Hoofdsponsor

1/35 Napoleonic cafe 1/35. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Hier enkele foto's van de voorkant van mijn dio.:)
Ik heb de twee muren afgewerkt....:unsure:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende...;)
 
knap gemaakt 8) vind het er al heel goed uitzien en je bent nog maar pas begonnen
 
Bedankt amazone. ^^
Ik vind zelf ook wel dat het best is meegevallen :dry:,hopelijk lukt het ook met de rest.:unsure:
 
mooi gedaan.:)
ben heel nieuwsgierig naar het geheel nu.:O

grt nicolas
 
Marnic, je hebt al een paar keer "3dVerlinden" genoemd... wat is dat?
 
Dag Walesha,

Ik bedoel eigenlijk de modelbouw site van "Verlinden productions".:huh:
Was een misser van mij,Sorry :wacko: :$
 
Hallo iedereen,:)
Vandaag een beetje van alles gedaan voor mij dio.

De binnenzijde van de twee voorste muurtjes geverfd.
attachment.jpg

attachment.jpg

Ook een paar accesoires in de grondverf gezet.:dry:
attachment.jpg

Ik heb ook besloten om een houten vloer te leggen en heb een proefstukje gemaakt hoe het zou moeten komen :unsure:
(maar dan wel wat beter afgewerkt natuurlijk).:unsure:
attachment.jpg

En tot slot ga ik ook houten balken steken voor het (open)dak.Ook daarvan een proefje gemaakt...:|
attachment.jpg

Het eerste wat ik nu ga doen is mijn planken snijden voor de vloer.:D

Tot de volgende....;)
 
De houten vloer is een goeie keuze Marnic, vloerplanken in die tijd en nog lang erna waren zo tussen de 12 en de 15cm breed, als je daar iets aan hebt? Op 1/32 of 1/35 wordt dat dan 4 à 5mm breed. (komt op een tiende mm niet op aan zeker?)
 
je kan best fineer pakken voor je vloer marnic 0.6 of 1 mm fineer .

deze kun je best snijden met een papier snijder en op lengte knippen met een schaar.

de plofont balken zien er prima uit 20 x20 cm voor de dikke balken en 7x7 cm voor de kinderbalken is een normale maat
 
Bedankt Walter, ^^ zo moet ik het niet meer opzoeken welke grootte ik moest nemen....:D:D
 
@amazone, ik heb hier houten schaaltjes liggen voor borrelhapjes die daar goed voor te gebruiken zijn volgens mij.
Ik toon morgen een foto daarvan.
Ik weet wel niet welke houtsoort het is.
 
En je diorama staat/speelt in Europa, dus moet het fineer wel van eiken hout zijn.
Het meeste hout werk trouwens, zoals balken etc.
Dat was in die tijd veel gebruikt.
Oh ja, wanneer wordt die deerne aangenomen?
:)
 
@Verbeek - Die "deerne" zal nog even moeten wachten tot de vloer klaar is denk ik...:D

@ Amazone - Hier een foto van het hout.Ik heb al enkele reepjes gesneden met een breedte van 5mm.
attachment.jpg
De dikte is maar 0.4mm,maar is toch niet te zien op het dio.
Ik zal er wel een "eiken" kleurtje opzetten voor de afwerking,als alles mooi op de grondplaat gelijmd is.

Tot de volgende...;)
 
ziet er goed uit marnic 8)

als je het lijmt wel gewicht opleggen als dat gaat doordat ze nat worden van de lijm durven ze wel eens opkrullen zeker deze dunne 0,4 latjes en beter voorkomen dan genezen ;)
 
Ik weet niet goed welke lijm het beste zou zijn?:unsure:
Ik moet hout op een plastiek card lijmen.Iemand een idee??:huh:
Bij mijn test had ik houtlijm genomen,maar de planken komen los van de plastiek card als ik er wat aan trek.:(:(
De planken blijven wel allemaal aan elkaar door de dikke laag houtlijm waar ze zijn ingelijmd,maar misschien gaan ze dan later opkrullen zoals je zegt amazone.:unsure:
 
Mss proberen met Bison-tec of Bison-kit of iets in die aard???

Ik moest ooit een stuk schuimrubber op plastic lijmen, dat had ik toen opgelost met dubbelzijdige tape, in het uiterste geval hier ook mss een oplossing?
 
houtlijm lost altijt op plastic.

je zal een alles lijm moeten gebruiken die ook op palstic houd . op houd pakt de meeste lijm wel. dus de bizon lijm lijkt me zeker wel goed.

ik gebruik meestal bizon tix voor fineer die moet je op de 2 opervlakken insmeren ff laten drogen tot hij niet meer plakt en dan tegen elkaar duwen ( zoals het plakken van een fietsband )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan