Hoofdsponsor

1/9 Norton Manx 500cc

ERVARING
.
BOUWWIJZE
.
BOUWBUDGET
.
BOUWSTATUS
.
COMMENTAREN
.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.301
Daar de Crocker bijna gereed is op wat spuitwerk na en ....... :winking: om de droogtijden te vullen heb ik er even een afkick projectje erbij gepakt.

De Norton Manx iets wat eigenlijk niet bouw racers dus maar deze mag van mij vanwege het geen tupperware gehalte.:cool: we gaan zien hoe deze in elkaar val voor een oud Protar kitje in een nieuw jasje.

20240222_145831.jpeg

20240222_150209.jpeg

Zie dat mooie kleurtje van het motorblok alleen daarom wil je deze kit al bouwen :lol:
 
Knappe motor voor die tijd.
Volg mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Mooi machien,

Ik zet ook een stoeltje bij.

Grtz.

Luc :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
In 1951 was van mij nog geen sprake maar vind het een ferm maschien en ga dus ook volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Leuke oldtimer, ik zal ook mijn stoeltje bij plaatsen. Popcorn of chips laat ik achterwege wegens op dieet (reeds -7 kg !)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Prachtig ding. Uiteraard ga ik deze met plezier volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Alvast dank voor het volgen van deze dikke 1 cylinder :love:
 
Denk wel dat je zelf aan het bespaken zult moeten, als je het model net zo mooi wilt krijgen als op de box art. Maar je hebt daar al ervaring in he; ben benieuwd wat het model je brengt en vice versa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
@Roy vd M. Ja spaken is al een standaard werkje geworden bij deze 1/9 modellenen wat de rest ons gaat brengen geen idee afwachten maar 🙂
 
Zalig die oude machines , word weeral goed genieten
Succes ermee Ron
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
OOOOH nice one like the oldies as well all had a character of their own the newest bikes not so much
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
@GraemeB Yes I do like also those old bikes they have character and today's motorcycles are like Tupperware containers :ROFLMAO:
 
Zet men stoeltje erbij Ron.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Afgelopen dagen wat kleine dingen aan de het motorblok gedaan en gecorrigeerd enz.... :mrgreen:

Fotos zeggen meer als woorden dus bij deze.

2ee14a452887e20b5b46e32506323dff.jpg


1f92880c433b926e20811aeb9393af32.jpg


5c3f70d9de82f7ee0c5943598c46428d.jpg


Meeste was wat klinknagels aan brengen (moeten eigenlijk schroeven zijn maar die heb ik niet ze klein), boutjes, veren, cylinder en alle pennetjes waar een slangetje op komt vervangen daar metalen staafjes daar de plasic versies weleens willen afbreken.

Cylinder is gemaakt van plastic plaat, mal gemaakt van de koelribben en overgezet op de plastic plaat, in vorm geschuurd. daarna nog wat plastic rondjes die tussen de koelribben kwamen voor de tussenruimte.
 
Ziet er al overtuigend uit weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
dat ziet er weer veelbelovend uit , topie
Marc
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Bedankt voor de reacties mannen (y)
 
Blok staat in de verf op een enkel detail na. Nu nog wat slangen gedoe in hij kan in het frame als deze droog is.


Ik vond het al vreemd dat er totaal geen reactie was...........dan moet je natuurlijk wel het bericht plaatsen :ROFLMAO: :LOL:

20240320_155354.jpeg

20240320_160809.jpeg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan