Hoofdsponsor

1/24 Mini Cooper 998 Mk.I [!F]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je auto laten blinken als een biljartbal vraagt ook het nodige geld denk ik :P . Daar ben ik nog even niet aan toe met mijn 2de project en als student ^^ .

Maar hier is een nieuwe update! Nu zit ik even vast want er moeten gaatjes geboord worden volgens de handleiding en dat moet ik even met mijn pa bespreken :P . Het motorblok is in elk geval af en de zijpanelen (lichtblauw) van de motor zijn ook geschilderd. Heel wat fotootjes gemaakt..

(de foto's waar het al wat in elkaar zit is een dry-fit op het onderdeel dat nog in het raam zit ^^ )
20130217_145957-800.jpg

20130217_150016-800.jpg

Op dit paneel zie je een klein plekje. Denk dat ik het perongeluk in een beetje vuil heb gelegd. Maar het is de achterkant die in principe niet geschilderd moest worden dus kan geen kwaad :)
20130217_150035-800.jpg

20130217_150046-800.jpg

20130217_150102-800.jpg

20130217_150700-800.jpg

20130217_150712-800.jpg

20130217_150720-800.jpg
 
Elsticky,

Ik moet zeggen dat je goed vooruit gaat, mooi gezicht zo, gewoon je eigen tempo aanhouden.
 
Ziet er netjes uit.
Je motorblok ziet er al goed uit.
 
Thx mannen! :) , iemand enig idee hoe groot een boorgaatje zou moeten zijn? Het kleinste dat we hier hebben is 1mm diameter, zou dat goed zijn? Dit staat voor zover ik weet nergens vermeld..
 
Elsticky, heb je een schuifmaat of heeft je vader een schuifmaat dat je het onderdeel kan meten wat er in gaat, is voor ons moeilijk in te schatten welke maat je nodig hebt, dremel heeft kleinere boortjes dan 1 mm. Ik heb het nog niet meegemaakt dat moet boren, recht uit de doos.

Mischien kan je deze topic even lezen, mischien staat daar wat van in.

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6243
 
Het is voornamelijk voor het boren van de gaatjes voor de stuurkolom. Je kan hierbij kiezen of het aan de linker of rechterkant komt. De gaatjes zijn aangeduid maar dus nog niet gemaakt. enig idee of de handleiding voor de Mini ergens op internet staat? kan hem zelf niet meteen vindne via Google. Of als ik jullie meer info kan geven door een foto van het een of ander...
 
Gewoon even kijken naar de pennetjes die in de bewuste gaatjes moeten komen.
En dan kijken of 1mm. te dik is of niet.
 
Hey, mooie bouw man. Voor dat gaatje moet je inderdaad kijken wat er in het gaatje moet passen. Als het voor de stuurstang is moet je ook zien of de stang er vlot doorheen moet kunnen of moet hij er in vast gekleefd worden.
Uw vraag eerder of mat wit kan glanzen door glans vernis is het antwoord ja.
Kan wel zijn dat je op het matte deel meerdere dunne laagjes gaat moeten aanbrengen dan op de glos delen.
Ik raad ook aan om je model volledig te vernissen.
Vernis is sterker dan verf en beschermt je verf dus tegen krasjes of zelfs tegen zweet van je handen tijdens het hanteren van je model.
De aqua van revel is zoals de naam laat vermoeden op waterbasis en is dus steeds gevoelig voor vocht. Met een vernislaag bescherm je de verf dan tegen vocht.
 
De aqua van revel is zoals de naam laat vermoeden op waterbasis en is dus steeds gevoelig voor vocht. Met een vernislaag bescherm je de verf dan tegen vocht.

Ook al is het Aqua, het is niet gevoelig aan vocht eens volledig uitgehard.
Ik heb er mijn huisnummer een kleurtje mee gegeven en na 5 jaar nog steeds perfect.
En het hangt aan de regenkant. ;)

Maar ik zou inderdaad mijn model ook volledig met vernis behandelen.
En beter 10 dunne lagen dan 2 dikke.
 
Doe ik ook de auto's met een vernislaag spuiten.
 
Had dat al eens gelezen hoor :) . Misschien dat als ik binnen enkele maanden werk ik er meer geld insteek maar momenteel hou ik het zo goedkoop mogelijk :P
 
Elsticky,

Heb je mischien poetsspul voor een auto of mischien je vader, daar kan je ook de lak straks mee poetsen.
 
ik vermoed van wel maar zou het eens moeten vragen.

Nieuwe update! Vandaag de bodemplaat geschilderd en motor/zijpanelen geplakt. Serieus moeten vechten met de motor en eigenlijk een stukje volledig moeten afvijlen maar omdat het toch niet zichtbaar was maakte dat niet echt uit...

20130223_182243-800.jpg

20130223_182257-800.jpg

20130223_182308-800.jpg

20130223_182324-800.jpg
 
Ziet er goed uit elstiky,

Je kan het beste geloof ik van de groene flessen turtle heet dat geloof ik.
 
Vandaag eens at verder gedaan, wat drukkere periode gehad.

Nog steeds aan de motorruimte gewerkt eigenlijk, deze is nu compleet af.

20130401_163137-800.jpg

20130401_163831-800.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan