gemaakt van een oude balpoint of stylo die de juist diameter had , het vuilbakje komt van het aluminium waar men de theelichtjes inzet dat is zeer dun aluminium ideaal voor zulke zaken , de kachelpijp dat zullen jullie wel raden zeker ? Niet een plooibaar drinkrietje , de man in het frituur wel die komt recht van het internet . De twee mannekes zijn in feite Duitse Tankbemanningsleden die ik hun tenuetjes ( kledij heb veranderd , de rosse die had een echte kepie op die moest eraf maar nu had die gast een raar kopje dus heb ik van een dampkap filter zo een stukje genomen dat uiteen getrokken en op zijn bol gekleefd na het drogen even langs kapper Marc gepasseerd en hem een verward coupke gegeven en een kleurshampoo op gezet
De zitbank en verlichting is ook weer zelf gemaakt de bank weer van die bewuste latjes de verlichting komt dan weer van een plastieken punaise ( duimspijker ) daar heb ik het kleinste stukje afgezaagd gaatje ingemaakt en een koperdraad in gekleefd het glaasje zelf komt van een stukje doorschijnend sprue in de boormachine gespannen en rond gestuurd op maat gemaakt en er onderaan gekleefd
De TL lamp is ook op die manier gemaakt een overschotje profieltwee stukjes plasticard en een stukje sprue
De rest hebben jullie voordien kunnen volgen
Nu rest alleen het verdict wees niet te streng want dit is wel een beetje buiten mijn comfort zone gedaan maar heb er wel plezier aan beleeft enhet kan zijn dat er nog een paar volgen om de eentonigheid te breken
Hier de beelekes ( foto's )



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En wat is het verdict ?????
 
Het geheel vind ik prima uitgevoerd Marc, het enige wat mij wat stoort is de naar mijn mening overdreven roestvorming aan de kever zelf. Dat kon naar mijn gevoel wat subtieler en zou dan meer passen in het geheel.
Persoonlijke mening he.
 
Beste Erwin ik ben wel ergens mee met u maar hoe komt dat ( geen verschoon ) ge begint eraan en dan nog een likje verf hier en daar of nog wat pigment en op den duur denk je dat het goed is en dan is het toch teveel , maar in het echt heb ik al ergere zaken gezien hoor zeker op die meetings die komen er dikwijls aan met gaten in waar je je kop kan doorsteken maar ja ik ga het zo laten anders moet ik helemaal opnieuw beginnen en die decals heb ik niet meer een kever nog wel
In ieder geval bedankt voor uw reactie
marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan