Hoofdsponsor

1/24 Mini Cooper 998 Mk.I [!F]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

elsticky

Guest
Dan toch vandaag naar de winkel geweest en al een nieuwe projectje gekocht :) . Deze keer is het dus een Mini Cooper 998 Mk.I geworden. Bij dit project zal ik gebruik maken van Aqua Color ipv Email zoals ik bij mijn BMW deed. Hierbij heb ik 1 kleurtje niet gevonden ,namelijk wit 04 en heb dit vervangen door wit 05. Heb me ook nog een setje fijne penseeltjes van Revell aangeschaft zoals te zien op de foto :) .

mini.jpg


Vroeg me af of je het model na het schilderen nu moet vernissen? Aangezien er op de doosjes toch ook al gloss, metallic enz staat. Lijkt me een leuk modelletje en deze keer heeft het ook een motorblokje wat de BMW niet had :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerlijk gezegd zou ik de carrosserie spuiten, of is dat zowiezo de bedoeling ?

Een laag vernis (of beter nog meerdere dunne lagen) geeft wel een mooie glans 8) !
 
Ik ga bij dit project de carrosserie nogmaals met penseel proberen. Als ik de verf genoeg verdun moet dat normaal wel lukken in verschillende lagen :) . En als het echt niet lukt kan ik altijd nog opschuren en spuiten.

Heb je vernis ook in spuitbussen? die zou ik evt wel spuiten aangezien ik die nog niet heb aangekocht.
 
ik werk ook met Revell Aqua Color

Het oranje is 361-30, dus de Gloss (gespoten, niet geverfd)
430020_10151354167933996_1993687082_n.jpg


Het verschil tussen 04 en 05 is: 04 is gloss white en 05 is matt white ;)
Dus niet verschieten als je wit mat uitslaat :P


Veel bouwplezier
 
Vernis is er inderdaad in spuitbussen, maar opletten : geen spuitbussen gebruiken op een geschilderde laag (de oplosmiddelen of verdunner die in de spuitbus zitten zullen je geborstelde verf aantasten).
 
Ja ik dacht al dat het verschil gloss en matt zou zijn. Maar ik vermoed dat het voor het dakje is, dan heeft het misschien nog wel iets aparts :) . Zou je eventueel met vernis het matte ook niet meer glossy kunnen maken? Dus dan met die 01 gloss vernis :)
 
ik zou het niet weten, geen ervaring met die vernis
Deze staan nog op mijn bestellijstje
 
Gohja maakt niet uit we zien wel :) , ga er straks al eens mee beginnen na het eten! Heb er zin in :P
 
Hoi Elsticky,

Een mooie bouwdoos, alvast succes met de bouw van je project.

Het is altijd beter om er een vernislaag op te spuiten of met een penceeltje, je hebt van aquarevell nr 1 glans, nr 2 mat.
Met een spuitbus kan ook, ik heb deze op dit merk trendy als op de foto maar dan vernis en gaat goed op de aquarevell, heb ik bij de kenworth ook gedaan en bij karmann bak waar de motor in zit.

attachment.jpg
 
De eerste vorderingen zijn er al! Het werken met de aqua revell laat een fijnere manier van werken toe en sneller afwisselen van kleuren enzo :) . Dus heb al een begin van het motorblokje kunnen schilderen en plakken. Het motorblok is wel nog niet af maar hier zijn dus de eerste stapjes...

motorbegin1.jpg

motorbegin2.jpg

motorbegin3.jpg


Ik heb enkel de basiskleuren gekocht en blijkbaar zijn er veel meer. Ik wil echter niet meer geld aan dit project besteden en improviseer dus een beetje met de basiskleuren. Over het blokje ben ik tot nu toe best tevreden :)
 
Ziet er netjes uit elsticky, mooi geschilderd geen uitlopers moi strak geschilderd, kleine opmerking, je had mischien de v snaar zwart kunnen schilderen en de zwarte onderdelen de ijzerkleur.;)
 
mooi gedaan, de Aqua kleuren verven idd heel fijn :)
Wel opletten dat je goed schudt met de potjes, anders zit je later met een dikke pap in het potje

over de motorblok, zelfde opmerking als Debart. Normaal is zo'n riem zwart, voor de andere stukken kan je dan nog grijs nemen
 
Over die riem hebben jullie inderdaad gelijk ^^ . Viel me pas op toen ik eigenlijk de foto's bekeek dat het eigenlijk niet zo'n geschikte kleur is. Nu ik vind het zelf ook mooi geschilderd dus ik ga het wel zo laten (ook omdat het al gelijmd is en dus niet zo handig om te herschilderen). Bedankt voor de comments :)
 
Deze bouw is duidelijker veel fijner en petieterige stukjes ten opzichte van de vorige. Had ik niet verwacht aangezien het op de bouwdoos hetzelfde niveau meekrijgt. Vandaag nog zo'n 3-4 aan het motortje gespendeerd denk ik. Hier het resultaat. Sommige foto's wel wat wazig...

20130216_171306-800.jpg

Hier even een vergelijking met een penpunt :P
20130216_171446-800.jpg

motortopside.jpg

motorzij.jpg
 
Cleane build die je hier laat zien.
Is natuurlijk iets anders dan een V8 hé.
Maar het motortje ziet er echt netjes uit.
 
Ziet er keurig uit elsticky,

Deze bouw is duidelijker veel fijner en petieterige stukjes ten opzichte van de vorige

Dat is net het leukste van modelbouw vind ik, kleine stukjes.

Vindt u nu verschil in als je met aquaverf of emailverf schilderd?
 
Mooie start van een speciaal karreke.
Goed begin van de schilderwerken, mooi blokje.
Succes met het vervolg.

Mark
 
Het blokje is nog niet af, er komen aan de andere kant ook nog van die draadjes ^^ maar alvast bedankt voor de positieve reacties!

Wel ik vind aqua revell zeker zo fijn werken. Het effect lijkt me tot hiertoe even mooi en het is leuker omdat ik nu gewoon met een glaasje water op mijn kamer kan zitten om de borstels uit te spoelen en zo snel van kleur van wisselen :) . (in tegenstelling tot met email, dan liep ik altijd buiten naar het tuinhuis omdat ik de terpentijn niet op de kamer wou houden)
 
ziet er mooie starts uit is een leuk model ook , bij mijn eerste drie modellen heb ik de body ook met het penseel gedaan dan ben ik het beginnen spuiten en ik moet zeggen dat je body er wel strakker uit ziet met een spuit bus. Ik leg altijd 2 lagen primer ook spuitbus en dan 3 lagen lak en dan een 10 lagen vernis dit lijkt veel vernis maar ik heb hier van de mensen op het forum geleerd dat dit nodig is als je auto wilt polieren en waxen omdat je hier toch wel met wat schuurwerk begint en anders zit je direkt door je lak (heb ik voorgehad met mijn ferrari) maar als je je auto wilt laten blinken zoals een biljardbal is dit het best recept ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan