Hoofdsponsor

1/76 Morris C8 FAT (Airfix) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
in verband met het touw, mijn ma heeft een bundeltje touw gemaakt van vlas. wordt enkel gebruikt als het echt aan elkaar moet hangen. ga eens informeren waar dit te krijgen is.

wordt een mooie opstelling zo..
 
Vlas kan je gewoon in de doe het zelf zaak vinden. Het wordt gebruikt om vb. aansluitingen van een kraan waterdicht te maken.
Dit zijn dan wel losse vezels en geen draad.
 
Mooie setting zo Christophe
Ben al benieuwd naar het eindresultaat
 
een mooie indeling of positie van je dio , komt al goed tot leven
knap op die schaal zoiets tot leven brengen

idem touw is iets de groef maar komt wel goed

tom
 
Bedankt voor de mooie commentaren.

Het touw ga ik nog vervangen alhoewel als je het model in het echt ziet, dan valt het nog mee. Maar op de ledendag kunnen jullie het wel zien.
 
Dit gaat weer een plaatje van een dio worden :).
Dit ga op de ledendag ook zeker bewonderen.
 
Weet er iemand welke kleur die brug en die boten hadden? Ik wou rode primer gebruiken als ondergrond, en dan een olive drab kleur.
 
Grandioos sterk ! Mooie setting en een cool geheel.
 
Bedankt GUnit.

De volgende stap was:

De oevers insmeren met foamcoat en vervolgens een dun laagje Ci dioramawater gemengd met enkele druppels donkerbruine enamelverf van humbrol.
Dit geeft een mooie donkere ondergrond voor het water.
Eenmaal droog heb ik, om er niet zomaar een saai wateroppervlak van te maken, enkele groene plukjes groen garen op de eerste waterlaag geplakt. De bedoeling is om van die lange planten na te bootsen.

attachment.jpg

Vervolgens een tweede laag water erop gegoten met enkele druppeltjes groen en grijze humbrol verf.

attachment.jpg

En nog eventjes een dryfit.

attachment.jpg

De bootjes en de brug hebben hun basislaag gekregen en een vernislaag. Nu kunnen ze verweerd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De bootjes en de brug zijn verweerd en zitten vast in het water. Nu nog een laagje water erop en dan nog een beetje modder en stof erop verwerken.

Voor het verweren heb ik hetvolgende gedaan:

1) primerlaag met motip primer voor kunststof transparant.
2) primerlaag rood motip.
3) haarlak
4) tinten groen vallejo met AB
5) geshiped met tandenstoker zodat de rode verf op sommige plaatsen weer zichtbaar werd.
6) donkerbruine wash met olieverf
7) vernislaag satijn
8 ) licht en donkerbruin roest met sponsje opgebracht revell
9) pinwash met roestkleur revell
10) wash met lederbruin revell
11) satijnvernis

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb het interieur van de Quad tractor ook een beetje verder afgewerkt.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja Christophe mooi wat je hier laat zien. Kijk uit naar de verdere werken.
 
Zeer geslaagde setting, echter denk ik dat de oevers iets te hoog liggen ten opzichte van de brug...
Een beetje water in je boten zou ook een mooi detail zijn... ;)
 
@TomPattyn: Thx Tom
@ Beyond: Ik denk dat de foto een beetje een verkeerd beeld geeft, maar ik denk dat het hoogteverschil wel ok is. (op de ledendag kan je het zien). Het water in de boten komt er zeker.
 
Nog wat groen toegevoegd en enkele kabels om de boten aan de oever vast te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het ziet er heel mooi uit en leuk dat je de gemaakte stappen deelt, zeer leerzaam.
Eén ding valt mij op: het water maakt weinig roering als deze combinatie over de brug rijdt of is er gewoon weinig roering.
 
Eén ding valt mij op: het water maakt weinig roering als deze combinatie over de brug rijdt of is er gewoon weinig roering.

Daar had ik nog niet aan gedacht. Ga eens zien of ik hier nog iets kan aan doen.
 
Ziet er mooi uit dat water Christophe zal bijna zin krijgen om ook een diorama te gaan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan