Hoofdsponsor

1/35 Opel Admiral Cabriolet, Staff Car ('39 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Guy,

Wat ben ik (zijn wij allen) blij je werk weer, te kunnen bewonderen hier ,want zoals jij iets bouwt vol passie en overgave,is dit de mooiste reclame om modelbouw te promoten.En wees gerust, straks steken we zeker weer iets op,tijdens jouw bouwverslag,wat voor ons weer puur genieten zal zijn.
Guy, blij jouw weer te verwelkomen!!!

Groetjes Filip
 
Godot kwam niet af maar Guy kwam wel terug ;)
Wat ik altijd zo een beetje raar vind is het volgende. Die aangeslegen burgervoertuigen uit WO II in een militaire kleur. Zo zag ik onlangs een citroën traction avant in een 3-tone camo en een andertje in panzergrau. Niet mis é , maar ik heb dan zo het gevoel van : "hier wringt iets" of "hier klopt iets niet". Vrachtwagens is iets anders.
Dus voor mijn part, steek hem in het glimmend zwart met kentekens van diene admiraal erop. Waren dat geen soort vlaggetjes op de garde-boux of van die "metalen " vlaggetjes (of hoe heet dat zulk dingetje). Dat geeft toch de uitstraling die paste bij die gasten, niet ?

Nu ja, moderne burger auto's in een camo-patroon om stoer te doen vind ik er helemaal over.
 
Laatst bewerkt:
Heb even vlug bijgebeend, ben blij dat je terug bent Guy. En het ziet er terug een leuk projectje uit. Ik volg alvast terug mee.

Grtz Bart.
 
Walesha, bij Revell weet je nooit. Gelukkig zijn het geen prijzige kits, en in dit geval betaalde ik om en bij de 17 eurootjes neer. Sommige onderdelen zijn heel fijn maar gietnaadjes zijn steeds prominent aanwezig, mijn Optivisor ligt binnen handbereik om zoveel mogelijk de boel te zuiveren. Dit model heb ik van mijn vrouw gekregen omdat ze graag heeft dat ik met de hobby bezig kan zijn, ik heb niet nagegaan of andere merken de kit ook uitbrengen/brachten.

Swaken, geen druk meer voor deze jongen. Ik ga me amuseren en tevreden zijn met het resultaat.

Jip, zo is het, er zijn belangrijker dingen in het leven ! Nu, eigenlijk is dat wel een leuk idee, zo'n aftandse auto in een boerenschuur, geparkeerd onder een gammele hooizolder...wie weet.

Filip, dat zijn héél mooie woorden. Deze gaat zeker niet zo uitgewerkt worden als de Dodge Beep, dat resultaat zit boven mijn huidige kunnen maar ik zie wel waar deze Admiraal strandt.

Famo, nu heb ik een aantal zwart/wit foto's opgeslagen uit de periode en wat blijkt, die generaals en andere officieren hielden ook van het chrome want dat bleef zoals het was ! Vlekken, slierten, strepen én chrome, de kapoenen ! Ik blijf nog even twijfelen over het uiteindelijke uitzicht.

Bart, het is een lollig kitje, en verbazingwekkend verfijnd soms, de plastic grille vooraan is een kunstwerk !

Update 1 :

SDC14148.jpg

SDC14150.jpg

SDC14151.jpg

SDC14149.jpg

De uitleg is misschien interesssant voor bouwers van deze kit, het plan is hieromtrent onvoldoende duidelijk.

Vriendelijke groet van Guy.
 
Netjes Guy. Hier kunnen we weer veel van opsteken.

Mark
 
Update 2 :

Deze namiddag nog een beetje tijd gevonden en een overtrek voor het opengevouwen zeildak gemaakt, het dient nog afgewerkt te worden.

bla001-1.jpg

bla002.jpg

Het Milliput huidje heb ik over het dakje gelegd en over de randen afgesneden met een scalpel nadat ik de meeste contouren van het vouwsysteem terug wat zichtbaar maakte door met een nat penseeltje te strelen. De kopse kantjes worden nog afgewerkt na droging.

Vriendelijke groet van Guy.
 
Mooi werk Guy, zoals we van je gewend zijn.

Mooie hoes heb je gesculpd.

Groeten Rik
 
Mooi wagentje Guy.
Waar haal je zo'n vrouw die modellen voor je uitzoekt? (Die van miij vraagt alleen maar of ik ze opruim):angry:

Ik ben blij dat je deze mooie hobby weer oppakt, maar pas op dat je niet weer een burn out krijgt.
Ik blijf deze in ieder geval volgen!

Peter
 
Even ter verduidelijking... burgervoertuigen die in de tweede wereldoorlog door de bezetter werden geconfisceert werden niet allemaal in militaire kleuren herspoten.
Voertuigen in burgerbezit die ook voor militaire doeleinden konden gebruikt worden zoals vrachtwagens wel maar staf-cars niet altijd... burgerwagens waren in die tijd ook overwegend zwart en veel van die auto's verdwenen ook in de privé-collecties van de hoge officieren.
Staff-cars, gebruikt door officieren, bvb Opel, Citroen, fiat, Minerva e.a. werden dan ook in de betreffende (bezette) fabrieken speciaal voor dat doel geproduceerd en beschilderd en eventueel aangepast.

Dit ter info... maw: GUnit... met dit model kan je alle kanten op.
 
Proper werk G-unit... ik volg je en ik ben blij dat je terug plezier hebt in de hobby!
 
mooie vorderingen , die gekoppeld zijn aan goede opbouw aan uitleg

leerzaam


tom
 
De Opel heeft jullie interesse wel gewekt zie ik, bedankt heren.

Update 3 :

6-19.jpg

5-20.jpg

De zetel staat nog los.

Na droging van de eerste velletjes Milliput heb ik nog wat verder afgewerkt, zoals aangeduid in voorgaande update. Als de kap nu gekleurd wordt, zal het wel goed genoeg ogen denk ik. Ik kàn nog verdergaan maar dan kom ik in een straatje terecht waarin ik geen zin heb.

Groeten van G.
 
Goe bezig Guy! Niets op aan te merken! is deze Revell-kit te doen qua detail enzo? Zijn de wielkasten niet eerder aan de dikke kant?
 
Strak gedaan Guy, het is een hele verbetering ten opzichte van de zonnekap uit de kit. Bouwt de kit verder goed? Ik heb een MB versie staan en dat is een ramp kit, het plastic is enorm dun en erg kwetsbaar, dit lijkt een stuk beter.
Gr Johanna
 
Goe bezig Guy! Niets op aan te merken! is deze Revell-kit te doen qua detail enzo? Zijn de wielkasten niet eerder aan de dikke kant?

Met het detail zit het over het algemeen wel goed, ik had het niet verwacht. De wielkasten zijn zo dik als de billen van een obesitas-olifant. Daarvan zie je na montage echter niets meer.

Strak gedaan Guy, het is een hele verbetering ten opzichte van de zonnekap uit de kit. Bouwt de kit verder goed? Ik heb een MB versie staan en dat is een ramp kit, het plastic is enorm dun en erg kwetsbaar, dit lijkt een stuk beter.
Gr Johanna

Veel heb ik nog niet gebouwd maar het plastic is een zege om te lijmen, met de extra thin glue van Tamiya gelijk klemvast. Wel veel opkuiswerk...
 
De kap is prima gevormd. Meestal is een dergelijke kap strak gespannen met enkele kreuken in de zijkant, net zoals je gemodelleerd hebt.
Net voldoende kreuken om wat te spelen met schaduwen.

Maar zover ben je nog niet, zeker ?

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan