Hoofdsponsor

1/35 Napoleonic cafe 1/35. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,
Een tijdje geleden maar eindelijk een paar foto's van de beplanking van mijn vloer.
Ik kan maar een rij of vier per dag leggen en dan met gewicht op laten drogen elke keer en daarom nog niet zo veel gedaan.
Beter traag maar goed denk ik dan maar.:dry:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo,en we doen rustig verder.:D
 
jaja... dat is het helemaal, beetje verweren en die vloer is perfect! :)
 
Ik heb eens een testje gedaan om te verweren.Wat denk je Walter.:unsure:
Ik heb natural umber pigment van vallejo gebruikt en volgens mij zit de kleur wel goed denk ik.:worried:

attachment.jpg
 
ja dat ziet er mooi uit hoor goed bezig ;)
 
Het lijkt mij wijs, ik weet het is nu waarschijnlijk te laat, om toch de zij kanten bijvoorbeeld iets te schuren zodat er kieren in de vloer zitten.
(Dan kan die langbenige mooie deerne met die mooie hoge stiletto's en de mooie lange benen gehuld in prachtige nylon kousen met een jarretelle gordel vast zitten in zo'n kier ..... ... euhhh sorry hoor, ik liet me even mee slepen. Dat hadden ze niet in die tijd. Ik zag die diorama helemaal voor mijn ogen ;- )
Maar zonder dollen, ik vermoed dat die vloer echt niet zo recht en onbeschadigd was als die nu is.

http://www.getty.edu/conservation/p...teaching/case/olita/building/floors_wood.html
 
Interessante link Cor, maar ik denk dat hij dat wel weet... verweren komt nadien hé! :unsure:
 
de houten vloeren in je link zijn wel 200 jaar oud. je mag niet vergeten dat de vloer toen nog nieuw was en toen legde men echt wel goede planken voor een vloer . zaagmashienes bestonden dus ook al .
 
@Amazone,

Je hebt daar wel een punt, maar nieuw en nieuw is twee... het café zal er ook niet van gisteren staan en voor ogen houdend dat de klanten er binnen- en buitenlopen met klompen en laarzen zal de vloer op korte tijd wel enige verweersporen vertonen denk ik.
Ook werd in die tijd vaak de vloer, zelfs een plankenvloer, gekuist met water en zand wat ook een schurend effect heeft.
 
Hallo iedereen,

Vandaag wat accesoires geverfd.Alles moet wel nog wat verweerd worden later...

Een wijnvat waar nog ergens een kraantje moet opkomen(of een houten stopsel) en een koperen soepketel.
attachment.jpg

Ik heb ook de schouw geverfd met de houtblokken die branden in de haard.
attachment.jpg

Dat was het voorlopig...tot de volgende.;)
 
knap mooie openhaard hoor , zal een mooi cafee worden marnic
 
Bedankt amazone, we doen ons best zo goed we kunnen hé. 8)
 
Marnic, maak hem nu niet te mooi en gezellig (met veel Rubens deerntjes) want dan wordt het onze favorieten kroeg!

:))
 
Hopelijk wordt het wél jullie favoriete kroeg hé @Verbeek :dry:,dan zou dit willen zeggen dat mijn werk goed gedaan is.^^
 
@Amazone,

Je hebt daar wel een punt, maar nieuw en nieuw is twee... het café zal er ook niet van gisteren staan en voor ogen houdend dat de klanten er binnen- en buitenlopen met klompen en laarzen zal de vloer op korte tijd wel enige verweersporen vertonen denk ik.
Ook werd in die tijd vaak de vloer, zelfs een plankenvloer, gekuist met water en zand wat ook een schurend effect heeft.

Een beetje late reactie misschien, maar strooide men ook geen zand om de vloer proper te houden ? Men hoefde dan enkel het zand uit te vegen en nieuw te strooien (daar kwam iemand mee rond ; vandaar de uitdrukking "moet er nog zand zijn ?")
 
Volgens mij niet.
In Amerika toen er nog echte mannen rond liepen, ook wel Indianen en Cowboys genoemd, deden ze dat wel.
Waarschijnlijk ook voor de pruim die ze niet altijd goed richten in de pruimtabak spuugbakken.
Ze gebruikten zand, in die Napoleontische tijd, wel om de vloer er mee te boenen.
 
In Amerika toen er nog echte mannen rond liepen, ook wel Indianen en Cowboys genoemd, deden ze dat wel.
Waarschijnlijk ook voor de pruim die ze niet altijd goed richten in de pruimtabak spuugbakken.

Bwah, de spitoon niet kunnen passen, dat zullen dan geen echte mannen geweest zijn :laugh:
 
In de sommige kroegen werd er ook stro op de grond gestrooid, ook om de vuiligheid weg te houden...
 
in onze contreien werd er wel degelijk zand gestrooid op de vloeren.
in de living ( die men maar een paar keer per jaar mocht inkomen, tijdens bepaalde feestdagen.)werden tekeningen in het zand gemaakt om te showen.
heb nog zo'n huis gekend waar oudere mensen in woonden en dit nog toepaste.

grt nicolas
 
Hallo iedereen,
Mijn plankenvloer is gelegd en geverfd.
Hier enkele foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg
Tot de volgende. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan