Hoofdsponsor

1/24 Monogram '29 Ford Rat Rod [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
succes Jordic, bij de LaFerrari was het voor mij ook de eerste keer.
 
thanks ;)
eens uitdokteren hoe en met wat ;)

de versnellingspook ga ik ook opnieuw maken.
Het resultaat vond ik vrij goed, maar hij is te groot.
De bal heeft hier een diameter van ongeveer 7mm, terwijl hij (om de juiste schaalverhouding te hebben in vergelijking met een echte biljartbal) maar 2mm en een beetje mag zijn :)
 
Ik heb net uurtje verder gedaan. De bekabeling lukte bij eerste poging niet :( ik gebruikte een heel dunne isolatie van koperdraad, maar dat was noppes. Met wat doen de anderen dat?
Ook ben ik nog wat verder gegaan aan een extraatje voor in de laadbak....

twijfels of deze wel klaar geraakt tegen ledendag. En anders zal het een 'under construction' zijn ;)
 
Jordi, "under construction" is zeker goed genoeg, al begrijp ik wel dat je graag een afgewerkt model zou tentoonstellen.
De bekabeling doe ik meestal met zeer dunne koperdraad (met de isolatie er aan), klein gaatje boren en het kabeltje er in lijmen (met secondenlijm).
Voordeel van deze methode is dat je draad nog een zekere stevigheid behoud door de draadkern.
Niet wanhopen dat het van de eerste keer niet lukt, dat hebben we allemaal immers al wel meegemaakt (en soms zelfs nog...)
Succes bij het vervolg en heb je vragen... shoot.

Mark
 
Jordi,

El. kabeltjes van een snoer van een kapotte computermuis.
Kabeltjes van een flatcable uit een computer.
Dunne koperen kabeltjes die je daarna zelf schildert. (eerst de vernis eraf schuren)
Een multikabel met gekleurde aders van bvb. 0,25mm of 0,5mm

Dit zijn verschillende mogelijkheden van kabeltjes om te gebruiken afhankelijk van de schaal waar men in werkt.


Dikkie dik
 
Jordi, je kan ook van die wire wire draad gebruiken.

attachment.php
 
Hey jordi

Je kan best eerst eens bekijken hoe dik de kabels zouden moeten zijn, zoals je net me je pook hebt gedaan .
Je hebt massas verschillende diktes van draad en als je de verkeerde neemt kan dat het uitzicht behoorlijk verpesten.
Dan kan je ook nog verschillende structuren draad aanbrengen, bv ijzedraad voor de elekttische leidingen of rubberren slangetjes voor de brandstof.
En voor leidingen waar er druk op komt kan je zogenoemde braided lines gebruiken al denk ik niet dat je die hier nodig hebt.
Het is vooral belangrijk dat je goed nadenkt over welk effect je wenst te bereiken.
En hoe je het kan verwezenlijken. Maar als je dat doet ben ik zeker dat je een prachtig resultaat zal hebben.

Succes
 
ik heb geprobeerd met elektriciteitsdraad uit een telefoonkabel. Een stijve koperdraad die heel dun is

na enkele pogingen het erop te lijmen (wat niet lukte) heb ik de koper eruit gehaald, zodat ik enkel nog de isolatie had.
geprobeerd om de isolatie op de 'pinnetjes' te steken en vast te lijmen, maar ook dit viel tegen...

ik zag hier tussen de reacties staan van gaatje boren en dan koperdraad erin steken. Dat lijkt me een oplossing die wel zou kunnen lukken. Maar ik weet nie of het een goed idee is om dit nu nog te doen, aangezien de motor al in de wagen ligt...

we zien wel, nog een paar pogingen wagen om wat bedrading te voorzien.
bedankt voor de reacties


grtz
 
Jordi, wat die gaatjes boren betreft... Als je voorzichtig te werk gaat is dat perfect te doen met de motor op zijn plaats.
Als het niet lukt, best even uitstellen voor een volgende keer. Kan je nog de nodige bijkomende informatie inwinnen...

Mark
 
nog een beetje verder gepruld...

ook een accesoire gemaakt voor in de laadbak :)

nieuwe versnellingspook...
29xavsz.jpg
dw8fh3.jpg

8zmjqr.jpg

2niy3hi.jpg
2njhnr8.jpg
330wphh.jpg


Op sommige plaatsen (zoals aan de laadklep) moet er nog wat bijgewerkt worden. Lijmresten vallen nogal fel op, op zo'n mat-roest laagje.
de laadklep was ook niet goed dicht, daarom die spleet ertussen ;)
 
Prachtig gedaan jordi,goed bedacht het kistje.
 
bedankt allemaal :)

met dit model leren we weer heel wat bij en er zitten wat fouten in. Hij is ook niet helemaal geworden wat ik eerst voor ogen had...
de motor ga ik niet bekabelen :) bij het volgende model ga ik er wel werk van maken, voor de motor erin ligt ;)
 
Het ziet er allemaal heel goed uit. Wat de eventuele foutjes betreft: daar leer je uit hé, die kan je dan verbeteren in een volgend project.
 
inderdaad, altijd een stapje verder ;)
 
de 'struts' of hoe het ook noemt, zijn niet die uit de doos. Diegene waren te kort :tongue:
Wat is het dan wel?...
kopspeldjes waarvan de kop is afgeknipt
5pk1lu.jpg


en nog iets aan het fabriceren
nxkhlt.jpg
 
Verrassing jordi ????????????????????????????????????????????????
 
de rest is eigenlijk niet toonbaar, zo lelijk :p
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan