Hoofdsponsor

1/24 Nissan R35 GT-R [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik vind het rood toch ook beter ,maar ja ik heb een handicap met een beetje kleurenblind en rood zie ik goed dat andere ik veronderstel dat het groen is vind ik maar niks , maar ja ik zie dan weer de kleuren anders he en rood is mijn lievelingskleur
grt
Marc
 
idd moeilijke keuze. Ik zou voor matzwart gaan :ph34r:


het groen spreekt me wel aan 8)
 
Zo vandaag eventjes door gedaan aan de GT-R.
Gewoon eventjes testen met carbon, Namelijk heb ik nog nooit echt een aftermarket decal van carbon gebruikt.
En ik dacht gwn proberen zodat de GT-R wat extras kan krijgen.
Natuurlijk alles eerst in zwart, dan de decal.

attachment.jpg attachment.jpg

en tenslotte alles gedaan.
attachment.jpg

Ik moet zeggen ik ben tevreden met het resultaat voor de eerste keer.
Natuurlijk komt er nog meer Carbon op de auto maar dat is voor later.
 
Laatst bewerkt:
Carbon ziet er strak uit en zal straks zeker een meerwaarde geven aan je model.
Van welk merk zijn de carbon decals trouwens?
 
Carbon is van Hobby Design de Medium.
Maar kvind ze nie zo top, ze blijven nie echt kleven tot ge der sol of daco op doet.
 
Carbon zit er goed op.
1 vraagje, als je het onderdeel nu gaat verwijderen, dan zit je toch met een stuk kaal styreen?
 
Carbon is van Hobby Design de Medium.
Maar kvind ze nie zo top, ze blijven nie echt kleven tot ge der sol of daco op doet.

Is dat niet juist een voordeel? Op die manier kan je toch makkelijker de decal verschuiven tot het juist ligt? Of zie ik dat verkeerd?
 
@ Jelle ik denk dat waar de stukjes mee vast hangen niet meer zichtbaar zullen zijn , ik denk dat deze in de carrosserie verdwijnen en alleen de gecarboniseerde :laugh: ( met carbon bekleedde ) stukjes zichtbaar zijn

;) Marc
 
@ Camaro, ja het is zoals coachke zegt. Bij de meeste zou je idd een bloot stuk styreen zien. Bij de rechte stukjes ga je dit niet zien omdat ze inderdaad verzonken zullen worden in de body. En dus enkel de voorkant zichtbaar is.
Bij de andere stukken ( de soort luchthappers die moeten lang de binnekant gelijmd worden, en dan zijn enkel die sleufjes te zien langs de buitenkant.
Hier zit ik dus veilig, maar het is een goede opmerking dat je heeft.

@ Beyond: hoja ik zie dit niet echt als een voordeel. het is soms te moeilijk om ze op hun plaats te houden als ze niet echt blijven hangen. zelfs met sol er op.
dan blijven die decals echt alle kanten opgaan.
Maar aan de andere kant heb je ook wel gelijk, er zijn decals die te hard plakken. en dan kan je er niets mee doen.

Het is toch gelukt, veel sol en en regelmatig de haardroger erbij nemen en na een goei uurke is het mij toch gelukt.

Nu enkel nog de keuze maken carbon zo laten of hem lakken met clear.
 
Ik zou er halfmatte vernis opzetten ( satin ) dan is het niet TE blinkend en ook niet TE mat want mat verdwijnt veel van het zicht ( relief ) bedoel ik
Het is maar hoe ik het zou doen he , en als je beslist het anders te doen zal ik het ook knap vinden hoor want het is nog altijd uw bouw en uw beslissing
Ik kijk al naar het vervolg
Marc
 
Hm satijn zou idd ook wel mooi zijn, heb ik natuurlijk niet liggen.
merk om aan te raden, liefst mogelijk voor de airbrush.
 
Wat ik veel doe is mengen half om half of moet het wat harder blinken 25%mat en 75% blinkend en ik gebruik altijd Vallejo
Marc
 
@ Camaro, ja het is zoals coachke zegt. Bij de meeste zou je idd een bloot stuk styreen zien. Bij de rechte stukjes ga je dit niet zien omdat ze inderdaad verzonken zullen worden in de body. En dus enkel de voorkant zichtbaar is.
Bij de andere stukken ( de soort luchthappers die moeten lang de binnekant gelijmd worden, en dan zijn enkel die sleufjes te zien langs de buitenkant.
Hier zit ik dus veilig, maar het is een goede opmerking dat je heeft.

Dan heb ik niets gezegd.:D
Voor de rest een nette bouw.
 
Wat je vernis betreft, ik zou hem hetzelfde doen als je carrosserie, die waarschijnlijk weer zal blinken als een spiegel.
Denk dat de carbon dan het beste tot zijn recht komt.
Persoonlijke mening natuurlijk. ;)
 
Zo deze week een beetje verder gedaan aan de nissan.
nog wat extra carbon aan de grepen van de binnendeuren
attachment.jpg

en tenslotten al begonnen met het interieur:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

vervolgenshad ik ook al de body in primer en in kleur gezet.
Kleur zelf was al niet simpel fluo kleuren zijn echt een **** om mooi gelijk te krijgen.
toen het eindelijk goed was, en na wat drogen. Zag ik lelijke effecten op men model donkere plekken enz...
Het was ook precies of men lak het plastiek aan het smelten was.
Dan toch maar de verf terug verwijderd, ik wilde geen risico nemen.
Ik vond de verf al raar bij het spuiten ook, veel te waterachtig.

Na wat info te zoeken van het type kleur ben ik blijkbaar niet de enigste die dat effect kreeg.
Bij deze moet ik de body dus opnieuw spuiten, maar het zal een ander kleur worden. het fluo rood is geschrapt.
 
Fluo is altijd een moeilijk te spuiten/schilderen kleur.
Zou het niet helpen door eerst een gewone rode basislaag te spuiten, en daar dan de fluo kleur over?
 
Geen idee, volgens Zero zelf is het beste eerst een mooie laag Pure Brilliant white te spuiten, wat ik ook heb gedaan. Maar nog was dit echt een ramp.
Vergeten te melden toen ik alles zag heb ik zo een plastieken lepeltje es een laagke puur fluo op gedaan ( geen primer en witte grondlaag ).
dat ding begon gewoon half te smelten. Ik denk dat er iets mis is met da potteke.
 
amai, dan denk ik dat je geluk hebt gehad dat er niks aan je model is :)

wel spijtig, leek me wel een dik kleurke.
Matgroen zou ook wel ferm zijn :D
 
Zo deze ook een terug wat updaten.
Na veel tegenslag met dat rood, heb ik op de duur het opgegeven en ander kleur gepakt.
Deze keer het Lamborghini Verde Ithaca Pearl !
Alsook heb ik alles wat volgens tamiya zelf eindelijk in Gun metallic moet gewoon in carbon gestoken leek mij veel beter.
Oordeel zelf: attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
hier en daar moet er nog wat carbon komen op de wagen.
Maar aangezien ik geen voorgemaakte decals heb is alles dus afmeten en zelf snijden.

Ik moet zeggen deze carbon is stukken beter wat ik normaal gebruik. makkelijk aan te brengen en de sol reageert echt perfect.
 
ferm kleurtje, samen met de carbon een mooie combinatie
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan