Hoofdsponsor

1/20 Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Ron,

ik neem aan de het water rond de boot moet zijn en er niet in Hé?!:wacko:
 
Ziet er allemaal weer super uit man. Weer even bijgelezen. :O

John, ik denk dat je niet snapt wat hier gebeurt. Het water stroomt van buiten naar binnen als zijnde ballast. Een goed en doordacht systeem van Ron. Misschien is het beter als Ron dit nog eens uitlegd. Die techniek is echt goed. Je moet er maar op komen. :P
 
mooi ron en ik hou wel van strippen maar dan tog liever een andere vorm :D

ziet er strak uit en jullie gaan natuurlijk als een speer vooruit.
als je op deze wijze voort blijft gaan is de vloot nog dit jaar af 8)

blijf jullie op de voet volgen want elke dag een update vind ik wel tof
 
Hallo allemaal

Voor de mensen onder ons die nog niet op de hoogte zijn van de waterbassins in onze schepen volgt hier nog even een korte uitleg.
Wij bouwen in onze schepen een ruimte die zich zal vullen met water wanneer wij onze boten in het water laten.
Deze ruimte maken wij tot net iets onder de waterlijn.
En bouwen wij vaak van pijpen die men gebruikt bij droogtrommels en dan niet flexibele variant maar de stevige buis die plat is.
Deze snijden wij door en maken de zijkanten dicht met hardplastic wat we daarna weer met polyester bekleden.
De bovenzijde bekleden we ook nogmaals met een plaat plastic en doen ook hier weer polyester overheen.
Ook plaatsen we nog een lucht uitlaat in het bassin deze houden we net iets onder de dekrand.
Daarna frezen we twee gleuven onder in de boot en werken die weer af met roosters.
Wij gebruiken dit bassin dus als ballast voor onze schepen en blijft het gewicht beperkt.
En hoeven wij onze boten niet te vullen met lood voor een goeie ligging in het water.
En omdat wij deze buizen gebruiken hebben we direct een slinger schot en gaat het water niet klotsen.
En kan men ook nog eens alleen te varen zonder al teveel kracht te gebruiken.
Onze schepen wegen zo rond 15 kilo en daar loop je nog zo mee weg.
We hebben namelijk ook een schip wat het niet heeft en daar sjouw je je toch al gauw een breuk aan en ga je niet voor de lol even mee op stap.

naamloos.jpg

hopende hiermee voldoende info te hebben gegeven zo niet dan hoor ik het graag

gr ron
 
mooi ron en ik hou wel van strippen maar dan tog liever een andere vorm :D

ziet er strak uit en jullie gaan natuurlijk als een speer vooruit.
als je op deze wijze voort blijft gaan is de vloot nog dit jaar af 8)

blijf jullie op de voet volgen want elke dag een update vind ik wel tof

Met dit weer is strippen best verleidelijk althans het is hier erg benauwd en warm.:wub:
Wij hopen dat deze nog dit jaar compleet zal zijn al wordt dat wel een hele opgave,omdat we ook nog weleens wat andere projecten tussen door bouwen waar we geen uit gebreid verslag van doen.
Maar die vorderen dan ook vaak iets gestager dan onze sc boten.
Al krijgt onze botter op dit moment ook al aardig vorm.
En gaat ook onze mosselkotter heel langzaam de goeie kant op.
En ach ja mijn vrouwtje bedenkt ook nog weleens wat tussen door en dan zijn de kids erop dit moment natuurlijk ook nog iedere dag want we zitten nog midden in de vakantie.
En volgende week hebben we een weekje pauze dan gaan we met de kids een weekje weg.

Gr ron
 
Beste Ron,

Nu ik het zie begint er een lichtje te branden.
Dit hebben ze me een uitgelegt maar toe ging het over een vrachtschip die op dezelfde gelijk aardig systeem werkte.
De bak was verdeelt in twee delen, de 1ste deel van de bak het gegrootste en onderste bak.
Waaraan de onderkant de romp gemonteerd is en waaraan het water binnen komt.
Het 2de deel van de bak die er voor zorgde dat de lucht uit het 1st deel weg kon.
Het bestond uit aan de onderzijde uit verschillende gaten.
Ik heb het nog nooit op foto of in het echt gezien.
Mocht je het op foto hebben zou het leuk zijn (kwestie van een voorbeeld te hebben).
 
Hallo John

Ik moet nog ergens foto's hebben staan van het bassin .
Ik zal ze binnenkort even voor je zoeken en ervoor zorgen dat je ze krijgt.
Mocht ik ze nu niet hebben in de volgende boten komt ook weer het zelfde systeem en zal ze je dan als nog sturen.
Wij gaan eerst een paar dagen weg dat ik zal vandaag en morgen nog even wat dingen van de sc plaatsen en dan wordt het even een paar dagen stil aan de overkant.

gr ron
 
Hallo allemaal

nog even een kleine update van de sc het lierhuis is bekleed en staat inmiddels ook al in de verf die foto's komen morgen als alles mee zit.
We zijn nu even snel wat dingen aan het af maken we gaan er even een paar dagen tussen uit effe met de kids op stap.

IMG_9606.jpg

IMG_9605.jpg

IMG_9604.jpg

IMG_9603.jpg

ps Dit is het liersysteem wat ik ooit had gemaakt voor de LE maar nu in de kotter ga inbouwen omdat ik toen met de LE met 4 motoren ben gaan werken


IMG_4635.jpg


gr ron
 
Hallo allemaal

We hadden het al over het maken van lieren gehad,de servo uit elkaar halen en daar dan een motor met vertraging van maken, maar nu heb ik een motor met vertraging hoe moet ik die aansturen dit is vrij eenvoudig te doen met microschakelaars ik gebruik hier voor twee microschakelaars

op de tekening goed te zien hoe ik dit heb aangesloten
1aanstuuring.jpg
als je ze naast elkaar legt dan moet je ze door verbinden gaan er tweedraden van de accu naar een schakelaar dan moet je die doorverbinden met de andere schakelaar nu zijn er nog twee lipjes over op iedere schakelaar
deze lipjes moet je verbinden met de motor.
Als dit is aangesloten en je drukt op 1 microschakelaar,dan gaat de motor links om draaien.
Als je de andere microschakelaar aan drukt en de andere los laat draait de motor rechts om.
Nu nog een servo er tussen je functie werkt.;)

1aanstuuring1.jpg

1aanstuuring2.jpg

1aanstuuring3.jpg

gr ron
 
Terug een mooie update, Ron.

Ook hartelijk dank voor de mooie uiteenzetting betreffende de micro-switchschakeling.

Daar zullen veel rc'ers iets aan hebben (en anderen ook uiteraard ^^ )




Droop
 
Hoi Ron,

Ik ben het met Luc helemaal eens, dank zij deze uiteenzetting ben ik heel wat te weten gekomen.
Alleen mag ik het natuurlijk het niet vergeten hé na z'n drukke dag als deze (Tilburg te water).
Bedank Ron.
 
graag gedaan mannen :wub:

nu nog een update ik heb de lieren geplaatst en de servos.
De besturing is nu in zovere klaar op een paar kleinigheidjes na.

Ook de verlichting van het lierhuis en de acomodatie zijn aangesloten en werkt

IMG_9890.jpg


IMG_9891.jpg

IMG_9892.jpg

Ook de verlichting is voor het grootste deel aangesloten en brand

IMG_9718.jpg

IMG_9725.jpg




Vriendelijke groet ron
 
Dit blijft toch indrukwekkend om volgen, al die RC-toestanden.

Mocht je zeggen dat die onderste 2 foto's van een 1:1 model zijn, ik zou het geloven. (behalve dat er op de brug geen licht te zien is)
 
knap ron hoe je daar nog aan uit kunt blijft mij een raadsel al die servo s en draden plus de lier dan nog. niets dan respect . blijf vooral lekker posten en foto s sturen want dit is wel echt om van te smullen 8)
 
Dit ziet er enorm ingewikkeld uit zeg, althans voor een electro leek als ik.
In één woord indrukwekkend!
 
Hoi Ron,

Ik moet toegeven ook voor mijn is wat je nu hier bezig ben best een drukke boel,
ook al ben ik een elektroman en toch al even met RC bezig.
Heb je ook en paar andere aanzichten gefotografeerd ?
Want aan de servo's is het mijn niet helemaal duidelijk!!
 
Schitterend werk Ron! Die laatste foto is niet van echte te onderscheiden, wat een mooi tl-balkje zeg!

Groeten, Rinie
 
Mooi man.

Kun je eens een plaatje van afstand nemen voor een algeheel overzicht per schip?

Dan ook eentje met de verlichting. :P:P
 
Hallo allemaal

Zowat 2 dagen bezig geweest met het uit dokteren om de scheerboreden en het centerblok tegelijk binnen te krijgen ging de één niet te langzaam dan ging de ander wel weer te snel en ja ze moeten gelijk tijdig weer bij het schip komen.
En dan vind je per stond ook nog een grote steen van greenpeace in je tuin en duurd het nog langer voor je daar weer omheen bent:D
maar goed na heel wat vertragingen weer opnieuw gebouwd te hebben werkt nu dan alles naar behoren en kunnen we verder met de afbouw.
vandaag nog een rookgenerator gekocht leek me ook leuk voor een keer in het schip in te bouwen.
En de Sc-20 stond dus nu buiten voor het uitvogelen en kun je ook zien hoeveel draden er dus op één kotter zitten en staan ze niet net al binnen voor elkaar.
Voor de algehele verlichting zal later een foto komen dan moet alles eerst even klaar zijn en werken.

IMG_9898.jpg


De Greenpeace steen op mijn pad

IMG_9899.jpg


IMG_9925.jpg

IMG_9928.jpg



Het centerblok

IMG_9932.jpg

Nog blik in het lierhuis
IMG_9901.jpg


gr ron
 
Ron,

Zo zie je pas goed hoe groot en mooi het schip is.
Ziet er goed uit zo!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan