Hoofdsponsor

1/24 Narrow Passage ! [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat de hoogte van de brug betreft : die laat ik zo. Het is een voetgangersbrug en eigenlijk is het niet de bedoeling dat er een voertuig onderdoor moet kunnen... Dat is het leuke aan off-road gaan. :P Hij past er net onder, dus de bestuurder heeft chance. :P

Waar is de bestuurder van die wagen ???
Die moet nog gemaakt worden. :D
 
Wat de hoogte van de brug betreft : die laat ik zo. Het is een voetgangersbrug en eigenlijk is het niet de bedoeling dat er een voertuig onderdoor moet kunnen... Dat is het leuke aan off-road gaan. :P Hij past er net onder, dus de bestuurder heeft chance. :P

Of...als je enkele krassen op het dak maakt, dan kan je de chauffeur er naast plaatsen met zijn handen in het haar :D :D
 
@ Beyond : Dat is ook een leuke optie. :D

Heb ondertussen ook al een nieuwe, betere naam bedacht voor het dio : Narrow Passage

Bon, heb deze middag een uur of 4 kunnen verder werken aan de brug en die is nu - ruwbouw - af...
Oordeel zelf :

PICT0268.jpg

PICT0271.jpg

PICT0270.jpg
 
mooie vorderingen mischien de balkjes van de brug niet in de rotsen inwerken maar er boven op leggen.

ik vermoed dat dit een moment opname is van een 4x4 treffen en dat ze daar een brugetje gelegt hebben voor de toeschouwers, dit kan er dus gewoon boven op liggen zonder afbruik te doen aan het dio en dan ligt het tog iets hoger .
 
Ziet er veelbelovend uit :)

Naam aanpassen naar Narrow Passage ?
 
Bruggetje ziet er mooi uit, wat ook mooi was geweest, was zo'n brug (aangezien het waarschijnlijk de US of A is) zo'n brug zoals in de film "The Bridges of Madisson County"

Om voort te borduren op het idee van Beyond, heb nergens meer van die verstralers liggen die rednecks op het dak van hun 4x4 installeren ? Indien dat zo is, kan wat schade aan het dak aanbrengen waar ze afgerukt werden onder de brug, en ze in gekeukte staat ergens achter de wagen leggen.
 
Laatst bewerkt:
Bruggetje ziet er mooi uit, wat ook mooi was geweest, was zo'n brug (aangezien het waarschijnlijk de US of A is) zo'n brug zoals in de film "The Bridges of Madisson County"

Om voort te borduren op het idee van Beyond, heb nergens meer van die verstralers liggen die rednecks op het dak van hun 4x4 installeren ? Indien dat zo is, kan wat schade aan het dak aanbrengen waar ze afgerukt werden onder de brug, en ze in gekeukte staat ergens achter de wagen leggen.

Owla, al weer direct actie en drama :p
Ziet er leuk uit, mooie brug btw. Toevallig schrijnwerker, of attente waarnemer?

mvg

Patrice
 
Hallo allen, bedankt voor de reacties alweer. :D

@ Beyond : Dank u.

@ Amazone : De brug wordt ingewerkt in de grond omdat het een vaste brug is, het moet inderdaad een 4x4 treffen voorstellen, maar dan eentje waar het parcour nogal goeie rijkunsten en een beetje chance vraagt.. De "vallei" wordt heel krap en men vinger kan niet meer tussen dak en onderkant brug, dat was de bedoeling, dus het blijft zo. :D Maar bedankt om mee te denken, dat geeft me alweer ideeen voor eventuele vervolgen...

@ Wim : Ja inderdaad, naam wordt veranderd, omdat ik deze veel meer vind passen en meer tot de verbeelding spreekt. De vorige was eerder een droge beschrijving van het dio. :P

@ Dancooper : er moeten inderdaad nog de nodige verstralers gemonteerd worden op de truck. :P

@ Evel Knievel : Ik ben laborant, dus iets anders dan schrijnwerker hé, maar werk wel heel graag met men handen en probeer alles zo realistisch mogelijk weer te geven. Dus inderdaad eerder een attente waarnemer. :D
 
Ziet er goed uit Zillion, misschien dat je een kleine aanpassing aan de auto kunt maken..
Als je je wielen een klein beetje gedraaid zou zetten wordt je dio meteen een heel stuk levendiger.

Maar dit alleen doen als je het kunt doen zonder iets te beschadigen.. (hoewel....)
 
die brug ziet er wel heel erg reailistisch uit.. mooi hoor...

grtz Dave




<-- Woohoow mijn 100e post :) :edit:
 
Vandaag een begin gemaakt aan het "inkleuren" van de ondergrond.
Als eerste de wanden en bovenste pad gespoten in dark earth. (Ben niet zeker van de benaming, zal nog eens checken.)
PICT0277.jpg

Daarna de rivierbodem in dark sea grey? gespoten.

PICT0279.jpg

Nu even wachten, ondertussen de begroeiing voorbereiden en dan kunnen we weer voortdoen.
 
Hehehe, mooi, begint leven in te komen :)
Vraagje, is dat je AB rechts van de DIO? Waar rust onze vriend in?

mvg

Patrice
 
Dat is me AB ja. Hij rust in zijn compressor. Is de basis-kit van Revell, en ben er super content van. :D
 
Ziet er al een goed begin uit, al een idee over de begroeiing van de wanden.

Grtz Bart.
 
Wel, voor de begroeiing heb ik wel een idee in mijn hoofd zitten. Nu nog kijken hoe gemakkelijk dat tot uiting kan komen maar voor de rivierbodem ben ik het niet eens met mezelf.
Hier een paint-speeltje voor een idee van de begroeiing.

PICT0259-%2520idee%2520aankleding.jpg

Hier een voorbeeld van de steentjes die ik wil gebruiken voor de bodem.

PICT0285.jpg

Enerzijds wil ik ze zo laten en hier en daar wat water plaatsen, anderzijds wil ik ze nu al vastzetten en allemaal meespuiten met de ondergrond...

HELP
 
Een mooi begin gemaakt met de ondergrond - de kleuren die je noemt komen mij bekend voor :).

Dat HELP plaats ik niet helemaal ??
 
Wel ik kom er niet aan uit wat ik met de bodem moet uitsteken... De rotsjes die er nu liggen zo laten of meespuiten met de nodige kleurtinten grijs?
Vandaar help --> jullie mening gevraagd.
 
Voor je deze vastmaakt op de bodem, controleer eens of je Bronco nog onder de brug kan...
Het lijken nogal dikke stenen (mooi op schaal hoor ;)) maar je hebt nu al weinig speling met je brug...
Wat je eventueel wel kan doen is je Bronco op je dio plaatsen en rond de banden beginnen met je stenen vast te kleven. En dan de dunste stenen het dichtst tegen de banden. Zo zal je auto minder "wegzinken" tussen de rotsen....
Hier en daar een steentje in dit (wit) kleurtje laten zal waarschijnlijk meer diepte geven aan het geheel, dus proberen zou ik zeggen ;)
 
De steentjes zou ik wel gebruiken hoor, mengelen met een hoopje kleinere steenjes ertussen zodanig dat je Bronco nog onder de brug past hé;)

Voor de kleur: hangt af waar dit zich afspeelt natuurlijk. Bijvoorbeeld een creek in Arizona zou perfect kunnen. Dan kan je steentje in rood/bruine tinten schilderen. Je wanden lenen zich er perfect voor hoor.:)
En een Bronco is toch een Amerikaanse All Terain, of heb ik het daar fout?:$

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan