Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Ok Jordic maar deze kleur past het beste bij dat groen , die zwarte wash hoe moet ik dan best doen ?

grtz Marc
 
Coachke, ik ben geen grote bouwer, dus kraam ik misschien onzin uit.
Maar die strepen in de rugleuning van de achterbank, weg er mee.
Ziet er niet goed uit.
En misschien het grijs wat donkerder, volgens mij is deze de licht voor die tijd.
Vraag of kijk even hoe je moet verweren voor de bank en stoelen.
Maar hoe dan ook, volgens mij ga je er een pracht kar van maken.
 
Ja die strepen vond ik ook een beetje teveel daar kan ik nog verandering in brengen maar de kleur past het beste bij dat groen
In ieder geval bedankt voor de raad ik zal er zeker en vast rekening mee houden
grtz Marc
 
euhm, hoe doe je dat..
penseeltje nemen, zwarte verf erop doen en eerst ergens anders op uitstrijken (ik neem altijd bierkaartjes) tot er bijna niks meer van je penseel afkomt
en dan lichtjes over je zetels gaan, er mag echt bijna niks van je penseel komen, anders krijg je echt zo vegen en dat is niet wat het moet zijn...
 
Een wash kan je maken door een beetje verf veel te verdunnen (1op8 of 1op10) en een druppeltje afwasmiddel erbij te doen (als het verf op waterbasis is).
Dan gewoon met een borstel over het hele oppervlak.
Het meeste gaat in de dieper gelegen oppervlakken zitten.
 
In aanvulling op wat Camaro op duidelijke wijze heeft uitgelegd, kun je er ook voor kiezen om op iets nauwkeurigere wijze te werk te gaan. Dat noemt men een 'pin-wash'. Je pakt een penseeltje, pikt daarmee wat van het mengsel op zoals Camaro dat heeft beschreven, en laat dat in de lagere delen van je bouwsel vloeien. Door de capillaire werking van de vloeistof, verspreidt de wash zich snel over die lager gelegen delen.

Over washes en pin-washes kun je vast en zeker het een en ander op Youtube of dit forum terugvinden.
 
O ja, en nog iets belangrijks: het oppervlak waarop je de wash aanbrengt, kan het beste glad zijn. Dan krijg je het teveel aan verf er het makkelijkste af en gaat de capillaire werking het soepelst.
 
Leuk dat je vrouwtje een kussentje heeft gemaakt voor de kever, maar wat schuilt erachter? Is dit een hint.
 
Oh dien tijd is voorbij hoor , wij doen dat gewoon voor mekaar zo simpel is dat :laugh::laugh::laugh::laugh:
Marc
 
Beste Roy de onthullende foto's
En alle andere bouwers mogen meegenieten of niet onze vriend Roy heeft me iets aangepraat en zo te zien is het fantastisch gelukt voor mij toch
En nu uw reacties aub

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Tsja ik moet echt zeggen dat je het perfect hebt gedaan; haast niet van echt te onderscheiden.

En hoe lang ben je nu bezig geweest met een zo'n stoeltje? Een uurtje?
 
Neen van dat ik zei dat ik mijn eerste chocotof binnen had , ook nog geprobeerd van dat goud eraf te krijgen maar dat lukt niet goed , ik zal de echte chocotofs moeten gaan halen denk ik want vroeger als ik ooit eens klein was kon je dat daar zo afprutsen maar bij die van den aldi krijg ik het er niet af
En nu nog een manier vinden om het kleuren
Ik heb wel gezien dat er bij die gemengde toffees ( wij zijn snoepers hoor ) witte wikkeltjes zitten en ik ga eens proberen om die daar ook voor te gebruiken
Ik ga de rest doen , alleen de achterbank zal in twee keer moeten doen want er zit wel groot verschil waar dat goud zit dat kreukelt niet zo mooi en er zit wat kleurverschil op
Marc
 
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je het hoeft te kleuren, voor mij komt dit over als een gebruikte lederen stoel. Niks meer aan doen, zou ik zeggen...

Zoals gezegd loop je wel enig risico als je er kleurtjes aan gaat geven. Het papier kan hier door vervormd worden etc. Maar je kunt natuurlijk van alles uitproberen.
 
En alle andere bouwers mogen meegenieten of niet onze vriend Roy heeft me iets aangepraat en zo te zien is het fantastisch gelukt voor mij toch

Het is inderdaad een zeer mooi effect, misschien wil je de werkwijze met ons allen delen?
 
Amaai weet nie oe dagge da gefikst hebt maar wat mij betreft zeer geslaagd..!Eén tip,weet niet of dat in de auto(modelbouw)wereld van toepassing is maar misschien met een drybrush de zetels verweren daar waar de de zetels al versleten zijn door de bestuurder en zijn passagiers..?

Grtz yves,
 
Het is een negen-stappenplan.

1) Je koopt een zak Chocotoff.
2) Je opent de zak.
3) Je pakt een Chocotoff uit de zak.
4) Je wikkelt het papiertje van het snoepje.
5) Je stuurt het snoepje per post naar mij.
6) Je kreukt het papiertje net zo intensief als je wilt.
7) Je strijkt het weer glad.
8 ) Je knipt dat deel uit, welk je wilt gebruiken.
9) Je bevestigt dat, heel strak, met hout- of papierlijm, over het plastic van de zetel. Zorg dat het goed gespannen staat en doe het zeer zorgvuldig, zoals Marc hierboven heeft gedaan.

En klaar is kees.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan