Hoofdsponsor

1/87 Op goede hoop [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De muren uit het Vauban-tijdperk waren niet zoals de muren zoals we die kennen van burchten.

Het waren meer wallen, aan de ene zijde een stenen muur die uit het water verrees, met erachter een aarden wal tot soms 10 m breed !
Moest het je interesseren, SuperSylvester, ik heb een Howto overgemaakt aan Excerso over het zelf maken van bakstenen uit gips.

Momenteel is het nog niet geplaatst,...

Groeten Rik
 
Hoi Rik,

Ik heb tig plaatjes en foto's langs zien komen van walmuren, soms bakstenen, soms grotere (burcht) stenen en idd ook aarden wallen.
Dan heb je nog verschillende vormen, rond, vierkant, vijfkant, met/zonder borstwering en eigenlijk is er niet echt een regel voor te vinden.

Uiteindelijk heb ik besloten om de steentjes van Domus te gebruiken, ze zijn niet duur en ik vind het ook wel wat hebben als ze iets robuuster
over komen. Met kleine baksteentjes wordt het te strak naar mijn goesting.

Als ik de muren 10m breed zou maken dan is er geen plaats meer voor de stad.... 8)

Jack
 
Dit is echt iets leuk, was het wat uit het oog verloren maar ga het zeker volgen. Ben er zeker van dat er handige tips zullen opduiken ivm landschap. Ben benieuwd naar de vorderingen en zoek nog een plaatsje op de voorste rij als die niet uitverkocht is.
 
Dit is echt iets leuk, was het wat uit het oog verloren maar ga het zeker volgen. Ben er zeker van dat er handige tips zullen opduiken ivm landschap. Ben benieuwd naar de vorderingen en zoek nog een plaatsje op de voorste rij als die niet uitverkocht is.

Kom erbij, popcorn en cola staat gereed... :laugh:
 
Bedankt, zal smaken.;)
Zit vol spanning te wachten op het vervolg met de popcorn en cola in de hand.:D
 
Prachtige vorderingen al Jack.
Benieuwd naar de aanpak van de muren met de echte steentjes...

Mark
 
De oogst van afgelopen week, het haventje heeft zijn kademuren gekregen en wat looppaden
zodat er niet meer door het zand gezwoegd hoeft te worden.


Dio_026.jpg


Dio_027.jpg


Dio_028.jpg


Dio_029.jpg


Daarna aan het schip in aanbouw gewerkt, tekeningen van Hoving/Emke van de Heemskerck
Deze vanaf cd-rom uitgeprint op schaal 1:87. Eerste foutje is ook gemaakt, de achtersteven is te breed, het zij zo


Dio_030.jpg


Dio_031.jpg


Dio_032.jpg


Jack
 
En zoals we gewend zijn van je ziet het er allemaal weer zeer verzorgd uit.
Leuk om de Heemskerck in wording wat dichterbij te kunnen zien.
 
De start is gemaakt zie ik... weeral ééntje om te volgen! :D
 
mooie haven jack en natuurlijk de bouwhelling ziet er prachtig uit met de heemskerck in aanbouw.
hoever zoek je deze te bouwen ?
 
oei, deze had ik nog niet gezien... ik schuif bij aan... ziet er al wel goed uit
 
Dank voor die Blumen :)

mooie haven jack en natuurlijk de bouwhelling ziet er prachtig uit met de heemskerck in aanbouw.
hoever zoek je deze te bouwen ?

Ik denk tot pagina 64 1ste foto van het boek "de schepen van Abel Tasman" maar eerst zien hoe het allemaal lukt.
 
a mooi dan krijg ik concurentie in de vlakbouw ;)
wel oppassen want het werkt verslavend hoor jack en je wilt elk schip zo bouwen want het is echt een belevenis op zig zelf :D
 
Mooie vorderingen Jack.
Dit brengt toch echt al wat leven in zo'n dio...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Nog een kleine opmerking: ik zie dat je een beek door het bastion laat lopen.
Normaal moet er dan in de muur een klein gewelf zitten dat werd afgesloten door een ijzeren hek... mss nog even aanpassen?
 
a mooi dan krijg ik concurentie in de vlakbouw ;)
wel oppassen want het werkt verslavend hoor jack en je wilt elk schip zo bouwen want het is echt een belevenis op zig zelf :D

Wat jij klaarspeelt daar kan ik niet aan tippen hoor, ik kijk naar de plaatjes in het boek en naar jouw bouwverslagen en probeer een
'look alike' Heemskerck neer te zetten :laugh: het boek van Witsen blijft dicht maar mocht je dingen zien die echt niet kunnen dan
graag kritische woorden...
 
Nog een kleine opmerking: ik zie dat je een beek door het bastion laat lopen.
Normaal moet er dan in de muur een klein gewelf zitten dat werd afgesloten door een ijzeren hek... mss nog even aanpassen?

Uiteraard hebben we daar aan gedacht, de openingen in de muren zijn er al, het hek moet nog gesmeden worden :8

(op de foto niet echt duidelijk te zien maar ze zijn er wel )
 
Laatst bewerkt:
Ziet er nu al een leuke bouw uit, echt een om te volgen.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan