Hoofdsponsor

1/76 Morris C8 FAT (Airfix) [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verschil?? Ik zie geen verschil hoor :O

Amaai, wat een verbetering Christophe, prachtig gewoon...
 
Schone verbetering die beschermplaat.
Voor die touw misschien dik garen of zoiets, de juiste vorm maken en dan insmeren met wat verdunde houtlijm.
Of ge die shop kunt krijgen in 1/76 dat weet ik niet.
 
Christophe, heel mooi wat je allemaal aan het scratchen bent.
Met wat ik hier van je zie mag een schop toch geen probleem zijn om zelf te maken, toch ;).
 
BINGO !!!! Gewoon prachtig gemaakt ! die vuurmond is het helemaal en de rest ook natuurlijk .
Dat touw kan je maken zoals DJs zegt en die schop............ Allez Christophe, je niet laten kennen é !!!!!
 
Bedankt mensen.

@ Nee Danny, de echte scratchmeesters zitten in een ander topic. En op dat niveau zit ik nog lang niet. Toch bedankt.

Christophe
 
Nog een beetje verder gewerkt aan het kanon.

De schop is volledig in messing en van het touw ben ik niet 100% tevreden, maar eens zien wat jullie ervan vinden.

1_foto_60.jpg

1_foto_61.jpg

1_foto_62.jpg

Christophe
 
Christophe, ik vind dat je een machtig touw hebt gemaakt, het is enkel iets te zwaar naar mijn bescheiden mening. Wat me wel opvalt, is dat de bandjes nog een gietrandje vertonen ? Verder pet af vriend !
 
Bedankt Guy. Ik vind ook dat het touw juist iets te groot is. Het zou ook kunnen omdat het zwart is, maar ik ga in ieder geval nog eens een ander touw proberen om te zien of het resultaat nog beter kan. Dus de kans is groot dat dit ervanaf vliegt.
De gietrandjes op de bandjes is een reflexie op de foto. Die randjes zijn er niet want ze zijn gemaakt van een stripje aluminium.

Eerlijk gezegd, in het echt ziet het er beter uit als op de foto.

Christophe
 
Ik denk dat Guy de rubber banden van de wielen bedoel want daar zit nog iets van een naadje.
Voor de rest heel mooi werk wat je verricht op deze kleine schaal.

Ron
 
Ik denk dat Guy de rubber banden van de wielen bedoel want daar zit nog iets van een naadje.
Voor de rest heel mooi werk wat je verricht op deze kleine schaal.

Ron

Hahaha, dom van mij. Ja de wielen daar heb ik nog niets aan gedaan, dat komt nog.

Christophe
 
Hey, :)

Yep, ziet er mooi uit, maar touw is indd te grof uitgevallen. :unsure:
Wat heb je gebruikt voor dit touwtje maken, ik zou eerder uitgaan van naaigaren gedrenkt in sterk verdunde houtlijm om mooi te kunnen modelleren. Het voordeel van in gedrenkte houtlijm te leggen is tevens dat er geen oncontroleerbare draadje naar buiten komen uit de draad zelf. Is maar een tipje. :wub:;)
 
Voor het touw heb ik eigenlijk een fijn elastiekje met garen rond gevonden, in de naaidoos van mijn vriendin. Niet echt ideaal, maar ik vond niets anders. En gewoon naaigaren gaat iets te dun zijn vrees ik. Dus dat wordt zoeken naar een beter stukje touw.

Christophe
 
Zeer mooi gedetailleerd, schop is mooi gelukt ;)
Draad is indderdaad iets te dik volgens schaal...
Misschien eens proberen om drie "dikke" draden naaigaren in elkaar te draaien om dikte te bekomen. Deze wel eerst in verdunde houtlijm drenken, zo blijven ze mooi aaneen kleven...
Topwerk hoor!
 
Voor het touw wordt in de scheepsbouw ook wel eens bijenwas gebruikt.
(Als je dit wil hebben om te proberen stuur even een PB, ik breng sowieso weer wat potjes mee naar de ledendag;) )
De spade is echt mooi gemaakt!

Fred
 
mooi werk Christophe,en dat op die schaal zeg.proficiat
 
En deze heeft weer bijna een jaartje stil gelegen.
Ik ben begonnen met de dio opbouw. De bedoeling is om iets te maken zoals deze foto.

attachment.jpg

Ondergrond van mdf en polyurethaanschuim.

attachment.jpg

Met plamuur voor polystyreenschuim heb ik de oevers structuur gegeven. De brug en bootjes zijn uit polystyreenplaat gemaakt.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier is nog heel wat werk aan.
 
verry nice! Het touw vind ik ook te dik maar de rest is top.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan