Hoofdsponsor

Nu verkrijgbaar: Clever Putty: het goedkope alternatief van Panzer Putty

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Dag mede modelbouw enthousiasten, ik heb een leuk nieuw product voor jullie dat nu in de shop verkrijgbaar is.

De meesten onder ons hebben reeds van Panzer Putty gehoord, een stugge, herbruikbare, kneedbare, versnijdbare.. gel waarmee je een masking kan aanbrengen om perfecte camouflage te spuiten. Probleem: het product is moeilijk te krijgen, of zij het aan een dure prijs (afgelopen weekend nog gezien dat er tot 16 euro voor wordt gevraagd bij een concullega..)

Ik ben toevallig op het spoor gekomen van een leverancier die hetzelfde product onder de naam Clever Putty verkoopt en voor een veel zachtere prijs. Nog even geduld dus en we kunnen aan de slag hiermee. Hoe dan ook zal ik dit nog testen zodat ik wat weet hoe het product zich gedraagt in de praktijk. De richtprijs die ik voorlopig heb is 8,5 euro op basis van de eerste info die ik van de leverancier kreeg. Van zodra ik de exacte prijs weet laat ik dit weten.

AU9GKgM.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat lees ik graag, hopelijk heb je hem op de IPMS Nationals of anders tegen de AC15.
 
Mooi, is dit soiets als blu tack?
 
Hiervan mag je er ééntje aan de kant houden voor mij ;)
 
Dat lees ik graag, hopelijk heb je hem op de IPMS Nationals of anders tegen de AC15.

Als alles goed loopt zal ik hem inderdaad reeds op plastic & steel mee hebben in oktober

Mooi, is dit soiets als blu tack?

Dag Michel, blue tack is veel kleveriger dan deze putty. Volgens de videos die ik zelf zag van het product kleeft deze niet zo hard aan bv PE en blijft de verf er ook niet op kleven waardoor het handiger is om mee te werken tov blue tack. Ik heb blue tack ook liggen, van zodra ik het binnen heb zal ik eens vergelijken en mijn ervaringen posten.

Hiervan mag je er ééntje aan de kant houden voor mij ;)

komt in orde Beyond, ik heb er voldoende besteld zodat ik een tijdje weg kan ermee :D
 
Laatst bewerkt:
ok thnx
Zelf heb ik nog geen problemen gehad met blue tack maar ik gebruik geen PE
 
Zeer goed nieuws kan je dit product ook steeds opnieuw gebruiken zoals bij Panzer Putty. ..😉
 
Danny voor zover ik weet kan je het onbeperkt hergebruiken.
 
Je kwam niet naar de forummeeting he (uit mijn hoofd)? Zo wel, dan zou je er voor mij ook eentje mogen meenemen als je wilt.
 
Ik stuur nog wel bestelling door en betaal met mededeling (afhalen op beurs) dat zou mogen gebeuren op de Artevelde beurs te Deinze, wil deze ook graag eens uitvoerig uittesten die Clever Putty :)

Want op de beurs te Middelkerke hebben we ook uitvoerig over dit nieuwe product gesproken, weet je nog :)
 
Je kwam niet naar de forummeeting he (uit mijn hoofd)? Zo wel, dan zou je er voor mij ook eentje mogen meenemen als je wilt.

Roy ik kan er jammergenoeg niet bij zijn omdat ik op die dag reeds ingeschreven ben als standhouder op een andere beurs.

Ik stuur nog wel bestelling door en betaal met mededeling (afhalen op beurs) dat zou mogen gebeuren op de Artevelde beurs te Deinze, wil deze ook graag eens uitvoerig uittesten die Clever Putty :)

Want op de beurs te Middelkerke hebben we ook uitvoerig over dit nieuwe product gesproken, weet je nog :)

klopt, geen probleem dan doen we het zo. Ik zal hoe dan ook een stevige voorraad hebben van het product, ik denk niet dat het eind dit jaar al zal uitverkocht zijn. En nog, als dat het geval zou zijn dan koop ik gewoon een nieuwe batch. In tegenstelling tot Panzer Putty en de variant die Ammo nu aanbiedt heeft mijn leverancier geen probleem om er een mooie hoeveelheid te leveren.
 
Hey iedereen,

ondertussen heb ik het product binnen en heb er wat tests mee gedaan. Als ik de video's vergelijk van panzer putty met het product dat ik heb, merk ik dat er toch nog verschillen zijn. Het product is merkbaar zachter, of te zeggen, minder stijf, dan panzer putty. Hoewel dit misschien op het eerste zicht op een nadeel lijkt is dit niet echt waar; bij mijn test met een stukje PE merkte ik dat de zachtere putty zich uitstekent leent voor het masken van PE stukjes, vooral bij het verwijderen was dit merkbaar gezien de putty makkelijk los kwam en door de zachtheid ervan nagenoeg niet aan het PE plaatje trok. De gespoten acrylverf van Ammo bleek makkelijk op te lossen op het oppervlak van de putty bij het drogen (de verf barstte gewoon) en was achteraf niet meer zichtbaar op de putty zelf.

Enkele foto's:

d2dkL5N.jpg
asq5bJQ.jpg
kcgkO3T.jpg
u1Daxm7.jpg
1zWHl5s.jpg
YDBV3zu.jpg
VduckiU.jpg
HhPN3YN.jpg

De prijs per potje is vastgesteld op 8,50 euro en is vanaf nu te koop op de website. Ik breng dit product ook mee naar de beurs in Gent en eind dit jaar op BSMC.
 
Uiterst merkwaardige tennisbaan die je hebt weergegeven. Maar de demo ziet er veelbelovend uit. Moet je het spul ferm aandrukken voordat het blijft plakken?
 
Je mag er ééntje meebrengen naar de Artevelde challenge voor mij ;)
 
Idem voor mij, hadden we reeds besproken in Affligem.
 
ik ga ook eens zoiets kopen, voor als ik aan de 1/24 Panther tank ga beginnen
 
geen probleem, komt in orde voor zij die er graag eentje willen.

Roy, het product is licht kleverig en is heel gemakkelijk aan te brengen. Het leuke is ook dat het ook weer makkelijk verwijderd wordt door een grotere hoeveelheid er tegen aan te drukken. Je kan bij wijze van spreken kijken naar de video van panzer putty en het op dezelfde manier behandelen, met uitzondering dat het minder rigide is.

edit: ook de eigenschap dat het product na een tijdje onder zijn eigen gewicht doorzakt is ook van toepassing op de clever putty. dus na het aanbrengen enkele minuten wachten voor je gaat spuiten, dan krijg je een mooie afgeplakte hard edge masking.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan