Hoofdsponsor

1/24 Nascar Interceptor Tribute [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.752
beetje een rare titel.. maar ik ga een eerbetoon-bouw doen voor Interceptor (Mark) die ons veel te vroeg verlaten heeft.
Ik heb heel wat kitjes overgekocht uit Mark z'n stash en de keuze was niet gemakkelijk.
Tot ik eraan dacht dat ik een doos had staan met allerlei zakjes waarin kits zonder handleiding en zonder decals staken :|
Na wat sorteerwerk, is er toch een beetje duidelijkheid. Daarna nog een hele tijd google afgezocht, samen met Camaro69 en uiteindelijk heb ik toch een handleiding online gevonden waarmee ik verder kan.
Blijkbaar gebruikt Revell/Monogram vaak dezelfde sprues voor de Nascar kitjes, enkel een andere body erop. Dus ik kan wel starten met de build :sleep:
Ik heb nog geen idee hoe deze gaat eindigen... Aangezien er geen decals bij zijn, kan ik dus veel kanten uit. Maar dat is voor later, tijd genoeg om erover na te denken en oplossingen te zoeken :ph34r:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Jordi
 
Jordi mooie geste dat meen ik nu het ziet er wel een knappe build uit
Aan decals kan je wel geraken he
Ik volg met zeer veel interesse
 
Dat is er een om te volgen. Zeldzame bouw van een Nascar-model hier in Europa!
 
thanks Coachke ;)
inderdaad, Roy. Het valt mij nu op hoe weinig er Nascar wordt gebouwd hier in België :) ik denk zelfs dat ik nog nooit een Nascar heb gezien op de wedstrijdtafel en zelfs op een clubstand twijfel ik :) De sport is natuurlijk niet zo bekend hier als Rally of Formule 1, maar het zijn toch wel knappe wagens.
 
Het valt mij nu op hoe weinig er Nascar wordt gebouwd hier in België :) ik denk zelfs dat ik nog nooit een Nascar heb gezien op de wedstrijdtafel en zelfs op een clubstand twijfel ik

Ik kan het me ook niet heugen. Misschien omdat ik er niet zo op gelet heb, maar het zou me denk ik toch wel zijn opgevallen.

De sport is natuurlijk niet zo bekend hier als Rally of Formule 1, maar het zijn toch wel knappe wagens.

Zeker weten, en ze doen aan Formule 1-wagens niet onder wat vermogen betreft. Sterker nog, de F1-wagens hebben zelfs iets (ca. 10%) minder vermogen dat de Nascar-monsters. En als je eens een Nascar-race hebt gekeken weet je dat de kans groot is dat het helemaal mis gaat op de baan waarbij de ene auto over de andere heen vliegt, hetgeen -hoe je het ook bekijkt en wat je er ook van vindt- deze sport tot een spectaculaire maakt.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
Nog even ter vervolmaking het zijn in feite standaard motoren die natuurlijk barsten van de pk 's maar injectie zit er niet op of een turbo ook niet deze bolides rijden nog op carburatie maar natuurlijk niet de gewone carburatoren
Dia Nascar is in feite uitgegroeid uit de Stock-car's niet zoals wij die kennen he ( botsen tot ze niet meer rijden ) die ginder waren gewone stock wagens met een getunede motor en brede banden en na verloop van tijd werden ze beter sneller en ook de veiligheid werd verbeterd
Marc
 
ben benieuwd wat je ervan gaat maken,ik heb zelf een paar nascar kitjes liggen maar nog nooit niet aan begonnen.Het hele nascar/stockcar gebeuren is ook voort gekomen uit de periode van de drooglegging en de moonshine doordat de moonshiners hun auto's opvoerden om te kunnen vluchten van de politie.
Ik bekeek dit eind jaren 90 op de tv als er nog NBC op de kabel was en was altijd heel spectaculair.
Maar goed,maak er iets mooi van en veel succes met dit mooi eerbetoon.

groetjes,

Yannick
 
Succes Jordi, gaat je wel lukken.
 
Veel plezier met deze Jordi.
 
Misschien heb je hier iets aan , dit zijn Nascar diecasts 1/18 die ik vroeger verzamelde :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Veel succes met je nieuwe projekt .
 
Jordic,

Veel bouwplezier.
Ben eens gaan zien in mijn foto verzameling en enkel in Jabbeke heb ik een paar NASCAR wagens gevonden.
Zie hier een paar voorbeelden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie voorbeelden Dirk !

Jordi , ook jij veel plezier en succes met het eerbetoon aan Mark "Interceptor".
 
Ik had er 'in de week' al wat aan gewerkt, maar vandaag nog wat verder gedaan. Dus wordt het stilaan tijd voor foto's...

De motor op het punt dat ik er niet verder aan kan werken voor deze in de auto ligt...
attachment.jpg
attachment.jpg

de velgen :) eerst volledig in zwart gezet, en dan afwerken met goud :) De ene velg die al goud is, krijgt nog een dun laagje erover als alles droog is ;)
attachment.jpg
attachment.jpg

nog wat onderdeeltjes
attachment.jpg

de bodemplaat heeft al een beginlaagje gekregen, maar daar is nog wat werk aan ;)

ik volg dus niet de kleuren die ze voorschrijven in de handleiding. Ik kijk wel eens welke ze aanduiden voor een onderdeel, maar ik kleur naar eigen goesting ;)

grtz
 
Deze ga ik zeker volgen Jordi.......mooi eerbetoon aan Marc (Interseptor)!
 
Knappe vorderingen :) Maar geen bougiekabels?
 
Het begin is er jordi, gaat goed.
 
nog wat vorderingen...

aan de onderkant al wat onderdelen geplaatst
attachment.jpg

ook de bovenkant begint gevuld te raken
attachment.jpg

de positie van de bestuurder ga ik herbekijken als het dashboard op z'n plaats staat, nu lijkt het mij dat de bestuurder te ver naar achteren zit
attachment.jpg

de bestuurderskant van de veiligheidskooi
attachment.jpg

met rubberen net
attachment.jpg

de 4 wielen wachtend op het moment dat ze in contact komen met het asfalt
attachment.jpg

motorblokje nog eens
attachment.jpg

nog een stuk van de kooi
attachment.jpg

basis van het dashboard
attachment.jpg

Uitlaat en wat rubberen leidingen voor in het interieur
attachment.jpg

koeling
attachment.jpg
attachment.jpg


grtz
 
Begint tot leven te komen he ware beesten van auto's zijn dat
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan