Hoofdsponsor

1/24 Monogram '29 Ford Rat Rod [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Mooi gedaan de roest jordy, doe je ook de onderkant en de knalpijp met roest?
 
bedankt Bart.
nee, de ophanging, uitlaat enzo blijft roestvrij. Ik wil de buitenkant als ratrod, maar toch technisch in orde...

;)
 
Echt schoon gedaan zover,
en die roestige deuren zijn super realistish naar mijn menig, knap roest effect zeg !
 
bedankt allemaal.
De deuren krijgen nog 1 tintje donker, lichtjes gestempeld. Ik heb ze vanmorgen nog eens gepast om te kijken hoe ik ze omgekeerd kan plaatsen (suicide doors), en toen merkte ik dat ik de laatste tint vergeten was. Maandag nog rap toevoegen ;)
 
en we zijn weer korter bij het eindresultaat...
de auto is niet verlaagd, het was al moeilijk genoeg om de ophanging eronder te krijgen. Laat staan dat ik er ook nog eens in ga slijpen....


2vai3ox.jpg
zy2xs.jpg
2e3wizp.jpg
2im2e7a.jpg
jtxymq.jpg
2dgvm7q.jpg


greetz ;)
 
man man man, dat roest-effect is gewoon prachtig. Ik zal je beschrijving zeker nog eens goed bekijken en ook gebruiken op een model. Er ligt een vrachtwagen tussen de voorraad en daar wil ik een kapotte, verlaten en verroeste vrachtwagen van maken. Je bent een prachtig model aan het bouwen.
 
Begint er op te lijken Jordi. Goed bezig zouden we zeggen.
Gaat een speciaal modelletje worden...

Mark
 
de afgelopen dagen weer beetje afgebroken *oeps*
ik vond de chroom wielen toch niet zo mooi eronder, dus terug eronder uit en in de ontvetter gelegd.
Enkel het voorwiel aan de bestuurderskant was te fel vastgelijmd, dus hier heb ik de band van verwijderd en maar over het chroom geschilderd.

Bij het terug monteren van het rechtervoorwiel gemerkt dat het een heel fragiel model is.
Ook de suicide doors lukken niet zoals verwacht.
Dus mijn idee is om dit model niet gewoon los in de kast te zetten, maar vast te lijmen op een ondergrond.
Niet teveel tralala, gewoon een plaatje en mss nog enkele accesoires erbij... geen echt diorama dus ;)

normaal breng ik dit model mee naar de ledendag omdat ik merk dat er toch veel interesse was naar het roesteffect ;)
 
Er begint zicht te komen op het eindresultaat :)

Ik zal morgen (denk ik) nog eens enkele foto's maken.
De Suicide-doors staan erin, maar ik heb ervoor gekozen dat ze dicht blijven :)

de laadbak is ook bijna klaar voor montage....
 
update met foto's

testfit van de koplampen/nrplaat
2cglteu.jpg

de cabine en laadbak maar eens erop gezet
10pytdf.jpg
i75zeo.jpg
6fw1aq.jpg

zelf een versnellingspook gefabriceerd
8 BALL
2nsc31x.jpg

69p7pl.jpg
rjfjtd.jpg
2ugkz09.jpg
23uewle.jpg


Het einde begint stilletjes te naderen...
Op ledendag zal hij wel klaar zijn. Vandaag een ondergrond gekocht waar ik dit model ga opzetten
Misschien nog wat extra's erbij leggen, we zien wel ;)
 
dank je.
dat weet ik niet, ben geen echt grote kenner van motoren enzo :)
 
Leuk idee die 8-ball als versnellingspook... maar euh, lijkt mij meer bowling ball formaat?
 
het is idd een grote 8-ball :P


@dendave: net wat gegoogled
met deze afbeelding denk ik dat ik wel wat bekabeling kan plaatsen
1932-ford-200-taylor-engine.jpg
 
Ziet er goed uit Jordi. Mooie vorderingen.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Zou ik zeker doen jordi de bekabeling.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan